FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Jordi w Wrzesień 27, 2013, 23:45:49 pm
-
Posiadałem problem dymienia więc postanowiłem zgodnie z podpowiedziami na forum wyczyścić EGR. Faktycznie miał chyba z 2.5cm osad... Przy okazji został wyczyszczony też kolektor oraz wymieniony mały termostat (nie dogrzewał się)
Mam pytanie o EGR, brat postanowił go zaślepić, co o tym myślicie? Czy może jak już jest przeczyszczony to lepiej go nie zaślepiać?
-
Ja mam zaślepiony i nie zauważyłem problemów z jazdą, spalaniem czy innymi rzeczami. A dymienie ustąpiło.
-
Możesz zostawić jesli działą ale za jakiś czas znowu będzie wszystko zasyfiona-juz taki urok.
Ja miałem zaślepiony i jeżdziłem tak 1,5 roku.
Nic złego sie nie działo.
-
EGR działa tylko na wolnych obrotach. W momencie gdy zaczyna działać turbina musi być zamknięty.Często właśnie ,jak jest zabrudzony nie zamyka się całkowicie i cienienie powietrza wytwarzane przez turbo rozpręża się do wydechu (stąd dymienie i mniejsza moc).
Ja wstawiłem zaślepkę z otworem o średnicy 5mm.
-
Aha, czyli jednak zostawie zaślepiony ale wywierce otworek wiertełkiem.
-
Jeżeli nie będzie otworka nic się nie stanie
-
Takie rzeczy to chyba tylko w Polsce są możliwe. Tak ciężko wyjąć i wyczyścić raz na rok, albo kupić nowy raz na 5 lat za 500zł?
Lepiej zaślepić i kopcić jak z Ikarusa. O środowisku już nie wspomnę. A żeby wam tak utylizację odpadów koło domu wybudowali.
-
Dla mnie to nie problem wyczyścić, czy kupić nowy.
Tylko wszędzie piszą że EGR ble, że nie potrzebny, że zaślepić.
Więc już sam nie wiem co o tym myśleć... Ale może faktycznie. Mam go przeczyszczonego, więc nie powinien wadzić. Jednak go chyba nie będę zaślepiał.
-
to nie tylko kwestia czyszczenia samego egr, ale też kolektora ssącego. w przypadku całkowitego zaślepienia pewne jest zapalenie się kontrolki check- nawet jeśli do egr nie idą żadne kable.
ja mam zaślepiony od pół roku i jest ok, choć teraz zastanawiam się nad niepełnym zaślepieniem, żeby kontrolka nie świeciła się
-
Właśnie ze względu na kolektor ssący mam zaślepiony EGR. Otwór w zaślepce jest ukłonem w stronę ekologii. Mam prawidłowy skład spalin , a mniej brudu dostaje się do kolektora. Z czyszczeniem zaworu nie mam problemu bo posiadam drugi na wymianę , ale czyszczenie dolotu jest bardziej kłopotliwe.
EGR mam sterowany podciśnieniem (bez czujnika położenia) i przy całkowitym zaślepieniu lampka check nie świeciła się.
-
trochę odgrzewam temat:)
miałem problem z EGR - zacięty - auto nie paliło w ogóle, wyczyściłem, usprawniłem (zacinał się w tym samym miejscu) po założeniu ładnie odpalał. Jednak miał chwile zadławienia podczas dodawaniu gazu przy niskich obrotach oraz nierówną pracę na wolnych obrotach - uznałem że EGR skończył żywot :) i nie zdziałam nic bez wyłożenia 1300-1500 zł, więc założyłem zaślepkę z dziurką 7 mm ale mimo to wywala mi błąd (po ok 30 km), ale auto chodzi pięknie :D:D:D spalanie 6,5 l 6,6 l cykl mieszany a silnik 2.2 i pytanie, czy ktoś poradził sobie z tą kontrolką? Ktoś jakoś to rozwiązał w sterowniku? Albo to zrobię albo założę zaślepkę bez dziurki, przynajmniej będę wiedział, że nie pali się bez powodu :)
Kolejne pytanie- przy zakładaniu zaślepki zauważyłem, że już mam sporo nagaru - co może wpływać na jego przyspieszone osadzanie? Zapchany DPF? (mam to cudo u siebie, a EGR elektronicznie sterowany)
Pozdro :-tylko
-
Ja własnie walczę z DPF i EGR w silniku 2,2
Usunołem fizycznie DPF teraz walcze ze sterownikami, jak narazie nikt sobie z tym nie poradził :(
EGR tak samo, problem z usunięciem sterownika :(
ale walczę jak coś zdziałam to napisze, jeżeli ktoś juz to zrobił prosze o info
-
Witam. Czytam czytam i sie zastanawiam czy ktoś z was wie po co ten egr tak krótko to zawór recyrkulacji spalin i pozwala na powrót cześci spalin do kolektora ssącego i jest potrzebny działa nie tylko po odpaleniu ale w trakcie pracy jazdy też oczywiście można go zaślepić i nic sie nie stanie a osady w kolektorze i tak będą sie odkładać może troche wolniej bo nie będzie sadzy z wydechu ja osobiście raz w tygodniu czyszczę rożne egry z różnych aut i wystarcza średnio na rok zależy od auta i kierowcy. a co do dpf szkoda że kolega go wyciął jest też sposób i na to też pomaga
-
Oj odpowiedź jest bardzo prosta. EGR kieruje część spalin z kolektora wydechowego do kolektora ssącego w celu dopalenia częsci spalin i tym samym zmniejszenia ilości tlenków azotu w spalinach. Jednym słowem to działanie ekologiczne. Jeżeli ekologię masz gdzieś to możesz go zaślepić. W Polsce na stacjach diagnostycznych nie jest kontrolowane jego działanie i również ilość tlenków azotu w spalinach
-
doże kolego grzechch siadaj piątka sie należy ha ha a tak poważnie masz grzechch racje i jeszcze w pierwszej fazie pracy podgrzewa powietrze
-
witam
mam kota 2,2 diesel z 2007 roku,
zaślepiłem EGR i wywierciłem dziurkę o srednicy 8mm ( choć piszą aby zrobić 4mm )
świeci mi sie cały czas check engine - za mała ilość spalin ( czy cuś takiego )
da sie z tym coś zrobić ?? ( wiercić większą dziure ?? jak dużą ?? )
czy zostawić w spokoju i odetkać całkiem ??
-
Bo jak pisza 4 to 4 ;). Teraz masz egr do zmiany
-
Witam!
Panowie kilka dni temu rano po odpaleniu auta zapalił mi się błąd:
P0405 "Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
Wyjąłem cały zawór EGR,wyczyściłem również kolektor,złożyłem do kupy.
Błąd wykasowałem,sądząc,że problem zniknie,ale po kilku dniach check znowu się zapalił...
I teraz pytanie co oznacza pojęcie "niski sygnał wejściowy" może jest jeszcze jakiś czujnik do przeczyszczenia?
Pod zaworem na gumowej rurze łączącej jest jakiś czujnik,zakładam,że to mapsensor- czy ma to jakiś wpływ na zapalanie się kontrolki?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.
-
Miałem to samo jesienią. Wyczyszczony EGR nie pomógł. Pomogła wymiana rurki sterującej EGRem, podciśnieniowej. Coś około 100 pln w ASO. U mnie to numer C2S45071 - Pierburg valve, u Ciebie będzie inny numer części.
-
Dzięki wielkie to już jakiś trop.
Nie wiem w którym ASO kupiłeś,ale mi w Krakowie podali cenę 1109zł brutto za czujnik z przewodami...
-
Bo to co wymieniałem to nie MAP sensor, tylko zawór sterowania z rurkami. MAP to może tylko kosztować. I trochę cenę pomyliłem, sama rurka to było około100, zawór cos koło 400.
-
Daniel trafiłeś w :-10points
Przyjrzałem się dziś przewodom od podciśnienia i faktycznie kawałek rurki stwardniał i spadł na skrzynię.
Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy nie wywali mi checka,wtedy zastanowię się nad zaworem regulującym ciśnienia w EGR.
Dzięki jeszcze raz.
-
Witam.
Czy ktoś znajdzie chwilę i opisze najlepiej z zdjęciami jak zaślepić EGR.???
-
Witam.
Czy ktoś znajdzie chwilę i opisze najlepiej z zdjęciami jak zaślepić EGR.???
A co tu jest do opisywania!?
Wszystko zostało napisane, jeśli dalej nie potrafisz = nie pchaj łap.
Jeszcze troche to ludzie bedą potrzebowali instrukcji do oddychania.
Zastanawia mnie tylko sens tej dziury w zaślepce EGR, bo na zaślepionym czy z nią czy bez auto się tak samo zachowuje jak to EGR podciśnieniowy (i to z czujnikiem czy bez czujnika), w elektrycznym nie ma sensu.
-
Po zaślepieniu EGR komp wykazuje błąd chyba P1000-mówiący o ekologii. Jeżdżę po zaślepieniu EGRu i nic się nie dzieje- x type 2004 2.0 d. Każdemu kto to robi proponuję obligatoryjnie umyć kolektor dolotowy. Myłem ropą i dimerem czas około 2h, klucze podstawowe.
-
P1000 - "błąd" nieprzeprowadzonego selftestu w Fordzie/Jaguarze. Po boodaj 5km od skasowania błędów "błąd" znika.
Nie wiesz, nie pisz bzdur. Jeśli masz podciśnieniowy EGR to zaślepienie nie spowoduje wystąpienia ŻADNEGO błędu.
-
P1000 - "błąd" nieprzeprowadzonego selftestu w Fordzie/Jaguarze. Po boodaj 5km od skasowania błędów "błąd" znika.
Nie wiesz, nie pisz bzdur. Jeśli masz podciśnieniowy EGR to zaślepienie nie spowoduje wystąpienia ŻADNEGO błędu.
Fantastycznie w końcu mistrz ciętej riposty. A może mistrzu znasz odpowiedz gdzie znajdę opisy pinów sterownika silnika 2.0 d wyposażonego w czujnik położenia pedału hamulca. Czy to już zbyt trudne? Pozdrawiam.
-
P1000 - "błąd" nieprzeprowadzonego selftestu w Fordzie/Jaguarze. Po boodaj 5km od skasowania błędów "błąd" znika.
Nie wiesz, nie pisz bzdur. Jeśli masz podciśnieniowy EGR to zaślepienie nie spowoduje wystąpienia ŻADNEGO błędu.
Fantastycznie w końcu mistrz ciętej riposty. A może mistrzu znasz odpowiedz gdzie znajdę opisy pinów sterownika silnika 2.0 d wyposażonego w czujnik położenia pedału hamulca. Czy to już zbyt trudne? Pozdrawiam.
Odpisałem w odpowiednim temacie.
-
Dzięki za pomoc.
-
podpinam się pod temat
od pewnego czasu ( od momentu jak zaczęła go eksploatować moja żona ) mój kot silnik 2.2 diesel zaczął strasznie kopcić , w zasadzie przy każdym dodaniu gazu zostawiam za sobą obłok czarnego dymu przez który tym za mną jest się ciężko przebić , jak potrzymam silnik na wyższych obrotach 3-4 tys na trójce to na pewien czas mu dymienie przechodzi , dodatkowym objawem są pływające obroty. Jak auto jest zimne po odpaleniu przez pewien czas pływają mu wolne obroty , jak jest zagrzane wszystko wraca do normy . Turbina była regenerowana ( a dokładnie czyszczona ) , silniczek sterujący żaluzją turbiny również po regeneracji , EGR czyszczony jakiś rok temu ( jak kot stanął i nie chciał odpalić ) , spalanie w normie , moc jest ok , przebieg 180 tys km .
Chciałbym wiedzieć , czy to coś poważnego , czy ewentualnie można coś samemu przy nim podłubać , bo szykuje mi się wyjazd na wakacje i nie wiem którym kotem jechać xj-tem który pali jak smok , ale jest całkowicie sprawny i pewny , czy x-typem który jeździ za grosze ale nie jestem pewien czy nim dojadę i wrócę ( ok 3500 km w obie strony ) . Jeśli pomimo dymienia , nie ma większego ryzyka usterki na trasie to skłaniałbym się jednak do oszczędności i jazdy x-typem w dieslu ( tym bardziej , że ma dwa razy większy bagażnik ).
proszę o jakieś sugestie .
-
Jeżeli przegonisz X-type 3500 km na wyższych obrotach, to powinno mu przejść to dymienie. Objawy, które podałeś identyczne jak w X-ie mojej żony.
Wyczyszczony i wypłukany zawór EGR i po sprawie. Pozdrawiam Walbor62.
-
dzięki za info
maciek