Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

kupione auto- wyciek?para?kamera?

<< < (3/12) > >>

brawet:
Rozumiem, ale zadaje pytanie co jest nie tak w tych silnikach a nikt mi nie odpowiada. Tylko odpowiadacie wszystko. Hej czyli co ? Bo może nie tak są wymiany oleju co 30 k. Zobaczymy. Może mój też się zepsuje.

wtom:
Wada polega na temperaturze pracy dochodzącej do 130*C. Wyrzyna tuleję pierwszego cylindra i rozwala panewki, tyle w skrócie. Ekosreko to zawdzięczamy  ;D. W normalnym silniku temp. pracy to ok. 90 tu normalna to 125 dochodzi do 130 przy np. ostrym przyśpieszaniu, do tego materiały itd....

Zbyszek01:
Ja wyczytałem że problemem są dysze które spryskują tłok od spodu w celu chłodzenia. Częstsza wymiana oleju pomaga ale nie całkowicie. Drugi problem to zbyt cienkie pierścienie zgarniające które się deformują jak tłok się za bardzo rozgrzeje.
W nowszych modelach czyli końcówka 2019 (MY20) już niby to poprawiali ale nikt nie jest pewny.
Miałem MY2017 i zrobiłem nim jakieś 70 Tkm (do 115 Tkm) i zmieniłem na MY2020 i wszystko to wiedziałem i dalej o tym czytałem a jednak kupiłem diesla.
Wszystko się sprowadza jak silnik był katowany (wymiany oleju) w pierwszych swoich kilometrach. Zmieniając olej tak jak serwis chce to robisz 100 Tkm i masz tylko 3 wymiany, jak ktoś jeszcze ma ciężką nogę to już silnik może być wymieniany.

brawet:
Już czytałem
Jak to e pace nie potrafi wypalać dpf zatyka rozrzedza olej itp. I w ogóle nadaje się na śmietnik.
Heh. Żałosne to jest bo jakoś mam od nowości mam 101 tys chyba i ciągle normalnie wypala dpf. Nigdy się nie zatkał a autem jeździ żona głównie po mieście.

brawet:

--- Cytat: Krzych1991 w Maj 06, 2024, 14:06:14 pm ---My tutaj mówimy o jednym konkretnym silniku w dwóch mniej popularnych marekach samochodów. Podaj jakiś konkretny silnik z którym są większe problemy a nie "Audi i BMW" które na papier toaletowy wydają więcej niż roczne obroty Jaguara i Land Rovera.
Spróbuj znaleźć w internecie kilka konkretnych przykładów całkowej awarii silnika. Ja bez problemu znajdę 50 może nawet 100. Powodzenia w szukaniu. Na koniec trzeba będzie też porównać wolumen sprzedaży bo takich 3.0TDI na pewno sprzedano o rząd wielkości więcej więc liczba awarii powinna być odpowiednio większa. Oczywiście muszą to też stosunkowo nowe przypadki a nie po 300tys przebiegu w 15 letnim aucie.

Masz tutaj na początek kilka przykładów tylko z jednego polskiego portalu:
https://www.autocentrum.pl/usterki/jaguar/xf/ii/sedan/uszkodzony-silnik-20949/
https://www.autocentrum.pl/usterki/land-rover/discovery-sport/suv/silnik-diesla-2.0-td4-180km-2015-2019/awaria-silnika-204dtd-ingenium-22114/
https://www.autocentrum.pl/usterki/land-rover/range-rover-velar/suv/silnik-diesla-3.0-sd6-300km-2017-2020/zatarcie-silnika-21938/
https://www.autocentrum.pl/usterki/jaguar/xe/sedan/awarie-rozrzadu-21067/
https://www.autocentrum.pl/usterki/land-rover/discovery/v/terenowy/silnik-diesla-2.0-sd4-240km-2016-2020/awaria-i-wymiana-2-silnikow-19474/

--- Koniec cytatu ---

5 postów na forum. Pewnie żadnego jaguara w życiu ale znawca.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej