Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena

All new XJ - premiera 09.07.09

<< < (32/67) > >>

qbaty:
Dobrze się trzyma - nie zmienił się zbytnio przez lata

http://www.youtube.com/watch?v=AWNVlJB5bGg

maciejlodz:
http://www.dziennik.pl/auto/article413045/Oto_jest_nowy_Jaguar_XJ_.html

Umarł król, niech żyje król. Klasyczny jaguar XJ kończy swój żywot, a my znamy już następcę tronu. Nowy flagowy okręt legendarnej brytyjskiej marki to rewolucja w świecie luksusowych czterech kółek. Oto czterodrzwiowe coupe o sportowej linii rusza na polowanie.

Do rzeczy! Kapiący luksus i zapach skóry wymieszany z drewnem i dosłownie kosmicznymi rozwiązaniami przykrywa panoramiczny szklany dach. Jak chwalą się konstruktorzy dzięki tej tafli szkła samochód ma niższą, bardziej opływową linię dachu, a wnętrze jest zdecydowanie jaśniejsze i daje większe poczucie przestrzeni.

W kabinie nowego XJ nie ma tradycyjnych zegarów - zamiast nich 12,5 calowy ekran wyświtla wskaźniki wirtualne. Kolejna ciekawostka to monitor w konsoli centralnej. Dzięki technologii Dual-View kierowca i pasażer z przodu na jednym ekranie mogą oglądać dwa zupełnie różne obrazy - odpowiednio np. mapę z trasą systemu nawigacyjnego i serial telewizyjny (wbudowany tuner) lub film DVD.

Skorupowa konstrukcja nośna nadwozia i panele zewnętrzne powstały z tłoczonych, odlewanych i wyciskanych elementów ze stopów aluminium. Całość została znitowana i sklejona z wykorzystaniem technik stworzonych oryginalnie dla przemysłu kosmicznego i lotniczego. Na muskułach nowego XJ Jaguar przeniósł tą technologię do motoryzacji.

Dlatego nowy "kocur" jest aż o 150 kg lżejszy od swoich konkurentów. Efekt? Jak nas zapewniono samochód ma lepsze osiągi, prowadzenie i walory ekonomiczne, zapewniając jednocześnie zwiększoną wytrzymałość, kulturę pracy i oferowane przez samochód bezpieczeństwo.

Najsłabszy motor 3-litrowy, 275-konny napęd wysokoprężny z dwiema sekwencyjnymi turbosprężarkami - przyspieszenie 0-100 km/h w 6,4 sekundy.

Dalej jest już ciekawiej za sprawą 5.0-litrowej widlastej ósemki. Pierwsze wcielenie jest wolnossące z bezpośrednim wtryskiem benzyny - 385 KM galopuje od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Druga wersja ma mechaniczne doładowanie (V8 supercharged) - 470 KM to pierwsza setka w 5,2 sekundy.

Wreszcie szczyt szczytów - 510-konne V8 supercharged mknie 100 km/h zanim szepniesz pięć (0-100 km/h w 4,9 sekundy).

Zależnie od modelu i rynku, nowego Jaguara XJ można zamawiać już teraz. Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2010 roku. Cennik? Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach…

szukałem informacje na www.jaguar.pl a tam tylko o X350 jako aktualny model  :-nuts

qbaty:
Nareszcie nie "turbodoładowny" ;)

tomz:
mam w smarcie podobną kierownicę  ::)

adam74:
No właśnie....... a mnie brak growlera na kierownicy, niby wszystko ok, jest skaczący, ale jakoś tak fajnie jak "kot" popatrzył Tobie w oczy.

Reszta powala..

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej