Autor Wątek: Olej i falowanie na niskich obrotach.  (Przeczytany 4124 razy)

Snake69

  • Gość
Olej i falowanie na niskich obrotach.
« dnia: Luty 20, 2010, 00:13:44 am »
posiadam S-typa 3l 6V 1999r, uwielbiam go ale od chwili zakupu mam pewien problem, na początku objaw był zauważalny jako wypadanie zapłonu, przy ostrym dodaniu gazu, auto traciło obroty, żabkowało itp, musiałem odpuścić gaz i lekko z gazem, wtedy szedł w miarę równo, byłem na komputerze i wykazało że przekłamuje przepływomierz, najpierw jednak postanowiłem wymienić świece i filtr paliwa pomimo że poprzedni właściciel zaklinał się że to nówki. Okazało się że świece chyba nigdy nie były wymieniane. Po tym zabiegu problem prawie ustąpił;) ale pojawiło się falowanie na niskich obrotach, czasem zdarza mu się nawet zgasnąć, przepływka i filtr powietrza też wymieniłem, ale to nic nie dało. Może macie jakiś pomysł? Ach cewki są w porządku. Jeszcze jedno, jaki olej najlepiej do niego lać, chcę wymienić;) 

Z góry dzięki za uwagę  :-R

nowicjusz

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2010, 10:43:16 am »
wymiana uszczelek kolektora dolotowego na nowe i tylko oryginały

Snake69

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2010, 11:03:37 am »
Dzięki, to może być to, bo świece wymieniał znajomy który zajmuje się Jagami i skręcił na starych. Nowe zamówiłem po numerach nadwozia, ale niestety nie pasowały, a on autorytatywnie stwierdził że stare mogą być;( jak tu ufać mechanikom :-thumpdown

Dzięki za tipa, jak zrobię to zamelduję czy to pomogło;)

Snake69

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2010, 11:20:01 am »
gdzie zamawiać żeby na 100% były oryginalne? :-thank

nowicjusz

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2010, 11:31:34 am »
jesli stare uszczelki były mieciutkie to moznaby je zamontować od biedy wtornie ale uszczelka zawsze powinna byc nowa i oryginalna.

Snake69

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2010, 11:40:55 am »
gość twierdził że były jeszcze do użytku, a raczej się zna, niemniej jednak objawy są takie jak napisałem wiec chyba spróbuję wymienić na nowe. Od czasu kiedy zdjęty został kolektor i skręcony na starych coś się z obrotami uwaliło, falowanie to raz, druga sprawa jest taka że po zdjęciu nogi z gazu, np przy redukcji biegu obroty nie idą w dół, jak stanę spadają do 1500 i normują się dopiero po wciśnięciu sprzęgła. Przed  wymianą świec tego nie było :-cry

nowicjusz

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2010, 12:16:03 pm »
oczywiście świece zamontowałes dedykowane do swojego silnika a nie bawiłeś sie w jakis agro pseudo tuning jak to robią niektorzy i wkładają w miejsce oryginalnych świec jakies dwu,trzy a nawet i cztero elektrodowe świece myśląc ze cokolwiek tym zyskują a poźniej narzekają...

falujące obroty mogą byc tez spowodowane nietylko poprzez lewe zasysane powietrze w układ dolotowy ale i np zabrudzona przepustnica wraz z silniczkiem krokowym,wypadające zapłony(usterka cewki zapłonowej),przypchany filtr paliwa,szukodzony regulator cisnienia paliwa i jeszcze kilka przyczyn pewnie moznaby wymienić ale niestety na odległość nikt nie zdiagnozuje tego w twoim przypadku.

Snake69

  • Gość
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2010, 12:40:19 pm »
świece do modelu, co do reszty to komp powinien to wykryć? był podpięty na jałowym i podczas jazdy, błędne odczyty tylko z przepływomierza(wymieniony) i pompa odczyty na granicy ale w normie.

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Olej i falowanie na niskich obrotach.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2010, 17:54:58 pm »
sprawc z tyłu za kolektorem czy nie zasysa lewego powietrza - jest tam rurka pod katem 90 stopni i ona lubi mieć dziure