Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Luz na mocowaniach maglownicy xj40 1991r.
Looper_07:
Witam
Ostatnio zauważyłem że auto zaczęło mi pływać na drodze. Okazało się że mam luz wzdłużny na dwóch mocowaniach maglownicy do podwozia. Przy mocowaniu od strony pasażera na maglu jest duży pierścień na płaski klucz. Wiecie może czy on właśnie służy do kasowania tego luzu? Nie chcę nic zepsuć, kręcić na siłę. W serwisówce nie znalazłem informacji na ten temat.
Yoohas:
Wyrobione tuleje mocujące.
Trzeba wydrukować 3d lub wytoczyć i zamontować. Standardowa usterka xj40:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xjr6-x300-26/steering-rack-bush-fix-another-way-253597/
https://www.ebay.com/itm/266504414965
https://www.jaguarforums.com/forum/xj40-xj81-25/steering-rack-stiffening-bushes-diy-134396/
Looper_07:
Ten pomysł z zastosowaniem kleju ciekawy ale raczej zlecę wykonanie takich krążków tokarzowi. Dzięki💪
Six:
Poliuretany Olkusz oferują wymianę gumowych tuleji na poliuretanowe. Sam się nad tym mocno zastanawiam, bo te teflonowe dystanse to jest półśrodek. Trochę pomagają, ale maglownica dalej się kiwa na boki.
Edit: teraz zauważyłem, że temat dotyczy XJ40, a nie X300. No ale to zależnie od rocznika przekładnia może być taka sama.
Yoohas:
Tuleje eliminują inny problem niż pierścienie.
U mnie przy okazji remontu przedniego zawieszenia zrobiłem i tuleje poliuretanowe i pierścienie.
Sztywno, bez pływania, bez stuków. Chociaż to nadal stary Jaguar XJ, więc prowadzi się słabo.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej