Autor Wątek: Przed zakupem  (Przeczytany 13692 razy)

barbi1982

  • Gość
Przed zakupem
« dnia: Styczeń 25, 2010, 05:59:09 am »
Witam. Szukam Jaguara do 30000zl. Silnik obojętny po prostu ma być jaguar.
Udzielcie bardzo krótkich rad na co zwracać uwagę, czego nie kupować bo ma felery a co jest godne uwagi. Oczywiście sam zakup z mechanikiem,

piotr170169

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2010, 22:00:40 pm »
Nie kupuj Kota w worku ;D
A tak poważnie, jeśli już będziesz mieć pewność, że kotek nie brał udziału w poważniejszej kolizji, zwróć uwagę na zawieszenie, bo drogie jest w serwisowaniu.
Skrzynia (automatyczna) też powinna być sprawdzona przez kogoś kto zna się na automatach, reszta to drobnostki-silniki się nie psują jeśli nie trafią do niepowołanych osób.

robertth

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2010, 23:32:18 pm »
Jeśli chodzi o zawieszenie w X-Type, to nie taki diabeł straszny  :-gwizd
Co do automatów to zgodzę się, że musi obejrzeć go dobry fachowiec. A do tego najlepiej podpiąć kompa i zerknąć na błędy...

edii

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 26, 2010, 23:39:38 pm »
No hej  :-V Podwozie jest tanie gorzej z nadwoziem chromy i plastyki  są drogie  :P Wiem bo złapałem dzika na zderzak :-zly

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2010, 08:44:25 am »
witam. zapraszam do działu gdzie forumowicze szukają i opisują znalezione w sieci egzemplarze. dużo ciekawych porad.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/board,52.0.html

pah

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2010, 13:27:00 pm »
polecam raczej benzynę, zwłaszcza że to 4x4 (poza 2L) czyli sporo zalet, one po prostu jadą gdy inne się ślizgają i tłuką przednimi kółkami śnieg (he he), swoim kotem wyjechałem z nieodśnieżonego garażu i przejechałem całe podwórko - prawie pół metra śniegu (no, to tylko potrafią SUVy).
Diesle forda to trochę średnia półka jakości, jeżdziłem paroma fordami i zawsze coś padnie za drobne kilka tysięcy, ale w X-ach może niech koledzy się wypowiedzą na temat awaryjności, benzyna jest prosta w budowie, moc bierze się z pojemności a nie kompresji (niestety przez to pali). z moich lektur i informacji zawodzić może reduktor, choć mnie to nie dotknęło póki co. automat wymaga dobrego traktowania i wymiany oleju co 10000, podobno pochodzą od trochę słabszych silników i wymagają dobrego smarowania. Powodzenia w poszukiwaniach. :D

wiadereczko

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2010, 14:32:03 pm »
W moim dieslu 2.2 przez okres użytkowania ponad roku i przejechanych jakich 16tys kilometrów wymieniem cieknący termostat, EGR (częsta usterka) i  sprząglo (szczęście na gwarancji).
To chyba tyle co do usterek które napotkałem w dieslu. Poza tym jak na kotka to całkiem nieźle wszystko chodzi  :-tylko

Co prawda brakuje 4x4 napędu szczególnie zima  :-thumpdown

Godan

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2010, 15:21:15 pm »
Mam 2,5 benzyna napęd na 4 koła :-super pomijając jego wpadki nie odbiegające od wszystkich typowych - jedynie panel (duży ekran LCD) który rozebrałem osuszyłem i powciskałem porządnie wtyczki-  teraz przez te zaspy przechodzę jak pancernik. Nawet rozjeżdżam ten śnieg na poboczach mojej ulicy żeby inni mogli sobie spokojnie parkować :-tylko

pah

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 30, 2010, 21:29:14 pm »
no właśnie, dlaczego wszyscy pomijają temat 4x4???
nie chcę się rzucać z motyką na słońce ale Jag ma porównywalne właściwości pseudo terenówek typu suv. zawieszenie dość wysokie, stały napęd 4x4 jak 90% suvów, dość duży moment obrotowy na niskich obrotach, duże koła.... mocy mamy tylko więcej i klasę jazdy poza bezdrożami (suvy i tak na off road się nie nadają), a czy próbowali jechać 220 km/h ???? chyba nawet przy 150 będzie dramat! tak jest  :-tylko

Innowierca

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:48:51 pm »
W SUVach chodzi o to, by ukryć zakompleksienie męża i grubą dupę żony podczas jazdy. Przecież używanie jakiegokolwiek auta pseudoterenowego w mieście to absurd. Jeżdżą takie cizie i nie wiedzą nawet jak zaparkować, przestawiając niewygodne "normalne" auta.

robertth

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2010, 02:36:08 am »
automat wymaga dobrego traktowania i wymiany oleju co 10000

Chyba zabrakło jednego zera  :-gwizd

Godan

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 31, 2010, 17:17:41 pm »
Poprzednie śniegi zaliczałem w BMW e-36 na letnich oponach ;)zabawa była fakt... ale jeżdżę 30 lat - teraz zimówki w których jeżdżę też latem  ;D ;D ;D kontrola trakcji napęd na 4 koła  o abeesach nie wspomnę i jestem w szoku.
Czeka mnie pod koniec lutego droga do Kowar. Kolega (Citroen) powiedział ze jak jechał w zeszłym roku to kupił specjalnie łańcuchy. Ja odpowiedziałem mu że mam napęd na 4 :-A i rozmowa się skończyła :-tylko

artleks

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 31, 2010, 18:33:30 pm »
Co do jazdy na zimowych w lecie - to nie polecam - tamten sezon nie zmieniłem i opony są delikatnie mówiąc małoprzyczepne  ;D
Na marginesie kto jezdzi jeszcze na profilu 225/45/17 w zimę?

Innowierca

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 31, 2010, 18:43:42 pm »
Zgadza się. Jazda na oponach zimowych latem to szaleństwo. Droga hamowania o wiele wieeeele dłuższa, ale najgorsze jest trzymanie boczne (czy też jego brak). Już chyba lepiej jeździć zimą na letnich.... Ale zaczynamy już  :-off

Rob_W

  • Gość
Odp: Przed zakupem
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:35:46 pm »
Na marginesie kto jezdzi jeszcze na profilu 225/45/17 w zimę?

Np. ja - mam Nokiany WR G2 225/45/17 i absolutnie nie narzekam :) Przyczepność super, nierówności i śpiących policjantów pokonuje jak marzenie :) No i do tego wygląda bosko na alufelgach!  :-super