Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Pomocy! Jag nie startuje
V12:
Ten czarny przekaźnik koło zbiorniczka wyrównawczego - tu prawdopodobnie był kiedyś oryginalny niebieski i jakaś złota rączka włożyła w jego miejsce zwykły przekaźnik. Sprawdź go dokładnie i napisz czy tyka, itd.
V12:
1. sprawdź napięcia na pompie, jeśli jest to pompa spalona
2. jeśli nie ma napięcia podłącz na krótko i sprawdź czy pompa działa
pamiętaj, że pompa pracuje tylko kilka sekund po właczeniu zapłonu, więc musisz mieć kogoś do pomocy
memento1984:
juz sasiada zagadalem wiec bede mial miernik na jutro -sprawdze zasilanie czy wogole dochodzi do pompy. Bedzie jakis pomocnik :> Sluchaj wyjecie pompy wiaze sie z jakims niewyobrazalnym nakladem pracy/nierealnoscia wykonania? Uzywana pompe widzialem za okolo 150zl, chyba rozsadne pieniadze?
V12:
--- Cytat: memento1984 w Marzec 12, 2008, 21:58:55 pm ---Sluchaj wyjecie pompy wiaze sie z jakims niewyobrazalnym nakladem pracy/nierealnoscia wykonania?
--- Koniec cytatu ---
obyś jej nie musiał wyjmować...
emka:
Panowie, czy nie komplikujecie całej sprawy?
Jeśli silnik nie odpala, mogą być w zasadzie dwie przyczyny: brak iskry lub brak paliwa. Sprawdzenie iskry jest dość proste (wykręcić świece, założyć przewód, dotknąć świecą do masy i zakręcić rozrusznikiem. Iskra jest albo jej nie ma).
Dopływ paliwa: zdjąć przewód doprowadzający paliwo i zakręcić rozrusznikiem. Pompa podaje paliwo - powinno cieknąć z przewodu, lub nie podaje. Po tym należy szukać ewentualnych przyczyn usterki.
Oczywiście może wystąpić wiele innych zbiegów okoliczności, ale trzeba ustalić przede wszystkim główne przyczyny.
Odnoszę wrażenie, że memento dopiero nabiera doświadczenia i sugeruję poproszenie do pomocy odpowiedniego mechanika.
P.S. Sorry, ale nie dziwię się, że taki brudny silnik się zbuntował.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej