FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jazabek wac³aw w Grudzień 26, 2011, 21:49:40 pm
-
Koledzy może ma ktoś katalog części lub manual do X308 ? Może zna adres gdzie to mogę znaleźć ? Chodzi mi o numery czesci i schematy mojego auta, mając coś takiego łatwiej zamawiać części i rozmawiać z mechanikiem.
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13821.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13821.0.html) :-W
-
Ta aukcja (140491305222) została usunięta, lub pozycja nie jest dostępna.
Niestety link nie działa a inne aukcje nie do końca są pewne, chyba że ktoś już sprawdził i poleca.
-
Poszukaj na torrentach JTIS.
-
albo tak:
Istnieje takze program "JTIS" producenta, nie jest to najnowsza technologia ze zwgledow informatycznych, jednak
jest to dosc przydatny. Mozna znalesc na roznych portalach "downloadowych" albo takze kupic na CD. Moze nie
dzialac pod Vista. Nastepujacy cytat podaje bez odpowiedzialnoscia:
New JTIS21 CD Self extracting Archive files on Mediafire account.
Here is the information you need to download the files:
1st download the instructions PDF file (Mediafire download & Extract instructions for JTIS 21.pdf).
Read the instructions PDF file (Mediafire download & Extract instructions for JTIS 21).
Then download the 3 archive files.
Run the JTIS 21 CD.part1.exe (this is self extracting file that extracts all the files in the 3 archives).
This JTIS 21 CD covers XJ model years 1995 thru and including 2004, XK model years 1997 thru and including 2004, S type model years 1999.25 thru and including 2004, and X type model years 2001.50 thru and including 2004.25
Also there is a separate Technical Guides -- This is an optional download (JTIS 21 CD Technical Guides.exe). It is also a self extracting Archive. It has 15 PDF files in it. Also cover AJV8, 5HP24, updates for XJS, XJ, XK, X300, etc. It is about 109 megs after extraction.
If you extract the files onto your C drive, then you run the setup.exe from your C:\JTIS21 folder.
You will be now using the JTIS21 database files in the C:\JTIS21 folder and you will no longer need to put the CD into your CD drive.
Also the C:\jaguar\jjtis.exe is updated after running setup.exe to use the database files in C:\JTIS21 folder.
IF you already have the DAO350.dll registered and working. You did not have to run the Disk1/DAO350/setup.exe.
Here is the link to the downloads:
http://www.mediafire.com/?elvzoedg4qst3 (http://www.mediafire.com/?elvzoedg4qst3)
Thank you for your interest in my JTIS 21 project.
Jim Lombardi
-
Coś znalazłem ale chyba problemem jest u mnie Win7 64 bity
-
Koledzy, katalog części już mam a czy jest też podręcznik gdzie na schematach jest pokazany sposób naprawy lub wymiany części ?
-
moge poprosic na PW link gdzie go znajde :-thank
-
moge poprosic na PW link gdzie go znajde :-thank
Może komuś się to przyda :
http://www.itprosondemand.com/jaguar/EPC.rar (http://www.itprosondemand.com/jaguar/EPC.rar)
plik jest spakowany, trzeba go rozpakować za pomocą programu
http://www.winrar.pl/winrar/pobierz (http://www.winrar.pl/winrar/pobierz)
całość trochę trwa bo to duży plik, proszę pamiętać o ilości bitów programu operacyjnego 32 lub 64 i to deto dostosujny wersję programu do rozpakowanie winrar
Po rozpakowaniu jest info co zrobić potem ( ikonka na pulpit a 2 foldery na dysk główny, najczęściej C )
4 plik to mikro instrukcja.
-
Coś znalazłem ale chyba problemem jest u mnie Win7 64 bity
recepta na działający Jaguar EPC jest prosta
trzeba pobrać Flash Player odpowiedni do swojego systemu operacyjnego i przeglądarki IE
-
Coś znalazłem ale chyba problemem jest u mnie Win7 64 bity
recepta na działający Jaguar EPC jest prosta
trzeba pobrać Flash Player odpowiedni do swojego systemu operacyjnego i przeglądarki IE
Okazało się że program działa na WIN7 64 bity
Trzeba mieć tylko program do rozpakowania przystosowany do wersji 64 bity
Ale dziękuje za pomoc, program już pracuje tylko brak umiejętnośći językowych troche przeszkadza :-hehe
-
Podpowie ktoś łopatologicznie jak to rozpakować.
Ściągnąłem plik, rozpakowałem do dwóch folderów na c.
I potem lipa, nie wiem co zrobić, kombinuje jak koń pod górke i nie idzie.
-
A masz ikonę z kotem na pulpicie ?
-
No właśnie że nie.
Nie wiem co zrobić.
utowrzyć dwa foldery i rozpakować w nich rary.
A co dalej?
-
Czołem,
zrobiłem jak trzeba, klikam kota na pulpicie i wyskakuje info:
Jesteś w trybie offline......
Ale cały czas mam neta podłączonego.
Pomocy...
-
program nie łaczy się z internetem ,ta funkcja jest zablokowana ,
słuzy jedynie jako katalog części
co do rozpakowania to zaden problem ,
wypakowujesz RAR-em lub 7-zip na pulpit ,
powstanie jeden folder ,wchodzisz do niego i widzisz dwa foldery i skrót
foldery przenosisz na dysk C:\ , a skrót na pulpit ,i cała filozofia
program uruchamiasz ze skrótu na pulpicie
po uruchomieniu program poprosi o login i hasło
login ADMIN hasło 123 ,i można wyszukiwać części :-V
-
jazabek wacław
Chodzi dzięki.
-
jazabek wacław
Chodzi dzięki.
Proszę bardzo, w końcu i ja komuś pomagam :-clap
-
No to się zawiodłem.
Tyle roboty a to jest dokładnie to samo, co na stronie JDHT.....
-
no nie do końca to samo , tu mamy jeszcze XF,S-TYPE ,V8 a clasic parts kończy się na X300 :-V
-
Witam wsyzstkich
Pytanko program ECP... jak go poprawnie zainstalowac poniewaz w zaden sposob nie chce mi dzialac
-
Witam wsyzstkich
Pytanko program ECP... jak go poprawnie zainstalowac poniewaz w zaden sposob nie chce mi dzialac
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16183.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16183.0.html)
Pamiętałeś o systemie bitowym ?
Ja mam Win7 64 bity i u mnie chodzi, ale na początku się męczyłem z instalacją.
-
Super dzięki juz zainstalowalem.
Smiga bez problemu rewelacja teraz naprawa samochodu wyniesie mnie ok 40% mniej idealnie. Pozdrawiam.
-
Od kiedy to program zmniejsza koszty naprawy samochodu ?????? :o
-
Od kiedy to program zmniejsza koszty naprawy samochodu ?????? :o
Od momentu jak znasz numer części łatwiej znaleźć zamienniki i części w lepszej cenie, ale 40 % to chyba przesada.
-
a potem sie ludzie dziwią, że nie mogą samochodu sprzedać jak cały w zamiennikach, aż strach kupować (amortyzatory z rezystorami, zeby kontrolki oszukać itp.), ale co zrobić Polak potrafi nie stać go na samochód ale limuzyna przed blokiem musi stać.
-
Nie Panowie...
Nie.....
Zadne zamienniki, tylko czesci na angielskich niemieckich stronach wychodza o wiele taniej niz w PL.
Program ulatwia znalezienie wszytskiego.
Jest poprostu rewelka na maxa, a jest roznica czy dam za czujnik ABS 1`300zł, albo 185Euro prawda?
-
A skąd Ci się 1300zł wzięło? :o Ja Ci sprowadzę nawet za trochę mniej niż te 185 euro ;D i nie potrzebujesz do tego EPC.
-
a potem sie ludzie dziwią, że nie mogą samochodu sprzedać jak cały w zamiennikach, aż strach kupować (amortyzatory z rezystorami, zeby kontrolki oszukać itp.), ale co zrobić Polak potrafi nie stać go na samochód ale limuzyna przed blokiem musi stać.
Tom, ja mam amortyzatory z rezystorem i nie ma z tym problemu, ale co to ma wspólnego z ECP to nie wiem.
-
Fakt jest faktem program jest bardzo pomocny. Są sprzedawcy dla których czujnik to czujnik. Sprzeda, a potem zwrotu nie chce przyjąć bo a to rozpakowany, a to trzeba było powiedzieć że chodzi o wersję po lifcie. A tak sam sobie sprawdzisz numer części. Mało tego sprawdzisz czy są nowsze wersje poprawione, zastępcze. Można też, jak napisał jazabek sprawdzić dostępność zamienników w PL i za granicą. Można po numerze części znaleźć ceny w sklepach internetowych na świecie. Niestety w 90% części można znaleźć taniej za granicą po doliczeniu nawet kosztów przesyłki.
-
kłania sie czytanie ze zrozumieniem, ale już wyjaśniam, jak kolega sam napisał:
"...Od momentu jak znasz numer części łatwiej znaleźć zamienniki i części w lepszej cenie, ale 40 % to chyba przesada...."
