Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Gaz w Jaggim seria 3, 5.3

<< < (3/4) > >>

Yoohas:
To rzeczywiście dziwne połączenie - v12 + LPG...........

Ja mam LPG w jednym z moich aut ale ma 4 cylindry, dużo jeździ i w ogóle.....

Nie wiem jak to jest dokładnie ale 5.3 v12 (nawet HE) spali ok. 30 litrów gazu w mieście......dobrze liczę?

Za taką cenę (/100km) to lepiej kup sobie xj40 z silnikiem 3.2 i nie wrzucaj gazu - wyjdzie to samo za paliwo. A do tego oszczędzisz na serwisie. I będziesz mieć Jaguara bez kłopotliwej instalacji LPG. Naprawdę nie rozumiem........v12+LPG.......to mi się będzie śnić :)

Moje zdanie o LPG jest takie, że się nadaje do każdego auta (rolls-royce w Holandii na LPG to częsty widok :) ) ale w Polsce brakuje niestety kogoś, kto umiałby założyć instalację. Stąd problemy, strzały, wypalone denka tłoków, zawory itp.

Whisnia:

--- Cytuj ---Zawsze trwa debata czy gaz jest zły czy dobry ale dlaczego żaden z koncernów samochodowych nie wyprodukował samochodu zasilanego gazem co mogłoby się wydawać w czasach kryzysu strzałem w   ????

--- Koniec cytatu ---
Proszę:
- http://moto.onet.pl/1575580,1,skoda-octavia-lpg-juz-jest,artykul.html?node=16
- oprócz tego wiem jeszcze o seryjnie montowanym gazie w Oplu Vectra C, oraz swego czasu gaz montowany był seryjnie w niektórych modelach Volvo

champagne:
Kolego Whisnia gaz był też fabrycznie w Peugeotach, Daewoo Lanosach i innych, których teraz nie pamiętam. Porsche robi auta z dieslem, Jaguar zrobił to już jakiś czas temu, Aston Martin lada chwila wypuści na rynek Toyotę iQ przebraną za Astona. Takich kwiatków jest ostatnio bardzo wiele, co nie oznacza, że prawdziwi miłośnicy motoryzacji muszą się z tym zgadzać bezkrytycznie.
Jeremy Clarkson napisał, że dorastał z marzeniem posiadania Jaguara E-type, natomiast jego syn na pewno nie marzy żeby stać się właścicielem Jaguara X-type kombi z dieslem. Nastały takie czasy. Kiedyś wszystko było lepsze.
Co do LPG w Jaguarach to znacie moje zdanie.

naughtycat23:
@Whisnia@ tak ale to wszystko to są samochody BENZYNOWE z instalacją LPG mi chodzi o fakt dlaczego silniki nie są przystosowane fabrycznie tylko i wyłącznie dla gazu ??? To że są pojazdy z montowanym fabrycznie gazem to wiem nawet w tuningowych jednostkach niemieckich tunerów się zdarzało jak u BMW czy AUDI.

mumin81:
Ja po doświadczeniach stwierdzam, że im większy silnik tym bardziej odradzałbym gaz. Instalacja jest droga wtedy, więcej cylindrów = więcej wtrysków, większa moc = czasem 2 reduktory, a też trzeba olej częściej wymieniać, którego dużo wchodzi, świece, których więcej itp. Do tego masz potem armię wyzwolonych, którzy się interesują i potem auta nie kupią bo było w gazie. Bardzo dużo jest minusów. Gaz też aż tak super tani nie jest, auto swoje chlapnie, mój pali około 18-21 jak spokojnie jeżdżę, co też odpowiada 7-9 litrom benzyny. Zbliżoną ilość osiągniesz w około 120-konnym aucie średniej klasy, albo jakimś dieslu v6 itp.. Wg mnie zakładaj jeśli dużo jeździsz. Ja kupiłem auto z założonym gazem i dla mnie to był atut, ale gdybym miał sam zakładać to pewnie bym się nie zdecydował. Oczywiście nie zdemontuje gazu, bo urwałbym przez to kogutowi złote jaja  ;D

Champagne...
tu nie chodzi o koszt paliwa, bo benzyna jak i gaz nie są drogie. Kwestia jest tylko podatku nałożonego na pierwsze z nich. Sama akcyza to 1,2zł na każdym litrze. Uważam, że jako liberał (gadaliśmy przecież na zlocie ;) ) zrozumiesz mnie, że ja zbyt ciężko pracuję tracąc zdrowie i życie, żeby dawać się okradać tym gnojom. Jeśli ktoś dość dużo jeździ i ma możliwość zrobienia sobie rocznej ulgi podatkowej w wysokości np 7000zł to czemu ma nie zakładać gazu, nawet do Jaguara? A gdyby wymyślono silniki pracujące na mocz cielęcy? Litr kosztowałby 20groszy + marża podstawiających wiadra bydłu. To co wtedy? Racją istnienia paliwa jest dostarczanie energii silnikowi, a nie bycie benzyną PB98 albo olejem napędowym...

Mój Jaguar zimą w ogóle nie wyjeżdża, jazda jakimkolwiek autem z tylnym napędem i automatyczną skrzynią biegów w warunkach zimowych jest strasznie niebezpieczna

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej