Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)

zimowe rosterki - jak wyciągnąć 400KM.???????

<< < (5/5)

richie:
problem polega na tym ze temat nie jest debatą nad wyższością intercoolera nad stożkiem czy innym filtrem sportowym bo to jest jasne tylko chciałbym żeby ktoś jeśli ma to napisał konkretne rozwiązanie i tyle, jeśli nie ma to sam będe pisał co i jak w moim projekcie jak troche mróz odpuści.

naughtycat23:
Odniose się tylko do zasysanego chłodego powietrza - tak jak mówicie problem polega na tym że wymiana filtra samego filtra nic nie da, w komorze silnika panuje wysoka temperatura więc efekt może być wręcz odwrotny do oczekiwanego i zamiast większej mocy uzyskamy spadek mocy chybaże układ dolotowy zostanie niejako przedłużony i powietrze będzie zasysane z okolic własnie nadkola ale z punktu widzenia estetycznego będzie to kiepsko wyglądało dlatego można by go przedłużyc czy inaczej zaadaptować inny tak aby sięgał zaraz nad miejscem gdzie znajduje się chłodnica tuż za przednim grillem. Jest taka zasada im chłodniejsze powietrze tym lepsza moc ciepłe powietrze ma znaczenie dla ekonomii jazdy- silnik jest zamulony ponieważ konstruktorzy musili znależć kompromis między moca a ekonomią podróżowania.

naughtycat23:
Richie zerknij na stornkę leaping jaguar tam jest udokumentowany proces odnawiania v12 i zjęcie kolektórów dolotowych o których mówiłem wygląda to dobrze sam właściciel wprowadził kilka upgradów polecam ciekawa acz krótka lektura ale daje pogląd odnośnie tego tematu.

Interesuje się tutningiem od wielu lat jednak nigdy nie dotyczyło to samochodów marki Jaguar ale informacje nabyte częśto procentują i w tym temacie możliwości jest pełen wachlarz tylko koniec końców dobrze jest gdy wygląda to dość estetycznie bo z tego co rozumiem chodzi nam o podkęcenie możliwośći silnika a nie robienia z niego dragstera ???

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej