FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jarkrzy1 w Luty 07, 2013, 11:27:52 am
-
Tak wiem-zaraz dostanę joby od admina za zaśmiecanie Forum tymi samymi problemami, ale mimo wszystko zapytam.
Jakimi skanerami diagnozujecie swoje S,X-typki w dieslu?
Chcę coś nabyć, ale rozproszenie informacji z forum i mnie rozprasza. Najczęściej typu"zeskanowałem swojego jaga...wyskoczył bład..."mało jest za to odpowiedzi konkretnych.
Proszę więc o konkretna odpowiedź ;D może być np.marka i typ urządzenia-do tysiaka.
I nie odsyłajcie mnie do serwisu ani nie zachęcajcie do kupna IDS
-
Żaden skaner nie zczyta Ci kota tak jak Jaguarowski. Kolega zza płota ma warsztat i jakiś tam skaner (podobno bardzo dobry). Błąd abs to mi skasował, ale niestety to co pokazał na temat silnika to były farmazony. Dlatego nie kupiłem skanera a jeżdżę do serwisu. Problemy z autem mam na tyle sporadycznie, że nie potrzebowałem takiego zakupu.
-
(...) może być np.marka i typ urządzenia-do tysiaka.
I nie odsyłajcie mnie do serwisu ani nie zachęcajcie do kupna IDS
To może złóżmy się na ten IDS :-clap
-
No dobra to ile jesteś skłonny dorzucić do puli???
-
Żaden skaner nie zczyta Ci kota tak jak Jaguarowski. Kolega zza płota ma warsztat i jakiś tam skaner (podobno bardzo dobry). Błąd abs to mi skasował, ale niestety to co pokazał na temat silnika to były farmazony. Dlatego nie kupiłem skanera a jeżdżę do serwisu. Problemy z autem mam na tyle sporadycznie, że nie potrzebowałem takiego zakupu.
No nie do końca rotunda czyta koty bez problemu KTS z aktualnym oprogramowaniem obliczy ile razy puściłeś bąka w siedzenie :-hehe ale sa nieco powyżej moich oczekiwań. Nie chcę zakładać serwisu.
-
No kurdesz-tylu speców i żadnego sprzętu?
Coś zaczynam wątpić w pomocowość forumowiczów.
Kiedyś Kogutki miał coś takiego czym mówił, że podstawowe rzeczy wyłażą i można skasować błędy, ale miał benzynę więc nie wiem czy na S w dieslu polata.
-
Jeśli do podstawowych parametrów (czyli silnik) to zwykły INTERFEJS ELM 327 BT
wersja mini, do tego smartfon z programem Torque Pro na Androida.
Sam ELM będzie kosztował ok. 60-80zł i programik 15zł.
Niektórych aut (głównie z grupy Opel) nie czyta, ale swojego XJR'a (z 1994roku...) prześwietlam na wylot :-gwizd
Także, jeśli chodzi Ci głównie o silnik, to taki zestaw jest super, ponadto z telefonem zawsze chodzisz, sam interfejs jest mały, więc wrzucasz go sobie w schowek i zawsze masz gotowy zestaw pod ręką. Do tego, np. u mnie jest problem s sondą Lambda. Od dawna to podejrzewam, bo czasem nierówno silnik pracuje na wolnych obrotach, ale zawsze kiedy sprawdzałem, nie było błędów. W końcu podłączyłem skaner, odpaliłem program i po prostu pojechałem "na miasto" pozałatwiać parę spraw. Co jakiś czas sczytywałem błędy i w końcu pokazało, że wyskoczyły 2 błędy -przerwany obwód podgrzewania i diagnostyczny od jednej sondy.
Po zakończeniu jazdy już tego nie było, stąd już widzę, że po prostu coś tam nie łączy.
Ogólnie - polecam!
-
Dzięki :-clap To się nazywa konkretna odpowiedź.
CZYTAĆ I UCZYĆ się się ;D
Muszę mieć coś takiego przy sobie bo dużo jeżdżę i mam jakąś wirtualną usterkę z Restricted performance, która zaczyna mnie męczyć. A co podjadę na komputer to brak błędów, albo błąd nieznany. Po zresetowaniu komputera, albo odpięciu znika. Po czym się pojawia podnosząc mi ciśnienie.
A jak zrobi mi się coś takiego w nocy gdzieś w trasie ...to cię mocno wnerwiam :-gwizd
-
A tutaj masz od razu możliwość skasowania błędów, zapisania sobie ich listy, aby potem się temu przyjrzeć. Oczywiście masz też od razu krótki opis kodów błędu wraz z linkiem do strony internetowej, gdzie kod jest dokładniej opisany.
-
jestes pewien ze takie błędy tym EML skasujesz? jak pytałem na forum o abs to mówiono, że tym interfejsem nie skasuję nic :)
-
jestes pewien ze takie błędy tym EML skasujesz? jak pytałem na forum o abs to mówiono, że tym interfejsem nie skasuję nic :)
Układu ABS to może nie czyta i jeśli to "nic nie skasujesz" dotyczy ABS to ok, ale za to ECU silnika czyta bardzo ładnie i ma więcej niż dużo funkcji. Przez ostatnie dwa lata nie używam, bo odpukać nie ma takiej potrzeby, ale zawsze jest w schowku jakby się coś działo. Ogólnie polecam http://www.youtube.com/watch?v=ikwT6GiCER0&NR=1&feature=endscreen
-
jestes pewien ze takie błędy tym EML skasujesz? jak pytałem na forum o abs to mówiono, że tym interfejsem nie skasuję nic :)
No właśnie nie bardzo wiem o co pytasz... ?????? Jak pisałem, parametry silnika czyta chyba wszystkie i wszystkie jego błędy możesz skasować. W moim XJR czyta takie parametry, o których nie miałem pojęcia nawet :-hehe
-
Mogę się założyć że nie czyta wszystkich parametrów silnika ELM.OBD jest wspólna normą ale tylko dla podstawowych parametrów silnika nic więcej.
-
Zakładałem się, jak byłem mały :-gwizd Nie upieram się, że czyta wszystko co jest możliwe, jak pisałem, widziałem tam takie odczytywane parametry, że nawet nie wiedziałem że silnik może takie sprawdzać. Nie mniej jednak, to chyba wykraczanie poza temat, kolega prosił o rady dotyczące jakiegoś skanera, ja podpowiedziałem czego używam i mogę to polecić. Ty nie poleciłeś żadnego, tylko chcesz się zakładać :-off
-
No właśnie nie bardzo wiem o co pytasz... ??????
a co tu wiedzieć? Pytałem czy odczyta błędy układu abs, dowiedziałem się że nie i nie ma tematu :- pojecia
-
Skoro nie było słowa o błędach ABS, jedynie o silniku, a Ty nagle wyskakujesz z pytaniem
jestes pewien ze takie błędy tym EML skasujesz? (...)
Żebyś normalnie zapytał czy czyta błędy ABS, to wiedziałbym o co pytasz... A Ty pytasz o błędy silnika a myślisz o błędach ABS ??????
-
czytanie ze zrozumieniem się kłania...
napisałem: "jestes pewien ze takie błędy tym EML skasujesz? jak pytałem na forum o abs to mówiono, że tym interfejsem nie skasuję nic "
moja wypowiedź sprowadzała się do "Mówiono, że tym interfejsem nie skasuję nic". O abs wspomniałem tu tylko po to, żeby wskazać, gdzie już o tym była mowa. Nawet podkreśla to "jestes pewien ze takie blędy tym EML skasujesz?" Takie > czyli te, o których kolega pisał... :-bry
Regulamin pkt. 13 - Jeszcze raz się do niego nie dostosujesz będzie post usunięty.
-
Kolego...
Niestety to Ty masz poważny problem z wypowiadaniem się w języku polskim, a mi zarzucasz brak czytania ze zrozumieniem...
Twoja wypowiedź jest niespójna, nielogiczna, nie stosujesz nawet wielkich liter rozpoczynając zdania. Pytasz czy jestem pewien, że "takie błędy" tym skasuję, odnosząc się do poprzednich wypowiedzi w wątku. Znaczy to, że pytasz mnie o błędy silnika, bo tylko o takich była do tej pory mowa (z mojej strony). Skoro piszę dość szczegółowo, jaki polecam zestaw i co on potrafi, to chyba jestem tego pewien - nie sądzisz...?
Żebyś zamieścił tylko pierwszą część swojej wypowiedzi, to wszystko byłoby logiczne i zrozumiałe. Niestety Ty zamieściłeś drugą część swojej wypowiedzi: " jak pytałem na forum o abs to mówiono, że tym interfejsem nie skasuję nic ".
Wnosisz tym samym niespójność swojej wypowiedzi, bo "nagle" piszesz o ABS (nie wiadomo czy chodzi Ci o jakieś inne "forum o ABS", czy forum (JCP) a samo pytanie było o ABS) i twierdzisz, iż odpowiedziano Ci "że tym interfejsem nie skasuję nic". Tym samym, dodając drugą część swojej wypowiedzi, skonstruowałeś nie logiczną i niejasną odpowiedź w wątku. Z Twoich zdań nie można w sposób jednoznaczny wywnioskować, czy pytałeś o błędy silnika, czy też o błędy ABS.
Proszę zatem, podszkol się w poprawnym języku polskim, a potem zarzucaj komuś "brak czytania ze zrozumieniem" - nie sposób zrozumieć kogoś, kto wypowiada się nielogicznie i niepoprawnie...
P.S. Jeśli dalej masz wątpliwości, kto wypowiada się logicznie, a kto nie - pokaż ten wątek nauczycielowi języka polskiego i niech on Ci to jeszcze raz wyjaśni.
Pozdrawiam
-
Każdy kolejny post nie wnoszący nic do dyskusji na temat skanerów będzie bezwzględnie usuwany.
-
No dobra.
Trochę niepotrzebnie robi się tu gorąco.
To przecież mnie się ciśnienie podnosi ;D
EML w drodze.
Torque ściągnięty. Myślałem że ta aplikacja jest w języku ojczystym kota, a tu takie miłe zaskoczenie. Po polsku.
Jak będę miał komplet podzielę się wrażeniami.
A tak swoją drogą przydałby się watek spinający wszystkie o diagnostyce, skanerach, kodach błędów...Tak naprawdę dużo poroz...rzucanych informacji jest, ale takiej kompilacji wniosków już nie.
Mam mieć ELM 327 Bluetooth do środy.
Wtedy się odezwę.
No i zapomniałem.Miałem pochwalić.
Na Forum był polecany zakład z Tczewa Pit Stop.
Byłem tam w sobotę. Wpięli swój komp. Błędy były, ale oprogramowanie nie podało ich z odpowiednia dokładnością. Błędy udało się skasować. I nie wzięli za to pieniędzy....i tu chwalę i to bardzo. W dzisiejszych czasach taki gest to wyjątkowa rzadkość.
-
Jakby się uprzeć to taki wątek jest w dziale X-type ;)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13033.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13033.0.html)
-
A wiem czytałem, jest i inny z wypisanymi kodami błędów :-gwizd
Ale ja tam się nie upieram...;D
Nawet tam się o cos pytałem.
-
kupujesz to
http://www.uobd2.com/wholesale/jlr-mongoose-for-jaguar-and-land-rover.html (http://www.uobd2.com/wholesale/jlr-mongoose-for-jaguar-and-land-rover.html)
i sciągasz z netu ids, z tym że starszą wersje nie pamiętam już konkretnie do której można normalnie używać,
odłączasz kompa od netu wyłączasz aktualizacje. I diagnozujesz wszystko jak serwis pomijac jedynie x351 i xfy.
Taniej i lepiej się chyba nie da
edit.
idsa z tego co pamietam można używać chyba tylko na starszych windowsach, generalnie w necie wszystko jest opisane.
ten elm to się o kant dupy nadaje
-
kupujesz to
http://www.uobd2.com/wholesale/jlr-mongoose-for-jaguar-and-land-rover.html (http://www.uobd2.com/wholesale/jlr-mongoose-for-jaguar-and-land-rover.html)
i sciągasz z netu ids, z tym że starszą wersje nie pamiętam już konkretnie do której można normalnie używać,
odłączasz kompa od netu wyłączasz aktualizacje. I diagnozujesz wszystko jak serwis pomijac jedynie x351 i xfy.
Taniej i lepiej się chyba nie da
edit.
idsa z tego co pamietam można używać chyba tylko na starszych windowsach, generalnie w necie wszystko jest opisane.
ten elm to się o kant dupy nadaje
Witaj. Mam pytanie, czy używałeś, albo masz wiedzę, że ktoś skutecznie używa Mongoose pochodzącego dokładnie z tego serwisu, który linkujesz? Pytam, ponieważ na "zachodnich" forach spotkałem się z wypowiedziami, że cena Mongoose pochodzącego z tej strony www pozostaje w sporej dysproporcji z ofertami innych sprzedawców, co nasuwa podejrzenie, że jest to kant i bezużyteczna podróba. Mongoose podobno faktycznie działa, ale kosztuje "trochę" więcej niż 79,99$.
-
zgadza się jest to podróba, niemniej w usa wszyscy jadą tylko na tym, spotkałem się że raz komuś nawalił, ale niebyło problemu z wymianą na inny. Wiedzę swoją na ten temat czerpie z zagranicznych for, pozatym 79$ to nie majątek jeśli ktoś chcę się pobawić, jak chciałem obniżyć zawieszenie w xj to serwis powiedział że nie zrobia a potem podali cene że nogi się ugieły, raptem kilka kliknieć w ids
-
tylko czy on się połaczy z s-typem '99 lub 2004 bo jest napisane od 2005 wzwyż?
""""FAQ:
Q: Which year Jaguar car can this cable do?
A: This JLR MAGNOOSE can only do Jaguar car after 2005 year, can not do before 2005.""""
połączono
a czy autocom cdp+ pro zrobi w jagu coś wiecej niż tylko silnik np. ABS, skrzynie?
np taki:
http://www.aliexpress.com/item/Quality-A-2012-2-release-2011-3-software-for-choose-lastest-version-Black-cdp-pro-plus/710352121.html (http://www.aliexpress.com/item/Quality-A-2012-2-release-2011-3-software-for-choose-lastest-version-Black-cdp-pro-plus/710352121.html)
-
No i mam odpowiedź ;D
Jadę do serwisu...żeby dokonać skanowania.
Zmęczyłem się chodząc na skróty.
Popróbowałem nieco z Torque i innymi cudami.
Torque super wygląda, poza tym ....super wygląda...i super wygląda.
Łączę się z ELM i ...pokazuje mi obroty, prędkość i inne bajery. Nie widzi natomiast nic poza:-(
PCMSCAN widzi zresztą całkiem podobnie.
KTS widzi więcej ale błędu nie chce pokazać-najpewniej z tego powodu, że nie ma aktualizacji zrobionej :- pojecia.
Po którymś tam z rzędu wyłowieniu stówki z kieszeni mam dość :-cry, a zresztą i tak trzeba zrobić duży przegląd...
Efekty z poszukiwania Restricted performance przedstawię jak się dowiem czegoś konkretnego.
-
...
Torque super wygląda, poza tym ....super wygląda...i super wygląda.
Łączę się z ELM i ...pokazuje mi obroty, prędkość i inne bajery. Nie widzi natomiast nic poza:-(
PCMSCAN widzi zresztą całkiem podobnie.
...
Czy to znaczy, że na desce świeci CHECK do tego wyświetla się restricted performance, a program nie odczytuje kodu błędu?
-
Nie bez check. Tylko komunikat i pomarańczowa kontrolka nad zegarem.
-
Witam,
Chciałem pobawić się w diagnozę mojego kota s-type 3.0 v6 2001. I pytanie dla obeznanych czy uniwersalny kabel/interface zadziała mi z programem PCMSCAN W moim kocie?, czy musi to być jakiś jak wyczytałem ELM 327. I co to za rużnica czy to kabel typu VAG czy ELM 327. Czym one się różnią, budową, ilością przewodów czy czymś innym jestem zupełnie zielony pod tym względem i prosił bym o wytłumaczenie tego zagadnienia...
-
Czy na kablu mongoose pójdzie ids 125 chodzi o diagnozę s-type 2001r. przed liftem,czy coś innego inny np. v128.07 proszę o poradę.