Oto zdjęcia:






Wydaje mi się, że akurat w x300 jest podciśnieniowy tempomat. A ja zazwyczaj spotykałem się w samochodach z innym rozwiązaniem, mianowicie z silniczkiem krokowym, który sterowany odpowiednim regulatorem pociągał linką gazu tak aby utrzymać przy zmiennych warunkach jazdy zadaną prędkość. Na zdjęciach widać obie linki, grubsza połączona z pedałem przyspieszenia. Druga, chudsza połączona jest z gumowym miechem, z którego wychodzi przewód powietrzny. Ten przewód leci gdzieś pod filtr powietrza i nie ustaliłem dokładnie, co się z nim dokładnie dzieje. Wydaje mi się, że może on być właśnie połączony z filtrem powietrza poprzez jakiś elektrozawór o regulowanym zamknięciu w pełnym zakresie. Im bardziej się otworzy ten elektrozawór, tym bardziej gumowy miech się skurczy i naciągnie linkę gazu. Ale mogę być w błędzie, to tylko moje domysły, nie chcę nikogo wprowadzić w błąd, jeżeli jest inaczej, to mnie poprawcie

pozdrawiam
