u mnie na silniku jest piękna naklejka odnośnie oleju 15W50 albo 20W50.
Kiedyś miałem zalany 15W40, w sumie chodzi. Ale jak robiło się ciepło to jednak przepalał tego oleju znacznie.
Później był 20W50, przepalał dużo mniej oleju, ale jak się zrobiło zimno to lipa
A teraz jest 15W50 Comma. Silniczek chodzi lepiej. W takie pogody jak teraz nie ma problemu, jak ciepły nie ma problemu.
Te silniki w zasadzie powinny mieć olej 50, a czy 15W, czy 20W to sam musisz sobie odpowiedzieć, czy jeździsz też zimą.
Co do skrzyni to pewnie masz BorgWarnera. Tutaj musisz mieć olej zgodny ze specyfikacją do tej skrzyni. Niby Dexron II chodzi, ale może być lepiej. W swoim miałem zalanego Dexrona II (ATF220) i auto chodziło, zmieniało biegi, było w sumie OK. Dodam, że Dexron był świeży, wymieniany po tym jak kupiłem auto.
Jakiś czas temu wymieniłem na olej zgodny ze specyfikacją BorgWarnera, ATF typ G . Takie coś robi Carlube i taki olej zalałem. Olej wymieniłem cały z przepłukaniem, wymiana dynamiczna co by wywalić z układu ATF220. I teraz co następuje, auto lepiej się zbiera, lepiej zmienia biegi, mniej pali. Dla mnie same +++