FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: CzarnyLewis w Sierpień 03, 2014, 20:05:42 pm

Tytuł: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: CzarnyLewis w Sierpień 03, 2014, 20:05:42 pm
Ech, smutna rzecz, po wymianie oleju na Castrol 5W30, silnik bierze olej w wymiarze około 1l/2500 km - dolałem już kilka baniek. Nie ma wycieku, płyn chłodzący ma stały poziom, patrząc na spaliny nie widzę jakiegoś specjalnego zabarwienia - auto jest na gazie. Obecnie przejechałem 15 000 km i szykuje mi się wymiana - dodam iż przed wymianą nie wiem jak wyglądała sytuacja z braniem oleju. Moc silnika wydaje mi się okej, jedynie powyżej 5500 zaczyna mniej żwawo przyspieszać.I teraz pytanie lać gęstszy, półsyntetyczny? Od czego zacząć w takim wypadku, jeżeli chodzi o szukanie przyczyny?
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Sierpień 06, 2014, 10:10:59 am
Przy wymianie zrobić płukankę i nalać oryginał lub motula i poczekać na rezultaty tak po około 3tyś.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: CzarnyLewis w Sierpień 06, 2014, 11:22:37 am
Rozumiem, że taki będzie ok: FORD FORMULA F 5W30 np. stąd:
http://www.cobrizo.pl/pl/o/FORD-FORMULA-F-5W30-5L (http://www.cobrizo.pl/pl/o/FORD-FORMULA-F-5W30-5L)
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Artek123 w Sierpień 06, 2014, 12:25:58 pm
Kolego olej o gęstości 5W30 chociaż dopuszczony do stosowania przez producenta jest zbyt ,,rzadki" w polskich warunkach klimatycznych (szczególnie lato), wlej olej o gęstości 5W40 (też dopuszczony do stosowania przez producenta).
Następnym tematem jest to, że Castrol kupowany w Polsce (nawet w sklepie) to bardzo często ,,kupa" - masa podrobionego towaru, żeby ustrzec się przed podrobionym towarem musisz kupić olej renomowanego producenta, ale mniej popularnych firm w Polsce np. motul, valvoline itp. (tylko nie na alledrgo)...
Podam ci też mój przykład, wlewałem właśnie Castrola 5W40 do mojej byłej e-Ski (też na gazie) zużycie oleju na 10 tyś. było ok. 1,5 - 2 litry. Po zmianie oleju na Valvoline MaxLife 5W40 zużycie oleju spadło do 0,5 - 1 litr na 10 tyś. kilometrów i silnik zaczął ciszej pracować... czyli coś w tym musi być... tak na marginesie, to do zmiany oleju skłoniła mnie rozmowa z forumowym kolegą na jednym ze spotkań, który siedzi w tej branży...

A poniżej masz link to tematu, jaki olej wlać do s-typa:

 http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22997.0.html


P.S.
To że auto, które ma 14 lat bierze olej to nic dziwnego, nie mniej jednak 1 L na 2500 km to dość sporo...



Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: CzarnyLewis w Sierpień 08, 2014, 13:36:34 pm
Niestety  nie zdążyłem doczytać Twojego posta. W tym momencie zalałem FORD FORMULA F 5W30, z tego co wiem nie jest to pełny syntetyk. Zobaczymy co będzie, następnym razem spróbuję Valvoline MaxLife 5W40.
Stan oleju zapisany względem licznika, zobaczymy ile teraz będzie pobierał oleju.

Mam pytanie, na Castrolu przejechałem 15 kkm i wymiana, a na Formule ile mogę przejechać?
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Sierpień 08, 2014, 15:15:48 pm
Przebieg samochodu na oleju nie zależy od jego marki a od zaleceń producenta samochodu. Jeżeli producent zaleca wymianę co 10 tys. km to co tyle sie wymienia bez względu na markę oleju
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: 1984007 w Sierpień 10, 2014, 23:41:48 pm
Ja mam s type 2,5 2002 jak mu przycisnę to bierze więcej jak jeżdżę spokojnie to mniej.
Raz nawet przelałem o 0,5 l i miałem wycieki z silnika ale po pewnym czasie poziom spadł do max i wycieki ustały
Moja rada taka PIER ..L jakieś motule i inne egzotyczne oleje, a koledzy co piszą o podróbkach to pier. .lą lepiej niż Brzechwa  Chyba że kupują oleju na targu u ruskich.
MA BYĆ 5W30 to lej taki bez względu na markę i nie wierz że w marketach czy większych sklepach motoryzacyjnych ktoś gdzieś na zapleczu czy magazynie kręci lewizne.
Ja leje fordowski 5W30 i jest taki sam jak inne 5W30 ale nie taki sam jak inne 5W40.
Chcesz kupić markowy to zapytaj żonę, poleci Ci kujawski



Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Artek123 w Sierpień 11, 2014, 14:27:19 pm
Moja rada taka PIER ..L jakieś motule i inne egzotyczne oleje, a koledzy co piszą o podróbkach to pier. .lą lepiej niż Brzechwa  Chyba że kupują oleju na targu u ruskich.

kolego firmy Motul, Millers oils, Valvoline to światowa czołówka jeżeli chodzi o oleje... a nie żadna egzotyka... a że w Polsce cą mało popularne i np. kolega o nich nie słyszał, no cóż... Polska jest generalnie mocno zacofana w stosunku do zachodniej europy i pełna dziwnych poglądów rodem z PRLu... nie wspominając już o tym, że w Naszym kochanym kraju popularne jest co tanie, nie koniecznie już dobre... ale to inna historia...
Co do podrabianego oleju to nie chodzi wcale o mieszanie / zamienianie go na zapleczach sklepów czy kupowaniu go na bazarku... ale tą kwestie może ja, czy inny forumowicz/klubowicz wyjaśni koledze jak będzie okazja przy piwku na jakimś klubowym spotkaniu.  ;)

MA BYĆ 5W30 to lej taki...
Ja leje fordowski 5W30 i jest taki sam jak inne 5W30 ale nie taki sam jak inne 5W40.
Chcesz kupić markowy to zapytaj żonę, poleci Ci kujawski

Kolega ma rację 5W30 nie jest taki sam jak 5W40, bo 5W40 ma ,,szerszy zakres temperatury" w jakiej może być stosowany i jest w naszych warunkach klimatycznych bardziej odpowiedni / ,,uniwersalny" niż 5W30... słyszał kolega o podziale olei ze względu na pory roku (letnie/zimowe) albo o klasyfikacji SAE wg. temp. otoczenia ??? Lub o tym dlaczego obecnie producenci zalecają stosowanie coraz to ,,rzadszych" olei (o mniejszej lepkości)???

Poza tym gdyby kolega dokładniej przeglądał instrukcje, na pewno zauważył by, że olej o gęstości 5W40 jest również zalecany do stosowania przez producenta...  a czy kolega stosuje ,,kujawski" od żony do aut to już jego sprawa, jak to się mówi ,,...wolność Tomku, w swoim domku..."  ;)



Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: CzarnyLewis w Kwiecień 19, 2015, 19:24:44 pm
Krótkie podsumowanie. Auto kupiłem na początku marca 2014, miesiąc później założyłem instalację gazową (Zewit Pro, Barracuda). Po roku przejechałem autem 33 tys. km. Na pierwszym oleju Castrol 5W30 spalał mi około litra na 2500 km. Przy ostatnich dwóch wymianach zalewałem FORD FORMULA F 5W30 i spala mi obecnie 2-2,5 litra na 10 tys.km. Mniej, ale nie znaczy, że ogólnie dobrze. Wydech nie dymi, silnik jak na moją ocenę pracuje dobrze, brak wycieków.
Przejmować się tym? W czym tkwi problem?
Niedługo kolejna wymiana, spróbuje jeszcze z Valvoline MaxLife 5W40.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 19, 2015, 20:26:42 pm
Trochę sporo w sumie ale w granicach normy w takim okresie czasu
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Kwiecień 19, 2015, 22:13:44 pm
Jak kiedyś odnalazłem norma to nawet zakres 0,6-1l na 1000km przy dynamicznej jeździe.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 19, 2015, 22:47:54 pm
wiele samochodów na gazie zużywa olej. Mam Chryslera, który na gazie zuzywa bardzo dużo oleju i jest to normalne
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: CzarnyLewis w Kwiecień 19, 2015, 23:00:16 pm
Dzięki za odpowiedzi. Wynika z tego, że mogę uspokoić swoją czujność  ;D. Mimo to, przy kolejnej wymianie spróbuje jeszcze tego Valvoline, bo jakby nie było poprzednia zmiana oleju miała wpływ. Zobaczymy co będzie.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 19, 2015, 23:03:25 pm
Fordowski olej nie jest zbyt dobry i na bazie mineralnej więc gaz może go mniej rozpuszczać i przez to jego zużycie może być mniejsze. Tak myślę
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 19, 2015, 23:25:31 pm
Fordowski to BP inaczej. Valvoline który kolega podał nie spełnią norm Jaga/Forda do tego silnika.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Kwiecień 20, 2015, 22:09:38 pm
Od kiedy to lpg "rozpuszcza" olej??
Pierwsze słyszę te  głupoty.
akurat frakcja gazowa dużo mniej zmywa film olejowy niż Pb o rozpuszczaniu nie słyszałem.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 20, 2015, 23:16:30 pm
Ok. To jaka jest przyczyna, że na gazie samochód zuzywa więcej oleju, bo taki ma kaprys?
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: podrezan w Kwiecień 27, 2015, 13:03:19 pm
Ok. To jaka jest przyczyna, że na gazie samochód zuzywa więcej oleju, bo taki ma kaprys?
A może rozwiązanie jest proste ... Zużycie oleju nastepuje najczęściej poprzez wycieki. Jeśli ich nie ma a silnik ponadnormatywnie zużywa olej, to znaczy, że "ginie" w komorze spalania. Powód - zużyte pierścienie lub nieszczelności zaworów. Jeśli silnik bierze olej tzn. że jest Już conajmniej "lekko" zjechany. Nie ma na to wpływu rodzaj paliwa, na którym sie w danej chwili jeździ. Mając założony gaz przełączyć wystarczy na benzynę i zrobić kilka tysięcy przebiegu. Gwarantuję, że zuzycie oleju będzie takie samo. :-thank
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Kwiecień 27, 2015, 14:26:00 pm
Nie wiem jak u innych użytkowników jaguarów z gazem , ale mój po wymianie uszczelki misy i pokrywy zaworów (  stąd ciekł olej ) nawet szklanki nie miał dolanej , a dzisiaj jadę na wymianę , bo już kolejne 10 tyś. nabiłem  ;D .
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 27, 2015, 19:45:22 pm
Ciekawostka przyrodnicza, że według ciebie "podrezan" przyczyną ubywania oleju są wycieki oleju. Czyli jak samochód jeździ na benzynie i nie zużywa oleju to znaczy, że wycieki znikają a może wycieki są ale niewidoczne? Poczytaj trochę i dowiesz sią , że samochody na gazie zużywają olej zwłaszcza ten rzadki
http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy (http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy)
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Kwiecień 27, 2015, 20:47:08 pm
Gaz jak wiadomo spala się w wyższej temperaturze , tak więc jednostki zasilane LPG pracują w wyższych temperaturach . Dlatego też jeśli samochód jeżdżący na Pb ( z silnikiem który już bierze więcej oleju jak producent podaje ) zostanie zagazowany , będzie go brał jeszcze więcej , bo olej będzie rzadszy ( wyższa temperatura spalania LPG ) . Jeśli ktoś ma problem z nadmiernym zużyciem oleju ( a niema wycieków ) , to oznacza , ze ma luzy na zaworach   .  Można oczywiście zmniejszyć spalanie oleju , poprzez zastosowanie gęstszego oleju ( polepszy on smarowanie silnika w wyższych temperaturach i będzie spalany w mniejszej ilości )  .
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 27, 2015, 21:26:28 pm
Mój nie zużywa oleju na benzynie, no może 1 l na 10 tys km.  Niestety  na gazie zuzywa olej. Nie jest to JAG ale to nie ma większego znaczenia. Tak jak jest w artykule, ma prawo
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Kwiecień 27, 2015, 21:29:22 pm
Jeśli zużywa tylko na lpg znaczy to pewnie że mamy do czynienia z za ubogą mieszanką i temp. jest podwyższona  i pali się.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 27, 2015, 21:42:01 pm
Może byłaby zbyt uboga gdyby jeździł gorzej na gazie ale jeżdzi równie dobrze. Ju z w 80 roku miałem samochód na gaz i jeżdżąc na gazie również brał olej. Mój Jag jest również na gaz i dopiero stwierdzę czy bierze olej
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Kwiecień 27, 2015, 22:17:23 pm
Oj co to ma do rzeczy że ma moc.
Właśnie największa moc jest jak mieszanka jest na pograniczu mocnej ubogości i palimy (topimy) tłoki.
Dlatego silniki wyczynowe nie posiadają dużej żywotności.

Mieszanka bogata chroni nas przed spalaniem stukowym oraz nadmiernym przegrzaniem silnika.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 27, 2015, 23:02:19 pm
Myślę, że mój kumpel jednak dobrze mi gaz wyregulował. Sprawdzam ustawienia raz w miesiącu i raczej on sie na tym zna
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: maaksior w Kwiecień 27, 2015, 23:21:48 pm
Filar co Ty tam wiesz o gazie, daj już koledze spokój widać wie lepiej  ;D
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: podrezan w Kwiecień 28, 2015, 14:02:14 pm
Jeśli zużywa tylko na lpg znaczy to pewnie że mamy do czynienia z za ubogą mieszanką i temp. jest podwyższona  i pali się.
W 100% się zgadzam, że powodem podwyższonego zużycia oleju w silniku LPG jest zubożona mieszanka. Wysoka temperatura powoduje rozrzedzenie oleju, które nie zgarniany przez pierścienie spala się w komorze spalania.
Znam wielu użytkowników LPG, którzy sami regulują swoje instalacje, będąc nie w pełni świadomi procesów zachodzących w silniku zasilanym gazem (mapy mam zgrane wiec jest ok).
Do kol. Grzechch - przyczyna ubywania oleju w silniku mogą być wycieki, przyczyną zużycia oleju najczęściej jest zly stan techniczny silnika. Taka mała różnica.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: podrezan w Kwiecień 28, 2015, 14:19:03 pm
Ciekawostka przyrodnicza, że według ciebie "podrezan" przyczyną ubywania oleju są wycieki oleju. Czyli jak samochód jeździ na benzynie i nie zużywa oleju to znaczy, że wycieki znikają a może wycieki są ale niewidoczne? Poczytaj trochę i dowiesz sią , że samochody na gazie zużywają olej zwłaszcza ten rzadki
http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy (http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy)
Takie artykuły są sponsorowane, jak chce kolega zgłębić wiedzę to trzeba czytać opracowania teoretyczne dotyczące silników.
Próbka wywodu na temat:
... widzisz sądzę, że opinie o wyższej temp. spalania LPG są nieco mylące. Ilość energii, którą możesz uzyskać spalając 1dm3 LPG jest znacząco mniejsza niż z tej samej ilości benzyny (silnik Otto)a ta z kolei od ON (silnik Diesel). Z tych zależności wynikają różnice ilości spalonych litrów paliw na 100 km. Sprawność silnika Otta jest niezmieniona ze wzgl. na rodzaj paliwa. Z tego wynika, iż straty cieplne pozostają na z grubsza niezmienionym poziomie. Idzie tu zatem o ciepło parowania benzyny, które odbierane od głowicy schładza ją, gdy mikronowe kropelki benzyny z wtryskiwacza/rozpylacza gaźn. przechodzą w gazowy stan skupienia. (Efekt chłodnej dłoni polanej spirytusem). Zasilanie gazem instalacjami do IV gen. włącznie wiąże się z tym, że ciepło parowania LPG pobierane jest nie bezpośrednio z materiału kanału dolotowego, a od płynu w wymienniku ciepła (parowniku/rurze w płaszczu - EOBD2). Konstrukcja silnika z reguły nie uwzględnia braku tego składnika bilansu energetycznego . Skąd więc problemy? Ano stąd, że często instalacje LPG podają zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną (niedostatki regulacji), a wtedy temp. spalania każdego paliwa często sięga krotności tej normalnej oraz czoło płomienia przesuwa się z prędkością blisko 10-krotnie większą. Nie trzeba chyba wspominać o niepełnej kompensacji zubożenia mieszanki podczas przyśpieszania (I i II gen.- sterowanie podciśnieniowe). Przypomnijmy sobie ile silników jest dziś konstrukcyjnie przystosowanych do pracy na ubogiej mieszance?
Następny aspekt to straty ciśnienia dyspozycyjnego płynu chłodzącego mierzone na wejściu/wyjściu zespołu głowica/blok w związku z zapięciem parownika. Parowniki miewają zbyt mały opór przepływu..."
A to, że w artykułach j.w. piszą o zużywaniu gniazd, świec itd , cóż każdy może być fachowcem.
Przy normalnym, ludzkim traktowaniu silnika przystos. do bezołowiówki temat przedwcześnie zużytych gniazd zaworowych w zasadzie nie istnieje, chyba że często i długotrwale jeździsz wykorzystując ponad 3/4 mocy maksymalnej. Gaz
jest po to, by oszczędzać!
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 28, 2015, 19:09:57 pm
Zły stan silnika a mówimy o układzie korbowo tłokowym kolego podrezan objawia sie spalaniem oleju i dymieniem co objawia sie tragicznym smrodem za samochodem spalonego oleju. Jeżeli samochód nie zużywa oleju na benzynie to o jakim złym stanie silnika piszesz? 
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: podrezan w Kwiecień 28, 2015, 19:33:14 pm
Zły stan silnika a mówimy o układzie korbowo tłokowym kolego podrezan objawia sie spalaniem oleju i dymieniem co objawia sie tragicznym smrodem za samochodem spalonego oleju. Jeżeli samochód nie zużywa oleju na benzynie to o jakim złym stanie silnika piszesz? 
Nie chcę się kłócić, bo nie leży to w mojej naturze. Na tym forum jestem młodym, więc nie będę podskakiwał, ale kilka uwag mam:
- jesli jest dym i smród to silnik jest do wywalenia i nie można nawet mówić o jego złym stanie technicznym,
- jesli jesteś pewien, że silnik nie zużywa oleju na PB, to sprawdź żródło skąd pochodzi olej, który lejesz do silnika, albo zmień gazownika (Twój kolega może być dobrym fachowcem, ale nie koniecznie w temacie gazu; wielu jest takich ),
A może ja nie mam racji .... ??????
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 28, 2015, 19:54:00 pm
No nie wiem. Gaz zakładał autoryzowany przedstawiciel BRC, póżniej zacząłem jeździć do kolegi, który gaz montuje od 25 lat ponad a on jest przedstawicielem Stag. Olej na gazie zużywa przy ustawieniach jednego i drugiego. Więc chyba jeden i drugi nie jest do dupy. A samochód bierze olej tylko na gazie ale nic nie dymi nic nie śmierdzi. A zresztą bierze to bierze
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 28, 2015, 21:41:53 pm
Takie zachowanie można jedynie tłumaczyć wyższą temperaturą spalania...ale skoro tak sie dzieje ze olej się spala to trzeba się może zastanowić nad zmianą oliwy
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Kwiecień 29, 2015, 07:50:32 am
Takie zachowanie można jedynie tłumaczyć wyższą temperaturą spalania...ale skoro tak sie dzieje ze olej się spala to trzeba się może zastanowić nad zmianą oliwy

Takie małe pytanie ile czasu zajęła regulacja,jak załatwiona jest sprawa czujnika ciśnienia Pb i korekcje z nią związane ITD.
Kolego możesz dodać w temacie zdjęcie,zdjęcia z komory silnika jak sa umieszczone elementy instalacji i co tam dokładnie jest?
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 29, 2015, 18:23:01 pm
Ile regulacja tego nie wiem dokładnie bo chłopaki z Warsztatowni tym jeździli ale z tego co Radek mówił bardzo szybko udało się to poustawiać.
Ciśnienie PB załatwione poprzez emulator AGIS'a - chodzi jak narazie idealnie. Korekty musiał bym zajrzeć bo nie pamiętam.

http://naforum.zapodaj.net/e41b08a34c84.jpg.html (http://naforum.zapodaj.net/e41b08a34c84.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/037413d8c78d.jpg.html (http://naforum.zapodaj.net/037413d8c78d.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/c76615968759.jpg.html (http://naforum.zapodaj.net/c76615968759.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/7a3a392bbd61.jpg.html (http://naforum.zapodaj.net/7a3a392bbd61.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/e5c4e0245915.jpg.html (http://naforum.zapodaj.net/e5c4e0245915.jpg.html)

Ostatnie foto jeszcze bajzel bo składałem kolektor po zmianie czujnika stukowego

Reduktor widać, wtryskiwacze Hanka zielona na adapterach, Faro, butelka 67l i w sumie tyle z tych ważniejszych. Sterownik Stag ISA
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 29, 2015, 21:32:11 pm
U mnie regulacja trwała ok. 35 kilometrów w różnych warunkach pracy, przy różnych przyśpieszeniach i stylu jazdy.  Chodzi chyba idealnie choć tej pewności nie ma nigdy. Najlepszy jest stag 300 premium, lub jeszcze teraz chyba nowsza wersja, który sam "pobiera" dane z kompa silnika. Ja mam jeszcze plusa zmodyfikowanego jeszcze do isa chyba. Ale też mam z tego co wiem dotrysk paliwa w sytuacjach ekstrelanych, nagłych i mocnych przyśpieszeniach
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: miaziol w Kwiecień 30, 2015, 20:50:22 pm
Stag jest najłatwiejszy w adaptacji dla niedoświadczonych gazowników co nie znaczy że jest najlepszy. Są lepsze sterowniki od staga.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Kwiecień 30, 2015, 21:10:21 pm
Może i są lepsze. Samochody też sa lepsze od Jaga co nie oznacza, że trzeba je mieć. Jeździ poprawnie kosztowała instalacja grosze więc przy moich sobotnio niedzielnych przebiegach jest wystarczająca. Gdybym jeździł codziennie to co innego, chociaż i tak bym wybrał Staga bo mam pod ręka serwis. A o jakich sterownikach myślałeś pisząc, że sa lepsze?
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: miaziol w Maj 01, 2015, 00:10:01 am
Chociażby sterowniki Agis-a czy lpg-techa nie są łatwiejsze w adaptacji trzeba poświęcić trochę czasu na strojenie. Napisałeś "najlepszy jest stag 300 premium" i do tego się odniosłem bo nie jest są lepsze i tyle. W tym temacie to bardziej się chyba może kolega Filar wypowiedzieć :D. Tym nie mniej stag jest w polsce popularny ze względu na to że wystarczy kliknąć autoadaptacja i już działa dlatego polscy gazownicy nazywają go najlepszym sterownikiem. Czy to jest najlepsza metoda strojenia instalacji? No nie bardzo ale rzadko który gazownik u nas ma chęci aby poświęcić trochę czasu i naprawdę przeprowadzić strojenie z wykorzystaniem korekt krótko i długoterminowych, przeprowadzeniem korekty po obrotach i temperaturze. Przeważnie lecą po łebkach i wtedy stag który ma niezły algorytm autoadaptacji faktycznie jest najlepszym sterownikiem. Tak samo jak słyszę że ktoś ma super ustawiony gaz bo przy maksymalnych obrotach przepina się na benzyne żeby dać maksimum mocy wrrrr to da się zrealizować bez dotrysku benzyny ale musi być prawidłowo założona instalacja i perfekcyjnie ustawiona, tyle że tak jest łatwiej i klient nie marudzi że mocy brakuje.
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Maj 01, 2015, 10:46:12 am
Koledzy co jest lesze (łatwiejsze) a co gorsze to kwestia przyzwyczajeń montażysty.
Czy to będzie Stag,Agis,Lecho,Nevo,Diego,Lpg-Tech itd.

Najważniejsze jest aby monter dokładnie wiedział jak działa i powinien silnik na obu paliwach.

Pamiętajmy popularne jest zawsze to co pod ręką ale to inny temat.

Instalacja z tematu jest bardzo ładnie-poprawnie założona jedynie co reduktor do 250km nominalnie do mocy 238km to na styk.

Np. emulator ciśnienia paliwa z Agisa to dość świeża konstrukcja (na dniach będzie algorytm auto adaptacji napięcia czujnika ciśnienia).

Najważniejsza jak zawsze jest chęć i wykonanie czyli dokłada regulacja a ta niestety w tych autach jest bardzo pracochłonna.

Nie biorę pod uwagę takich sytuacji jak podpieranie się Pb bo to pół środek.
 


 
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Maj 01, 2015, 16:37:21 pm
Redek na styk ale ciśnienie o dziwo bardzo ładnie trzyma i obrabia. Ja nie mam ciężkiej nogi więc w wystarcza na spokojnie :)
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: patryk5250 w Maj 04, 2015, 06:56:02 am
Witam. Ja do swojego S-Type 4.0 z LPG leje olej Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W-40  polecony przez chłopaków ze Zmień Olej http://www.zmienolej.pl/ i po 5 tyś nie zaobserwowałem brania oleju ani żadnych innych niepokojących objaw że olej może być za rzadki. Co lepsze jak dla mnie lepiej pracuje na tym oleju niż na Castrolu Edge 5w30 co jest dla mnie największym ścierwem na rynku ale o tym co się działo na Castrolu w autach ktore użytkuje jeśli ktoś chce moge opowiedzieć w PW .
Tytuł: Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
Wiadomość wysłana przez: 1984007 w Czerwiec 25, 2015, 01:22:03 am
Właśnie zamierzam wymienić olej i po ostatniej mojej wypowiedzi wziąłem sobie do serca riposte Artka123
Olej dobieramy według wskazań producenta, ważne aby nie mieszać olei o różnych parametrach i nie zmieniać oleju na taki którego nie zaleca producent. oleje motul czy valvoline to jest jeden ch.j nawet w jaguarach z 2015 nie jest powiedziane ze oleje czołowych marek będą się lepiej sprawdzały... to nie jest coca cola ze orginalna smakuje dobrze a ta z biedronki chu.owo
Jeżeli kupuję opony o szerokości 245 to nie ważne jakiej są marki, każda będzie miała tą samą szerokość ponieważ producentów obowiązują pewne normy, wiadomo że jedne zużyją się szybciej czy mogą mieć gorsze parametry podczas hamowania, jazdy po mokrej nawierzchni itp.natomiast szerokość we wszystkich będzie ta sama.
Kiedy byłem się umówić na serwis i zapytałem o oleje czołowych producentów ( wedłóg kolegi) motul to usłyszałem smiech a następnie skomentowano że to nie jest ferrari i nie ma co się spuszczać. Ścigaczach czy samochodach o wysilonych silnikach producent rekomenduje te oleje to te się leje, a poza tym nie ma co przepłacać... Najważniejsze to wymieniać na czas, a oleju bierze tyle ile się mu wstawia w piz.e.