Wątek dotyczył instalacji programu EPC z konkluzją kolegi, że poznamy nr części i bedziemy mogli kupić tańszy zamiennik a ja wyraziłem opinie na ten temat.
Nastepnie kolega napisał, że: Tom, ja mam amortyzatory z rezystorem i nie ma z tym problemu, ale co to ma wspólnego z ECP to nie wiem.
Otóż implikacją kolegi toku myslenia i działania, czyli: znam nr cześci = tani zamiennik, zainstalował w swoim samochodzie taką właśnie część. Teraz już chyba jasne?, czy jeszcze nie do końca?
Ciekaw tylko jestem, jak kolega bedzie sprzedawał samochód to poinformuje potencjalnego nabywce ile jest jaguara w jaguarze.
Nie musze chyba nikogo przekonywać, że Jaguar to droga zabawka.
Pozdrawiam.
-
Tom, dlaczego zakładasz, że zamiennik zawsze musi być tani ? Choina dobrze zrozumiał o co mi chodziło.
Zgadzam się z Tobą że Jaguar nie jest tani w utrzymaniu, i cieszę się że Twoja sytuacja materialna pozwala Ci kupować części z logo Jaguara.
Jednak są na forum osoby, które nie widzą nic złego w tym że producentem części jest Bosch, Lemforder, Koni itp. , parkują Jaguary pod blokiem, i wstawiają do nich gaz.
A tak na marginesie JEPC ( schemat budowy ) może się przydać w rozmowie z mechanikiem, często na forum używane były schematy pomocne do określenia przyczyny usterki, np. w zawieszeniu.
-
Twierdzenie ile jaga jest w jagu przez to ze ktos zastosowal zamiennik zamiast orginalu jest bledne, gdyz producenci aut kozystaja z fabryk czesci na calym swieci i poprostu placenie za logo jaguara jest ekonomicznie nie uzasadnione, te same czesci z tej samej fabryki kupimy bez zbednego narzutu z ta sama trwaloscia tylko bez logo o wiele taniej.
Ps. program jest dobry, mam amory z tylu do wymiany i jak szukalem po wpisaniu x300 kosztowaly 700-800 zl a jak wpisywalem po numerze byly juz od 400 jak sie dobrze poszukalo.
-
Ja osobiście uważam, że część oryginalna jest najlepsza i mechanik, który specjalizuje się tylko w jednej marce (np. pracownik ASO). Dlatego auta na gwarancji serwisowałem tylko w ASO, a po gwarancji u tego samego mechanika (20 lat w ASO Renault), ale prywatnie. Taki mechanik ma wiedzę, która firma jaką część robi dla producenta aut. I np. mówił mi "... kup rolkę SKF, bo ta firma robi na pierwszy montaż, kup klocki TRW bo cały system jest Lucasa, świece tylko Eyquem'a bo na tym jeździ najlepiej, łącznik kup oryginał bo nie ma dobrego zamiennika". W takim przypadku można serwisować auto na zamiennikach i to się chyba nazywa części OEMowe. Niestety żyjemy w Polsce, w państwie druciarzy, gdzie albo się jedzie najtańszym zamienniku albo na używce. Czasami dochodzę do wniosku, że najlepiej serwisowane auto to nowe auta firmowe. Raz że pracownik nie płaci, dwa że podobno leasing zobowiązuje do naprawy w ASO. Odnośnie części, nie zawsze opłaca się kupić zamiennik. Ja na mechanice się nie znam, raczej przy aucie nic nie zrobię, dlatego korzystam z usług mechanika. Zawsze mówię, że nie stać mnie na tanie zamienniki, bo musiałbym zapłacić dwa razy za część i dwa razy za wymianę. Włożę oryginał i zapominam o problemie.
Mechanika z Jaguara jeszcze nie udało mi znaleźć. A serwis w Łodzi strzeże pracowników przez klientem, można zapomnieć o staniu przy aucie. Raz udało mi się wejść na serwis, ale konsultant serwisowy cały czas był obecny przy rozmowie i taki miał strach w oczach jakbym miał wynieść nie wiadomo jaką tajemnicę z serwisu.
-
Dokładnie Choina, najlepsza część do część typu OEM - oryginał ale z logo producenta a nie marki auta. Oczywiście nie każda część występuje w OEMie. EPC też oczywiście nie pokazuje tego, że taka część OEM występuje. Zamienniki najlepiej omijać szerokim łukiem bo to tylko pozorna oszczędność. Jak to się mówi "chytry 2 razy traci". Duże korporacje mają środki na rozwój i badania a także na używanie dobrych jakościowo materiałów.
Sprawa tyczy się nawet takiej części jak zderzak! Wiecie ile razy dziennie podczas produkcji przechodzi testy, pomiary naprężeń itd? Myślicie, że zamiennik też? NIE. Jest forma, biją zderzak i tyle. Potem podczas małej stłuczki oryginał zamortyzuje uderzenie i będzie tylko do malowania a zamiennik połamie się na kilka kawałków.
Mój ojciec jest szefem maszyn na statkach z prawie 40 letnim stażem. Jakiś czas temu armator nakazał oszczędności na czym się tylko da. Potrzeba było zamówić uszczelki do czegoś tam. Kazano zamówić zamiennik, mimo, że producent zaleca oryginał z Caterpillara. Wizualnie było dokładnie to samo, ale niestety żywotność tych uszczelek była gorzej niż tragiczna. Oczywiście powrócono do Caterpillara jakkolwiek chęć oszczędzenia spowodowała dodatkowe koszty i to spore.
-
Dokładnie tak jak koledzy Choina i Jaguar Parts napisali, przecież Jaguar nie produkuje wszystkich części, kooperuje z wieloma firmami, które w momencie produkcji mają zakaz sprzedaży na "after market" ale my w wiekszości mamy stare "rumple" wiec wiekszość tych produktów jest już dostepna i chodzi o to, żeby takie produkty kupować a nie tanie zamienniki na raz. Kto tanio kupuje - dwa razy kupuje.
-
Tom teraz inaczej piszesz bo wczesniej z twoich wypowiedzi mozna bylo wywnioskowac ze tylko z logo jaguara montujesz bo inne to szajs i nie wypada. Wszystkim nam chodzilo w tym temacie ze po co przeplaca za np jak ktos przytaczal rolke z logo jaguara jak wiadomo ze skf to jedna z wiodacych marek produkujacych na pierwszy montaz elementow łozyskowanych. Wiadomo ze jakies marki typu 4max albo Abe czy jakies inne zamieniki omijamy szerokim lukiem. Sklepy specjalizujace sie w czesciach do angielskich samochodow cenia sobie tak jak mowilem amory w mocno zawyzonych cenach , normalnie Bilstein czy sachs czy co kolwiek jest kilka stowek drozsze, jak znasz nr orginalny czesci po wpisaniu w google wyjda te same cczesci w lepszych cenach ale jak wpiszesz xjr x300 wyjda strony wlasnie tych sklepow.
Wiec jak zwal tak zwal czy to oem czy zamiennik to tylko tych firm ktore produkowaly na pierwszy rzut czesci do naszych aut albo sa to solidni renomowani producenci oplaca sie kupowac i szukac w lepszej cenie amen.
-
A tak na marginesie, jeśli ktoś lubi wiedzieć więcej i ma zacięcie mechaniczne polecam :
XJ-X308_Workshop_Manual
-
Panowie ściągnąłem sobie program EPC zainstalowałem ale nie wyświetla mi obrazków.
Co może być powodem?
System:Windows 7 Profesional
-
Panowie ściągnąłem sobie program EPC zainstalowałem ale nie wyświetla mi obrazków.
Co może być powodem?
System:Windows 7 Profesional
Zawsze możesz sprawdzić na stronie:
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts)
-
Wersja którą ja uruchamiałem wymaga ustawienia trybu zgodności z XP
Piotr
-
Zawsze możesz sprawdzić na stronie:
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts)
Tak tylko mam model X-type,a tam na stronce są tylko modele XJ...
-
Zawsze możesz sprawdzić na stronie:
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj-x308-parts)
Tak tylko mam model X-type,a tam na stronce są tylko modele XJ...
Masz rację, zapomniałem że to strona dla prawdziwych klasycznych Jaguarów.
-
Panowie ściągnąłem sobie program EPC zainstalowałem ale nie wyświetla mi obrazków.
Co może być powodem?
System:Windows 7 Profesional
Musisz zainstalować Adobe Flash Player dla Internet Explorera. Nieważne jakiej przeglądarki używasz, czy chrome, czy Opera, czy Firefox, ten Flash musi być dla Internet Explorera. Najlepiej to uruchom przeglądarkę IE i poprzez nią zainstaluj "w niej" Flash Playera.
-
Można i poprzez Chrome lub wpisując w google Flash Player, zassie sie pliczek, automatycznie zainstaluje i powinno hulać
-
Można i poprzez Chrome lub wpisując w google Flash Player, zassie sie pliczek, automatycznie zainstaluje i powinno hulać
Zgadza się, ale ważne żeby wtedy pobrać wersję dla Internet Explorera ;)