Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
kupione auto- wyciek?para?kamera?
brawet:
--- Cytat: Krzych1991 w Maj 06, 2024, 14:06:14 pm ---My tutaj mówimy o jednym konkretnym silniku w dwóch mniej popularnych marekach samochodów. Podaj jakiś konkretny silnik z którym są większe problemy a nie "Audi i BMW" które na papier toaletowy wydają więcej niż roczne obroty Jaguara i Land Rovera.
Spróbuj znaleźć w internecie kilka konkretnych przykładów całkowej awarii silnika. Ja bez problemu znajdę 50 może nawet 100. Powodzenia w szukaniu. Na koniec trzeba będzie też porównać wolumen sprzedaży bo takich 3.0TDI na pewno sprzedano o rząd wielkości więcej więc liczba awarii powinna być odpowiednio większa. Oczywiście muszą to też stosunkowo nowe przypadki a nie po 300tys przebiegu w 15 letnim aucie.
Masz tutaj na początek kilka przykładów tylko z jednego polskiego portalu:
https://www.autocentrum.pl/usterki/jaguar/xf/ii/sedan/uszkodzony-silnik-20949/
https://www.autocentrum.pl/usterki/land-rover/discovery-sport/suv/silnik-diesla-2.0-td4-180km-2015-2019/awaria-silnika-204dtd-ingenium-22114/
https://www.autocentrum.pl/usterki/land-rover/range-rover-velar/suv/silnik-diesla-3.0-sd6-300km-2017-2020/zatarcie-silnika-21938/
https://www.autocentrum.pl/usterki/jaguar/xe/sedan/awarie-rozrzadu-21067/
https://www.autocentrum.pl/usterki/land-rover/discovery/v/terenowy/silnik-diesla-2.0-sd4-240km-2016-2020/awaria-i-wymiana-2-silnikow-19474/
--- Koniec cytatu ---
5 postów na forum. Pewnie żadnego jaguara w życiu ale znawca.
wtom:
https://youtu.be/6k676yDI-dk?feature=shared
Zbyszek01:
Najlepsze w tych wszystkich linkach jest to że już kilkanaście razy je widziałem i dodawane przez kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt osób na różnych forach. Czyli mam to rozumieć że kilkadziesiąt aut ma te problemy czy tylko kilka?
Moim zdaniem dużo się mówi o tym nie z tytułu że te silniki padają tylko z tego że brak jest części. Jest faktyczny problem w dostaniu jakichkolwiek części do silników bo producent ich nie dostarcza a jeżeli już coś da to na to trzeba czekać 3-4 miesiące bo wszystko trzeba importować. Ludzie piszą na forach bo starają się coś znaleść. Do trójcy niemieckiej się mniej pisze bo tych części jest od groma, ile tego też pada to wystarczy pooglądać na serwisach, warsztatach, stodołach i po portalach aukcyjnych części.
Nasze Jagi są wyjątkowe, mało się psują i dlatego producent produkuje mało części :-clap
:-tylko
To jest moje zdanie i można się z nim nie zgadzać :-super ;D :-chyt
wtom:
Jag wyjątkowy to był kiedyś, teraz jest pospolity jak inne, nie wiele się wyróżnia, ani technologią ani wyglądem i trzeba się z tym pogodzić. Nikt "pod Ciebie" nie będzie robił szczegółowej statystyki analizy przypadku. Niestety trzeba przyjąć zasadę, że jak już są stwierdzone wady konstrukcyjno/eksploatacyjno/materiałowe to tak jest i to kwestia czasu kiedy wystąpią. Tak było zawsze i rynek to potwierdza. Niestety to są fakty a nie bajania na forach. Zresztą ceny i dostępność silników na rynku wtórnym mówią same za siebie. Z tą dostępnością części to przesadziłeś, tak dzisiaj funkcjonuje ten rynek. Trzeba się pogodzić raczej z tym, że kupujesz kota świadomie z całymi tego konsekwencjami i tyle - później nie narzekasz ani nie czarujesz rzeczywistości. Za takie pieniądze i niby auto premium to oczekuje się jednak czegoś innego niż obecnie rynek nam daje. Powinno się z radością użytkować a nie martwić kiedy i co padnie.
Zbyszek01:
Potwierdzam to co napisałeś w ostatnim zdaniu :-za
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej