Ja osobiście uważam, że część oryginalna jest najlepsza i mechanik, który specjalizuje się tylko w jednej marce (np. pracownik ASO). Dlatego auta na gwarancji serwisowałem tylko w ASO, a po gwarancji u tego samego mechanika (20 lat w ASO Renault), ale prywatnie. Taki mechanik ma wiedzę, która firma jaką część robi dla producenta aut. I np. mówił mi "... kup rolkę SKF, bo ta firma robi na pierwszy montaż, kup klocki TRW bo cały system jest Lucasa, świece tylko Eyquem'a bo na tym jeździ najlepiej, łącznik kup oryginał bo nie ma dobrego zamiennika". W takim przypadku można serwisować auto na zamiennikach i to się chyba nazywa części OEMowe. Niestety żyjemy w Polsce, w państwie druciarzy, gdzie albo się jedzie najtańszym zamienniku albo na używce. Czasami dochodzę do wniosku, że najlepiej serwisowane auto to nowe auta firmowe. Raz że pracownik nie płaci, dwa że podobno leasing zobowiązuje do naprawy w ASO. Odnośnie części, nie zawsze opłaca się kupić zamiennik. Ja na mechanice się nie znam, raczej przy aucie nic nie zrobię, dlatego korzystam z usług mechanika. Zawsze mówię, że nie stać mnie na tanie zamienniki, bo musiałbym zapłacić dwa razy za część i dwa razy za wymianę. Włożę oryginał i zapominam o problemie.
Mechanika z Jaguara jeszcze nie udało mi znaleźć. A serwis w Łodzi strzeże pracowników przez klientem, można zapomnieć o staniu przy aucie. Raz udało mi się wejść na serwis, ale konsultant serwisowy cały czas był obecny przy rozmowie i taki miał strach w oczach jakbym miał wynieść nie wiadomo jaką tajemnicę z serwisu.