Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)
XJ czy XF - koszty utrzymania
zielins:
Jeśli silnik ten sam to tu wiadomo koszty bez różnicy. Co do pozostałych rzeczy to moje spostrzeżenia:
1. Tył w XJ jest na zawieszeniu pneumatycznym, które może być droższe w ewentualnej naprawie niż klasyczne.
2. Cała karoseria w XJ jest aluminiowa. Ewentualne naprawy blacharskie oraz części są znacznie droższe niż "normalne"
3. Części używanych do XJ jest znacznie mniej niż do XF ale wiele elementów elektronicznych pasuje wymiennie. Ogólnie podaż części jak na tak mało spotykane na drodze auto jest zadowalająca ze względu na angliki oraz wysokie ceny napraw aut powypadkowych. Ale ich ceny są moim zdaniem wygórowane np. skorupa zderzaka min. 2000, nadkole przód 700, belka przednia min. 2000. Nie produkuje się żadnych zamienników tych elementów. W przypadku XFa nadkole można kupić za 50 a zderzak za 400.
4. Ceny części nowych takich jak wahacze, tarcze, piasty, łożyska możesz sam porównać w sklepach online - nie wydaje mi się żeby do XJ było znacznie drożej.
5. Co do cen za usługi to się nie wypowiem bo nigdy nie byłem u mechanika. Mogę jedynie podejrzewać że ktoś może sobie doliczyć opłatę za obsługę auta z wyższego segmentu ale nie widzę innego powodu dla którego koszty samych usług miałyby być wyższe dla XJ niż dla XF.
dzemikowy:
Dokładnie o to mi chodziło. Do podobnych wniosków sam doszedłem ale forumowicze często potrafią człowieka zaskoczyć swoimi rozwiązaniami :D Bardzo dziękuję za odpowiedź
rewers:
Dzień dobry, Cześć :)
Po wielu bojach z moim ukochanym talismanem, ostatnim hitem była kradzież?czas na kupienie auta z iskierką. Pomyślałem, tak jak kolega wyżej. Ale jak szaleć to XJ. Również rozważam 3.0. Ale chciałbym trafić na 8 biegów. Mam lęki co do panewek o wałka, ale jak tylko wróci renowka, to ja wystawiam i zrobię turne po otomoto. W zasadzie zauroczyłem się xj tylko po zdjęciach i recenzjach. Więc czas na żywo zderzyć się z marzeniem. Czy koledze z maja udało się kupić Jaguara?
Mój budżet to 50k. Ale jak będzie fajny egzemplarz to będę myślał co dalej :) no i zobaczymy za ile pójdzie Talisman
Czester Bednarz:
To będzie ten sam silnik co w LR Discovery 4 tylko biturbo, no a te nie słyną z bezawaryjności. Lepiej kupić 3.0 benz. Spali 3-4 litry więcej, ale nie ma dpf, egr i innego kosztownego osprzętu większości diesli. No chyba, że grzebiesz sam, albo kupisz od pierwszego właściciela i będziesz tylko robił trasy to może coś pojeździ
rewers:
--- Cytat: dzemikowy w Maj 22, 2024, 15:56:19 pm ---Cześć, rozglądam się za Jaguarem i mam zagwozdkę odnośnie kosztów utrzymania.
Modele, które mnie interesują:
- XF X250 polift (2011-2015)
- XJ X351 (2009-2011)
Mam budżet 45000 (i egzemplarz XJ dostępny za 50000 a XF za 40000). Budżet mógłbym nieco nagiąć ale zastanawia mnie kwestia później eksploatacji i napraw. Wiem, że ultradrogie naprawy z Jaguarach to mit ale jednak XJ wpada już do worka z S klasą czy A8. Ile kosztują podstawowe cykliczne wizyty oraz mniej i bardziej poważniejsze naprawy u mechanika w XJ a ile w XF?
--- Koniec cytatu ---
Czy Ty kupiłeś już Xf lub Xj?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej