FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: bullterrier w Styczeń 02, 2011, 10:53:56 am

Tytuł: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Styczeń 02, 2011, 10:53:56 am
Witam, przymierzam się do zakupu XJta z lat 95/96 . Na zakup chcę przeznaczyć ok 25 tyś zł i chcialbym kupić auto w jaknajlepszym stanie gdyż będzie to mój docelowy samochód. Najchętniej kupiłbym X305 gdyż darzę ogromnym sentymentem silniki V12 , jednak obawiam się że nie wystarczy mi na niego pieniędzy a  szczególnie na jego eksploatację. W drugiej kolejności biorę pod uwagę XJR6, lub ewentualnie XJ6 4.0 jeśli nadarzy się jakaś wyjątkowa okazja. Jednak przyznam, że lubię mieć "sporo pod prawą nogą" i może mi nie wystarczyć wolnossący 4.0.
Jakie są różnice pomiędzy tymi modelami, jak wygląda utrzymanie każdego z nich (części eksploatacyjne, zamienne, spalanie, serwis, niezawodność ). Co moge kupić za kwotę 25.000 zł by nie wpakować się na minę?

Najchętniej kupiłbym kota gdzieś za granicą bo w  w naszym kochanym kraju boję się kup[ować czegokolwiek. Chyba , że od kogoś z forum, lub forumowicze z czystym sumieniem mi coś polecą.

Z góry dzięki wszystkim za pomoc  :-tylko
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: tomz w Styczeń 02, 2011, 11:50:40 am
to najciekawszy etap w poszukiwaniu swojego jaga. pamietam moje rozterki. byly identyczne!  :D dosc szybko wybralem x300 i odrzucilem xj40. pozostalo tylko pytenie v12 czy r6sc? bardzo chcialem widziec i slyszec w swoim jagu v12. padlo jednak na xjr6. troche przypadkiem bo akurat trafilem na auto klubowe. ani troche nie żałuję "wyboru". przez ostatnie 3-4 lata jag dal mi bardzo duzo frajdy niezawodząc ani razu! śmiem twierdzic, że x300 jest mało skomplikowany i mało awaryjny. wszystkie x300 mają ponad 200KM więc z dynamiką nie ma problemu. nawet 3.2, choć nie jest może wyścigówką, pozwala na sprawne wyprzedzanie. dla mnie jedynym dużym minusem xjr6 jest spalanie na trasie. nie potrafię zejść poniżej 13 litrów jadąc ze stałą prędkością 100 km/h na tempomacie + kilka wyprzedzań. ale to może przypadłość mojego egzemplarza bo lysyyy w wątku o spalaniu pisze, że potrafi zejść poniżej 10l! w mieście trzeba się liczyć z 20l. części są w normalnych cenach. 305 i 306 ma kilka innych podzespołów i części niż x300 4.0 i 3.2. kompresor jest niemal bezawaryjny więc o doładowanie nie trzeba się martwić jak przy turbo. pomijając spalanie utrzymanie xjr jast na podobnym poziomie jak x300 - nie wiem jak jest przy v12 ale może koledzy się wypowiedzą. wiem tylko, że jeszcze nigdy nie zabrakło mi mocy i nie miewam rozterek "wyprzedzać czy nie wyprzedzać......?" a 25 tysi powinno Ci wystarczyć na zadbany egzemplarz. a i jeszcze zapomniałem - x300 ma kiepską blachę - musisz się liczyć z wizytami u blacharza i lakiernika  ;D
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Styczeń 14, 2011, 14:08:04 pm
Czy V12 ma szperę w dyferencjale? Ponoć XJR ją posiada, a to moim zdaniem jedna z ważniejszych dla mnie kwestii.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: TYGRYS3 w Styczeń 14, 2011, 14:44:21 pm
chciałem zapytać po co ci ta szpera  ??????dlaczego to takie wazne ??????
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Styczeń 14, 2011, 14:55:41 pm
no do krecenia baczkow przeciez;)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: TYGRYS3 w Styczeń 14, 2011, 15:05:30 pm
Michałku ja cię proszę ....człowieka poznać chcę...  :-chyt
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Styczeń 14, 2011, 16:04:42 pm
chciałem zapytać po co ci ta szpera  ??????dlaczego to takie wazne ??????


To bardzo proste, lepiej się jeździ zimą, trudniej się zakopać ... lepsza charakterystyka trakcji na ośnieżonej czy oblodzonej nawierzchni. Tylkonapędówka z takim dużym momentem zimą nie jest zbyt łatwa. Niektórym jej brak nie przeszkadza, ja się przyzwyczaiłem.
Kręcenie bączków jest dobre dla małolatów pod hipermarketem. Ja mam nieco poważniejsze zabawy motoryzacyjne.

Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: TYGRYS3 w Styczeń 14, 2011, 16:12:18 pm
to chciałem przeczytać ,w modelach od 1998 (może i wcześniej) jest system track off ,
zabezpiecza przed przygodami jakie wymieniłeś ,choć osobiście widziałem wiele Jagów (letnie opony)
które nie mogły dać rady pod nawet małą górkę  (tylny napęd)
wydaje m isie że wszystkie koty to miały..jeśli jestem w błędzie proszę o poprawkę  :-V
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: qbaty w Styczeń 14, 2011, 16:54:00 pm
Czy V12 ma szperę w dyferencjale? Ponoć XJR ją posiada, a to moim zdaniem jedna z ważniejszych dla mnie kwestii.
XJR ma LSD w standardzie, reszta modeli opcjonalnie:
http://www.jag-lovers.org/brochures/xjr/xjr_04-95_26_l.jpg (http://www.jag-lovers.org/brochures/xjr/xjr_04-95_26_l.jpg)
http://www.jag-lovers.org/brochures/bro1996/96bro_jld-10-01-96_38_l.jpg (http://www.jag-lovers.org/brochures/bro1996/96bro_jld-10-01-96_38_l.jpg)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Styczeń 16, 2011, 10:28:55 am
Z tego, co wiem v12 jest dużo droższy w utrzymaniu od XJR a osiągi identyczne. Z tym, że ja np. nigdy XJR nie rozpatrywałem bo nie podoba mi się wnętrze - zazwyczaj czarne, brzydkie drewno (nie obrażajcie się :) ) itd. V12 to bizancjum, dużo chromu, drewno jak w Daimlerze, logo v12 na schowku :)

Ale v12 słabo się prowadzi, ogromny silnik z przodu robi swoje, zawieszenie jest niedostosowane do ciężaru. Poza wszystkim chyba jak bym szukał v12 to już XJS - bardziej kultowy :)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: wichma w Styczeń 16, 2011, 12:18:37 pm
... v12 jest dużo droższy w utrzymaniu od XJR a osiągi identyczne.

Identyczne nie są...

(http://img213.imageshack.us/img213/3894/53625841.jpg)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Styczeń 16, 2011, 15:29:32 pm
To ciekawe.....

w oficjalnych dokumentach różnicy nie ma.

XJR 4.0 320 KM - 0-100 km/h (automatyczna skrzynia) 7.0 sek.
XJ12 6.0 311 KM - 0-100 km/h (automatyczna skrzynia) 7.2 sek.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Styczeń 16, 2011, 15:30:17 pm
I jeszcze info o xj12 (nie wiem czy można dodać dwa pliki do jednego posta)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Luty 01, 2011, 16:05:31 pm
Kurcze, najbardziej chciałbym V12 ale nie chce dwóch takich ochlejów... Jaga wolałbym oszczędniejszego bo ma być do jazdy na codzień. Jak na razie jestem w fazie poszukiwań i brakuje mi jeszcze trochę kasy.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Luty 01, 2011, 20:47:29 pm
Z tego, co wiem v12 jest dużo droższy w utrzymaniu od XJR

Pod jakim względem jest droższy? Nie mówię oczywiście o spalaniu.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Supra_man w Luty 06, 2011, 13:57:07 pm
Na wstępie chciałem powitać wszystkich forumowiczów, ponieważ udzielam się po raz pierwszy.

Ja również bardzo poważnie rozpatruję zakup "kota xjota" , natomiast w przeciwieństwie do kolegi nie szukam mocnych wersji, a wręcz przeciwnie, ma to być nie prowokujące mnie auto codziennego użytku, głównie dla mojej narzeczonej i dziecka, natomiast z uwagi na cenę zakupu, bezpieczeństwo i luksus a przedwszystkim nietuzinkowość tego auta Jagi wychodzi na prowadzenie.

interesuje mnie najbardziej 308 3.2 i taka właśnie mi się rafiła, jest uszkodzona z przodu i z tyłu ale tylko powierzchownie, podłużnice i zawieszenie nie ruszone

interesuje mnie jakie są główne bolączki tych samochodów

realne spalanie

widziałem w ogłoszeniach egzemplarze z lpg, trochę mi jedno do drugiego nie pasuje :-wstyd, ale jak to się sprawdza w rzeczywistości, czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenia w tym względzie?

szukałem na forum jakiejś giełdy, ale nie znalazłem, więc chyba nie ma, zatem kupujecie części przez allegro czy  może macie jakieś sprawdzone miejscówki koło Warszawy?

ufff , to się napisałem :))
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Luty 06, 2011, 14:32:43 pm
Gabaryty auta nie mówią o bezpieczeństwie. Akurat X300 czy X308 są kiepskie i gną się jak puszka po coli.
Bolączki X308 poszukaj trochę jest tego sporo, szczególnie 1998-2001. Nikasil, plastikowe napinacze rozrządu, automat awaryjny.
Spalanie? Ile wlejesz, tyle spali.
Części zazwyczaj kupujemy w sklepach, a nie na szrotach.
LPG? Dowiedz się najpierw ile zapłacisz za instalacje do V8.

Tak czytając ...rozbitek, szroty, lpg, ile pali... pomyśl nad innym autem.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Supra_man w Luty 06, 2011, 18:30:00 pm
Wiesz co do kupowania nowych części do starych aut, to trochę bezsensu, chyba ,że są to części eksploatacyjne, mam między innymi takie auta jak supra czy Hummer, i uwierz mi gdybym stołował się w serwisach to tylko na nie bym pracował. Obecnie potrzebuję stosunkowo tanie auto na 2 -3 miesiące bo będziemy próbowali wcisnąć silnik 55 amg właśnie do H3, a supra w żaden sposób nie może służyć jako auto rodzinne. Co do gazu to sam byłem dużym sceptykiem i jestem przeciwnikiem przy samochodach sportowych, pierwszą instalacje założyłem właśnie w H3 i jestem z niej bardzo zadowolony, Jag jeżeli będzie , to będzie spełniał rolę dupowozu a domowym obiektem kultu i miłości jest właśnie supra, która nigdy nie pozna smaku lpg.

Natomiast udało mi się znaleźć oczywiści klubową giełdę, co do rozbitka to nie dogadałem się co do ceny z właścicielem i temat prawdopodobnie umarł.

Teraz mocno zastanawiam się nad tym:
http://motoallegro.pl/wyjatkowy-perlowo-blekitny-jaguar-xj-okazja-i1431805056.html (http://motoallegro.pl/wyjatkowy-perlowo-blekitny-jaguar-xj-okazja-i1431805056.html)

bardzo sympatyczny właściciel twierdzi, że auto jest w bdb stanie, może ktoś z Was zna to auto i mógłby się wypowiedzieć

teraz następujące pytania, czy można w 300 zamienić deskę na tę z 308?

z tego co wyczytałem to rozstaw śrób w tym aucie to albo 5x120 , albo 5x120,6 czy to prawda,że można stosować felgi z bmw?

z góry bardzo dziękuję za odpowiedz
pozdrawiam
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: TYGRYS3 w Luty 06, 2011, 18:37:43 pm

Teraz mocno zastanawiam się nad tym:
http://motoallegro.pl/wyjatkowy-perlowo-blekitny-jaguar-xj-okazja-i1431805056.html (http://motoallegro.pl/wyjatkowy-perlowo-blekitny-jaguar-xj-okazja-i1431805056.html)


albo źle widzę albo nawet chromy na zderzakach ma malowane na "pięknoperłowo"  :-hehe
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: tomz w Luty 06, 2011, 19:58:01 pm
 :) :D ;D nie to, że się śmieję......   ::)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Supra_man w Luty 06, 2011, 20:53:57 pm
Tak wiem o tym ,że auto było całe malowane, może faktycznie powiozła ich trochę fantazja... :-boks

mam jeszcze opcję tego za 9tysi plus opłaty, ale wydaje mi się ,że finalnie wyjdzie stosunkowo drogo, same części to około 2 tysi plus drugie dwa robota i jeszcze dwa opłaty i rejestracja, a za 15 to już można kupić takiego całego :'(

na korzyść tego jest fakt, że jest na prawdę ładny

http://otomoto.pl/jaguar-xj-pedantycznie-zadbany-C17248915.html (http://otomoto.pl/jaguar-xj-pedantycznie-zadbany-C17248915.html)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Luty 06, 2011, 22:26:58 pm
2.000 części? Albo bardzo tani szrot znalazłeś albo masz kolegę rzeźbiarza i ci z gipsy zrobi dużo części.

... a błękitny to auto dla ludzi, które chcą się docenić i pokazać że mają Jaguara.
To auto wygląda na szrota już na zdjęciach, a w realu będzie jeszcze gorzej.
Wierz mi, że widząc to auto na drodze (nie mając własnego Jaguara) nie powiedziałbym "wwwooowww, ale ma super auto" lecz "ale profanacja jeździć takim gównem". Niestety zadbany Jag musi kosztować.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Supra_man w Luty 07, 2011, 01:01:38 am
W sumie pewnie masz rację, Ja osobiście myślałem, że mało atrakcyjny wygląd zawdzięcza tym kołom w przeciwieństwie do kolegi nie zwróciłem nawet uwagi na zamalowane listwy natomiast w odróżnieniu do Was nie jestem znawcą marki ani modelu, dlatego pytam o zdanie. Kolor umówmy się też nie jest wymarzony, ale wierzę ,że przy dobrze dobranej feldze mógłby wyglądać całkiem ok.


bardziej natomiast korci mnie ten uderzony, części jest dużo, w końcu to 15 letni popularny, tani model a zaprzyjaźnionych warsztatów też mi nie brakuję, sam nie wiem, a może na prawdę powinienem się zastanowić nad mniej kłopotliwym autem.

pzdr



Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Luty 07, 2011, 08:14:12 am
Tragedia ten perlowy. Przod caly pokrzywiony. Kolor bez komentarza.

Co do tych felg, sam mam takie. I powiem, ze jak sa czyste, zadbane i zestawione z odpowiednim kolorem nadwozia, to wygladaja genialnie.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Luty 08, 2011, 17:14:38 pm
będziemy próbowali wcisnąć silnik 55 amg właśnie do H3

OŁŁŁ SZIT :-boks ?????? Można wiedzieć w jakim celu wykonujesz tak dziwną operację???

Poza tym dziwi mnie, że "wciskasz" silnik AMG do H3 a jednocześnie żal Ci pieniędzy na Jaga i rozglądasz sie za złomami za 10tyś ;D

Panowie przepraszam za offtop.

Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Luty 08, 2011, 17:41:10 pm
Wiesz co do kupowania nowych części do starych aut, to trochę bezsensu

Kolego raczysz żartować? :-nuts ::) A restauracja klasycznych i zabytkowych samochodów to co?

Choina dobrze napisał, pomyśl nad innym samochodem :-nuts.

Sorki, że w osobnym poście, ale nie mogłem zdzierżć tej wypowiedzi.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Pavel w Luty 08, 2011, 17:48:25 pm
Obecnie potrzebuję stosunkowo tanie auto na 2 -3

kup bmw 7er, szybciej po 3 miesiącach sprzedasz
albo cinquecento w holenderskim gazie

Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Luty 08, 2011, 17:55:40 pm
Siódemka w E38 ciawa bryka.
Chętnie bym kupił takiego zadbanego z małym przebiegiem.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Kolumb w Kwiecień 07, 2011, 09:11:44 am
Przepraszam, że poraz kolejny pewnie bedę wałkować temat ale nigdzie nie moge sie doszukać konkretnej odpowiedzi ... wynika to z faktu, że takowej nie ma ?

Panowie sznowni jesli chce kupic x300 to z jakim silnikiem szukac ? który jest najmnije zawodny ?
wcześniej jezdzilem X-typem (2.5 V6 i 3.0 V6) teraz chciałbym jednak zakosztować XJ i raczej bedzie mnie tylko stac na x300 licze wydać około 20tys zł moze troche wiecej jak trafi sie cos naprawde ciekawego...

Wiec jestescie mi w stanie pomóc?

ps. Jaguar to choroba... myślałem ze uda mi sie z niej wyleczyc kupując sobie opla vectra cos "normalnego" ale caly czas myslalem .... zazdroscilem ... jednak musze wrocic do tej marki ... tylko szczerze to za wiele nie wiem o XJ wiec mozecie mi pomoc jaki silnik szukac jaki dobrac ? auto raczej bedzie codziennie jezdzone :)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 07, 2011, 09:50:28 am
Jak szukasz X300 to tylko 4.0. Mniejszy motor 3.2 ma starszą skrzynie i nie ma układu trakcji. Spalanie na tym samym poziomie.

Jaguar to nie choroba, to zauroczenie. Ciężko będzie Ci się przesiąść do starszego XJ. X-Type to inna liga, technologicznie nowsze auto.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Kolumb w Kwiecień 07, 2011, 11:02:31 am
Jak szukasz X300 to tylko 4.0. Mniejszy motor 3.2 ma starszą skrzynie i nie ma układu trakcji.

starsza skrzynia oznacza bardziej awaryjna ? gdzies kiedys sluyszalem ze ponoć te starsze automaty są mniej zawodne ? to tylko plotka czy coś w tym jest racji ?

Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 07, 2011, 11:05:15 am
W tym wypadku chyba bardziej awaryjna. Nie ma elektroniki i według mnie bardziej wyczuwalna jest zmiana biegów. Napewno minusem jest brak układu trakcji. W zimę trzeba będzie uważać.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Kolumb w Kwiecień 07, 2011, 11:22:13 am
a jesli chodzi o x308 wyglada to podobnie czyli lepiej 4.0 niz 3.2 ?
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 07, 2011, 11:26:47 am
Nie.
Ale jeśli piszesz o 20k PLNów to skup się na X300.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Kolumb w Kwiecień 07, 2011, 15:04:17 pm
czyli tego typu samochody brać za totalna abstrakcje?

http://otomoto.pl/jaguar-xj8-xj8-3-2-240-km-k-serwis-C18360476.html (http://otomoto.pl/jaguar-xj8-xj8-3-2-240-km-k-serwis-C18360476.html)

wystoczylo mi dzisiaj w ostatnio dodanych dlatego tak pytam ... :)

coś szukać bardziej tego typu z takim silnikiem ?
http://otomoto.pl/jaguar-daimler-daimler-six-4-0-perfekcyjny-C16040903.html (http://otomoto.pl/jaguar-daimler-daimler-six-4-0-perfekcyjny-C16040903.html)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: mumin81 w Kwiecień 07, 2011, 21:45:07 pm
Wszystko jest zawodne, szarpie, puka, ledwo się kupy trzyma jeśli jest zaniedbane albo używane przez nojszpłatów.

Jak masz 20k to sugerowałbym Ci X300 4.0 - jakby się udało to oczywiście Daimler Six :-V 
Koniecznie jednak zadbany egzemplarz jak za te pieniądze, bo to przecież będzie auto około 15-letnie. Zresztą nikt Ci doinwestowanego X300 za śrubki nie sprzeda, nie licz na to raczej. Jak masz czas to szukaj okazji.

Te auta w bardzo dobrym stanie przestają już tracić na wartości. Mają dobry sprawdzony silnik, eksploatacja do ogarnięcia, trakcja pomaga wydatnie. Choć oczywiście wersja 3,2 też zła nie jest, nie bądźmy tacy okrutni. Podstawa to stan techniczny.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Polit w Kwiecień 11, 2011, 19:01:23 pm
Witam,

podepnę się pod temat. Od wielu lat jestem entuzjastą marki BMW. Doskonale znam te auta, mam obcykanych mechaników i źródła części. Marzy mi się E39 M5, ale na dobry egzemplarz trzeba przeznaczyć co najmniej 50 tys zł, a tyle nie mam.

Jaguar jest jedyną marką, którą biorę pod uwagę jako alternatywę dla BMW. Konkretnie mam na myśli XJR. Piszę, bo chciałbym usłyszeć Wasze zdanie na temat tego auta.

- czy egzemplarze po ~25-30 tys zł są godne uwagi? (np http://otomoto.pl/jaguar-xjr-C18265560.html) - jeżeli nie, ile realnie trzeba wydać na XJR'a?
- jak wyglądają koszty utrzymania takiego potwora (względem "normalnych" XJ-tów i innych "normalnych" aut ;) ) - mam na myśli głównie części eksploatacyjne. Zakładam, że spalaniem lepiej się nie interesować, bo można dostać gorączki ;)

 Mój wcześniejszy skok w bok (ku brytyjczykom) - Range Rover P38 - okazał się zupełnym niewypałem. Nie chciałbym kolejny raz strzelić gafy.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i opinie.

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Hekatonpsychos w Kwiecień 11, 2011, 19:09:59 pm
W podrzuconym egzemplarzu przyjrzałbym się dokładnie klapie bagażnika - wygląda nie najlepiej. Poza tym, XJR jak XJR, ze zdjęć nie umiem dobrze wróżyć.

Co do samego auta - w granicach 30k PLN poszukiwałbym raczej poprzedniego XJR-a z końca produkcji (1996/7). Co prawda moc mniejsza - tak jak i ilość cylindrów, ale jednostka sprawia generalnie mniej problemów - no i będzie większa szansa na bardziej dopieszczony egzemplarz (co nie jest bez znaczenia w przypadku niemal piętnastoletnich aut).
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Polit w Kwiecień 11, 2011, 19:22:08 pm
Co do samego auta - w granicach 30k PLN poszukiwałbym raczej poprzedniego XJR-a z końca produkcji (1996/7). Co prawda moc mniejsza - tak jak i ilość cylindrów, ale jednostka sprawia generalnie mniej problemów - no i będzie większa szansa na bardziej dopieszczony egzemplarz (co nie jest bez znaczenia w przypadku niemal piętnastoletnich aut).

Prawdę mówiąc, nie zależy mi na mocy, a na samej widlastej ósemce. Bo V8 montowano tylko w XJR X308, prawda?
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Hekatonpsychos w Kwiecień 11, 2011, 19:31:43 pm
Cytuj
Prawdę mówiąc, nie zależy mi na mocy, a na samej widlastej ósemce. Bo V8 montowano tylko w XJR X308, prawda?

Nie, V8 montowano w każdej X308 - nie tylko w XJR.
A... można wiedzieć, czemu akurat widlaste V8? Bo w przypadku Jagów na "rasowe" brzmienie tych silników (znane choćby z większych BMW) nie ma co liczyć. To są raczej "aksamitne fałósemki" a nie pomrukujące potwory ;)

Oczywiście XJR-y mają atut w postaci kompresora. To daje przyjemny wizg, jeśli ktoś to lubi.


Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Polit w Kwiecień 11, 2011, 19:48:59 pm
Nie, V8 montowano w każdej X308 - nie tylko w XJR.

Czy poza kompresorem XJR różni się czymś od XJ-ta x308 4.0? Zauważyłem, że wnętrza mają nieco inną stylistykę, co poza tym? Układ hamulcowy, zawieszenie?

A... można wiedzieć, czemu akurat widlaste V8? Bo w przypadku Jagów na "rasowe" brzmienie tych silników (znane choćby z większych BMW) nie ma co liczyć. To są raczej "aksamitne fałósemki" a nie pomrukujące potwory ;)

Oczywiście XJR-y mają atut w postaci kompresora. To daje przyjemny wizg, jeśli ktoś to lubi.

Trochę mnie zmartwiłeś. Oczywiście nie zależy mi na głośnym ryku, bardziej na rasowym bulgocie typowym dla v8. Nawet Range dawał radę pod tym względem.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 11, 2011, 20:14:45 pm
Polit nie wiem czym kierujesz się podczas zakupu. Czy auto ma ładnie wyglądać, ładnie gadać czy jeździć. Jaguar jest bardzo wyciszony i radochy z V8 nie będziesz miał takiej jak w BMW, a zawieszenie to porażka i XJR nadaje się ale na prostą.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 11, 2011, 20:23:17 pm
Na forum był kiedyś user który w swojego XJRa wsadził mase pieniędzy. Można powiedzieć że podwoił wartość auta. Wymienił cały zawias na nowy i mimo to nie mógł liczyć na auto, że wyjedzie na następnym zakręcie. Auto sprzedał i kupił eMke.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Polit w Kwiecień 11, 2011, 20:29:55 pm
Choina, wielkie dzięki za Twoją wypowiedź. Zdecydowanie nie jestem kierowcą, który przysłowiowo pali gumy czy lata bokiem, ale lubię mieć zapas mocy pod prawą nogą. Chyba odpuszczę sobie XJR'a, ale Jaguarowi dam szansę.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Hekatonpsychos w Kwiecień 12, 2011, 00:05:27 am
Cytuj
Jaguar jest bardzo wyciszony i radochy z V8 nie będziesz miał takiej jak w BMW, a zawieszenie to porażka i XJR nadaje się ale na prostą

Przy takiej masie, napędzie i wymiarach w grę wchodzi tylko prosta. Może kolega Choiny miał wcześniej Subaru Imprezę albo jakieś Evo i dziwnie mu się Jaguarem jeździło (nic dziwnego), bo w porównaniu z E38 to X300/X308 trzyma się drogi całkiem przyzwoicie.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Choina w Kwiecień 12, 2011, 08:37:17 am
dziwnie mu się Jaguarem jeździło
Nie jeździło, bo jeździ po dziś dzień. Niestety ja należy do tej grupy osób, które mają odwagę napisać prawdę. I nie będę pisał ludziom że Jaguar jest the best bo akurat jeżdżę nim. Traf chciał że mój Jag ma identyczne zawieszenie jak XJR i uwierz mi, to zawieszenie nie nadaje się do sportowej jazdy. Do zwykłego przemieszczania się owszem, ale nie do zabawy. Może XKR dałby rade. Ostatnio na forum było jak chłopak raz sobie poleciał Jagiem 6500obr i zajechał panewki. Koszt bagatela 4000 PLNów. BMW jest stworzone do katowania. I potrafi zahamować i silnik fajnie pogada :).
Jeśli to ma być auto do przemieszczania się jak najbardziej może być i Jag.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Kwiecień 23, 2011, 18:59:07 pm
Podpaliłem się chwilowo na BMW M5 (E39). Zauroczyły mnie jego osiągi, dynamika, to jak trzyma się podłoża. Najbardziej jednak podoba mi się silnik - majstersztyk. Przejechałem się ... i emocje opadły. Pomijam, że to auto nigdy mi się nie podobało. Jest po prostu brzydkie. Ale ogólnie nie ma tego czegoś. Ma wspaniałe osiągi super się prowadzi i jest komfortowy jednocześnie, ale osobiście wolałbym Vipera do ostrych zabaw na asfalcie . Mimo wszystko pozostanę przy zakupie Jaga X305. To klasa sama w  sobie. Za 5 , 10 czy 15 lat dalej będzie piękny i stylowy. No i oczywiście nic nie jest w stanie zastapić V12.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Viking w Kwiecień 23, 2011, 21:15:49 pm
Akurat XJR x308 jest jednym z niewielu aut (podobnych rocznikowo), które ma powalające osiągi, niesamowity wygląd, a do tego nadaje się do codziennego użytkowania i nie rujnuje domowego budżetu. Poza tym nie wiem dlaczego zachęcacie go do kupna starszej generacji? Przecież wszyscy wiecie że te auta pomimo podobnego wyglądu dzieliła technologiczna przepaść. Niestety ale 15sto letnie auto to raczej weteran szos, a z nim można postąpić na dwa sposoby. Albo traktuje się go jako klasyka, czyli ładuje się w niego dość duże pieniądze a na zime owija ciepłem kocem żeby nie zmarzł  :) albo jako auto do zajeżdzenia (nie zważając na mniejsze lub wieksze awarie) i zezłomowania  >:( . Poza tym autoryzowane serwisy w kraju na v8 jeszcze się będą znały  ( na może nie wszystkie) ale jak zobaczą R6 z kompresorem a nie daj V12 >:D to najpewniej odmówią współpracy. Chyba że mieszkasz w UK to inna sprawa, bo tam wiedzą jak postępować z pięknymi klasykami.  Plusem przemawiającym za  XJR w porównaniu z M5 jest to że mało który właściciel jaga piłuje go do 6500 obrotów, pali gume i próbuje driftować.  Z większością Bmw, nie tylko M5 jest dokładnie odwrotnie, przez co dużo łatwiej kupić zakatowany egzemparz (M5) i wtopić dość dużo kasy. Co do dzwięku silnika w XJR to jest kilka firm które za relatywnie nielwielkie pieniądze założą ci wydech o rasowym brzmieniu który później starczy ci na lata.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Kwiecień 23, 2011, 22:20:31 pm
Viking, nikt mnie nie zachęca. Sam się zdecydowałem na ten samochód. 15lat to nie duzo, zważywszy, że te samochody sa bardziej niezawodne i prostrze konstrukcyjnie od wydumek z 21 wieku. Gdybym robił duże przebiegi to bym sie zastanawaił, ale 10 tyś rocznie to żaden wynik... a do tego garaż plus moje podejście. Znam wiele samochodów które są o wiele starsz i służą do codzniennej ekspolatacji więc nie jest to dla mnie problem. Kolejna sprawa to, 308 mi się nie podoba w środku. No i do jazdy codziennej po bułki mam Rama i Corolle :), jeden i drugi niezniszczalny.

BTW M5 było tylko chwilowym zauroczeniem. Ma wspaniały silnik , to wszystko. Przejażdżka dała mi do myslenia. Ten samochód jest nudny. Jak ktoś lubi motosport to inna bajka
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Kwiecień 26, 2011, 07:03:40 am
Mam do kolegów jeszcze pytanko. Jak wygląda eksploatacja V12 w stosunku do I6. Jakie występują z nimi problemy?

thx i pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Kwiecień 27, 2011, 20:31:11 pm
http://winterthur.ricardo.ch/kaufen/winterthur-fahrzeuge/jaguar-xj12-60-9734908-169661181/w/an642273122/ (http://winterthur.ricardo.ch/kaufen/winterthur-fahrzeuge/jaguar-xj12-60-9734908-169661181/w/an642273122/)
A co sądzicie na ten temat? Warto zakupić za 7-8 tyś zł tego trupa? ponoć wszystko sprawne tylko silnik od wycieraczek się zajarał. Poza tym jak widać auto zmęczone życiem.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Kwiecień 27, 2011, 20:49:26 pm
hej, z niemieckiego opisu auto wynika "nicht rollbar" co oznacza ze "trup" nie da sie poruszac, nawet nie da sie
holowac i trzeba dzwigiem go ruszyc. wiec nie sadze ze to tylko "silnik od wyczeraczek", bo jest mowa o
"feuerschaden" - co oznacza ze byl pozar w aucie.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Kwiecień 27, 2011, 22:17:46 pm
Właśnie się dowiedziałem od znajomego że to złom :(, a ja nawet takie czegoś nie szukałem, więc nic straconego. Nastawiłęm się na zadbanego z małym przebiegiem.  Jakby kto przyuważył kiedyś ładnago zadbanego X305 to poprosiłbym o info.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: obix w Kwiecień 29, 2011, 11:55:46 am
To podepnę się pod temat, ale może najpierw przywitam się ze wszystkimi jako nowy użytkownik forum. Witam wszystkich :-)

Od lat nie mogę wyjść z zachwytu nad autami ze stajni Jaguar i w końcu jestem gotowy ( finansowo, bo emocjonalnie to już od dawna ;-) do sprawienia sobie jednego z nich. I tutaj pojawia się udręka wyboru. Auto ma służyć do jazdy na co dzień, w związku z czym chciałbym je przerobić na gaz, żeby do reszty nie zrujnowały mnie koszty benzyny. Obecnym autem od 3 lat jeżdżę na lpg i bardzo sobie tę jazdę chwalę, choć jest to bez wątpienia zupełnie przeciętne 2-litrowe auto, a nie 8 cylindrowy potwór jaki siedzi pod maską jaguara, o którym myślę. Pod uwagę biorę mianowicie XJR x308 i tutaj pojawia się pierwsze pytanie, jak taka jednostka będzie się zachowywać z lpg? Gazownik z mojego miasta ( Wrocław) twierdzi, że trzeba będzie zamontować dwa reduktory, żeby nadążyć z podażą mieszanki i że poza tym nie powinno być żadnych problemów. Koszt takiej instalacji to około 4,5 tyś zł, które trzeba będzie od razu doliczyć do kosztu auta.
Po głowie chodzi mi też wersja daimler, ale nie wiem, czy to nie za dużo luksusu na raz, choć jest akurat dostępny ciekawy egzemplarz:

http://otomoto.pl/jaguar-daimler-xjr-400km-long-salon-polska-C18109221.html (http://otomoto.pl/jaguar-daimler-xjr-400km-long-salon-polska-C18109221.html)

Czy w ogóle dać sobie spokój z XJR i zamiast tego pójść w stronę mniej sportowej ale bardziej oszczędnej (?) jednostki 3,2 litra? Jak wygląda spalanie XJR w porównaniu ze słabszymi V8?

Jeśli macie jakiekolwiek sugestie będę niezwykle wdzięczny jeśli się ze mną nimi podzielicie.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: obix w Kwiecień 29, 2011, 12:38:16 pm
acha, zapomniałem dodać, że interesuje mnie wersja long ( jag ma służyć też do wyjazdów z rodziną i przypinania w tylu fotelika dziecięcego), a takowej chyba nie ma w zwykłym xjr, tylko w daimlerze, czy mam rację? To czy jednak nie lepiej x308 z silnikiem 3,2 w wersji long jak np. tu:

http://allegro.pl/jaguar-xj8-long-2001-rok-82-tys-km-rzadowy-i1566055937.html (http://allegro.pl/jaguar-xj8-long-2001-rok-82-tys-km-rzadowy-i1566055937.html)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: __ceva__ w Kwiecień 29, 2011, 20:18:07 pm
Jak to jest LONG to ja jestem Batman :-gwizd.

Rządowy ;D (http://emotikona.pl/emotikony/pic/2smiech.gif) (http://emotikona.pl/emotikony/)
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Kwiecień 29, 2011, 20:22:19 pm
Dla niego LONG:) pewnie UNO jezdzil cale zycie.  :-nuts
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Kwiecień 29, 2011, 21:13:16 pm
Do tego jeszcze pisze, że fotele mają masaże... Nie zdążył zauważyć, że to po prostu pompowanie części lędźwiowej  :-gwizd
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Maru$ w Kwiecień 29, 2011, 22:12:31 pm
łyssy on ma takie fotele  :-gwizd a jak chcesz to bedzie też long pamiętasz 23 jagi to jeden z nich... :-W
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Maru$ w Kwiecień 29, 2011, 22:16:07 pm
Dla Rafała pomyliły się pewnie opisy ale chłopak ma na sprzedaż V12 w wersji long bo widziałem z lampami z przodu od x308 i fajnie nawet wygląda....
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: obix w Kwiecień 29, 2011, 22:34:07 pm
normalnie loża szyderców ;-)
czyli jak to jest z tą wersją long? Jak ją rozpoznać, że to rzeczywiście long? I czy były takowe xjr'ki?
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: Maru$ w Kwiecień 29, 2011, 22:42:47 pm
jak to jak rozpoznać wystarczy popatrzeć na tylne drzwi jak są dużo dłuższe od przednich to jest to wersja long. :-W
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: tomz w Kwiecień 29, 2011, 23:55:50 pm
 ;D nie było xjra long
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: obix w Kwiecień 30, 2011, 09:54:28 am
ano właśnie, a w takim razie co z tym podlinkowanym przeze mnie daimlerem xjr w wersji long, czy to też nie long?
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Kwiecień 30, 2011, 10:31:45 am
ano właśnie, a w takim razie co z tym podlinkowanym przeze mnie daimlerem xjr w wersji long, czy to też nie long?
podobnie nie było deimlerów XJR o ile się nie mylę ;D.

obix, nie patrz na to co jest napisane, oglądaj dokładnie zdjęcia i pytaj zawsze o VIN pojazdu to najważniejsze!. Większość aukcji w Polsce to handlarze wystawiają  a większość handlarzy to oszuści i cwaniaczki, albo sami nie wiedzą co wystawiają. I wypisują brenie. A jak jest napisane magiczne słowo "igła " to juz na bank aukcja jest oszukana ;D. To nie są Stany, gdzie dealer ponosi pełną prawna odpowiedzialność za to co sprzedaje. Ja szukam V12 i nawet nie patrzę na allegro czy otomoto. Widziałem ostatnio dwa V12 , jeden za 12000 drugi za 20000  ;D. Oczywiście stan "igła" hahaha. Na mobile.de stan "igła" to są , ale za 12000 EURO :P
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: tomz w Kwiecień 30, 2011, 11:16:15 am
xjr to xjr a daimler to daimler. nie ma daimler xjr  ;D
podlinkowałeś daimlera super v8
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: bullterrier w Marzec 17, 2012, 23:25:43 pm
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b44hypcxwdtz (http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b44hypcxwdtz)

Poproszę o opnie kolegów, co sądzicie  na temat tej oferty? Podoba mi się i chyba wybiorę się go obejżeć,  a jak będzie ok to kupić. To jest dokładnie to czego szukałem, problem tylko, że bardzo drogi jest tej V12, nie byłem przygotowany na taką kwotę.
Tytuł: Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
Wiadomość wysłana przez: m10 w Kwiecień 23, 2012, 08:56:20 am
Patrząc na zdjęcie wygląda jak najbardziej ok tylko ma duży minus.... cena - ale jak masz kasę to kupuj....