Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
kupione auto- wyciek?para?kamera?
wtom:
I o czym to świadczy? ...o niczym. Teściu też kiedyś polonezem zrobił 290tys bez dotykania, i co ...wszystkie inne się rozlatywały. Jak są stwierdzone wady to są i to kwestia czasu którego właściciela i kiedy dopadną. Ingenium to szrot i tyle. Na youtube macie mnóstwo filmów z profesjonalnych warsztatów co z tymi silnikami nie tak.
brawet:
Rozumiem, ale zadaje pytanie co jest nie tak w tych silnikach a nikt mi nie odpowiada. Tylko odpowiadacie wszystko. Hej czyli co ? Bo może nie tak są wymiany oleju co 30 k. Zobaczymy. Może mój też się zepsuje.
wtom:
Wada polega na temperaturze pracy dochodzącej do 130*C. Wyrzyna tuleję pierwszego cylindra i rozwala panewki, tyle w skrócie. Ekosreko to zawdzięczamy ;D. W normalnym silniku temp. pracy to ok. 90 tu normalna to 125 dochodzi do 130 przy np. ostrym przyśpieszaniu, do tego materiały itd....
Zbyszek01:
Ja wyczytałem że problemem są dysze które spryskują tłok od spodu w celu chłodzenia. Częstsza wymiana oleju pomaga ale nie całkowicie. Drugi problem to zbyt cienkie pierścienie zgarniające które się deformują jak tłok się za bardzo rozgrzeje.
W nowszych modelach czyli końcówka 2019 (MY20) już niby to poprawiali ale nikt nie jest pewny.
Miałem MY2017 i zrobiłem nim jakieś 70 Tkm (do 115 Tkm) i zmieniłem na MY2020 i wszystko to wiedziałem i dalej o tym czytałem a jednak kupiłem diesla.
Wszystko się sprowadza jak silnik był katowany (wymiany oleju) w pierwszych swoich kilometrach. Zmieniając olej tak jak serwis chce to robisz 100 Tkm i masz tylko 3 wymiany, jak ktoś jeszcze ma ciężką nogę to już silnik może być wymieniany.
brawet:
Już czytałem
Jak to e pace nie potrafi wypalać dpf zatyka rozrzedza olej itp. I w ogóle nadaje się na śmietnik.
Heh. Żałosne to jest bo jakoś mam od nowości mam 101 tys chyba i ciągle normalnie wypala dpf. Nigdy się nie zatkał a autem jeździ żona głównie po mieście.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej