Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Luz na mocowaniach maglownicy xj40 1991r.
Six:
W jakim sensie tuleje miałyby eliminować inny problem niż pierścienie? Jeśli te gumowe tuleje mocujące maglownicę zostaną wymienione na poliuretan, to chyba nie potrzebują jeszcze dodatkowo tych pierścieni dystansujących?
Yoohas:
Być może tak jest. W każdym razie chodzi o wymianę zużytych pierścieni i skasowanie całkowicie luzu.
Może być plastik/teflon, może być twardy poliuretan.
Six:
Wymieniłeś mocowania maglownicy na poliuretan? Sam chciałbym to zlecić Poliuretanom Olkusz i zastanawiam się, czy warto.
Yoohas:
Nie, ja wydrukowałem na drukarce 3d pierścienie.
W Olkuszu zamawiałem kilka rzeczy nietypowych do innych moich złomów ale jestem średnio zadowolony.
To znaczy od strony technicznej jest rewelacja - projekt, wykonanie, dokładność. Ale jest twardo, przenoszą się mocno wibracje (poduszka silnika) mimo miękkiego poliuretanu.
W jednych staruchu mam poliuretanowe mocowania magla do sanek i jest katastrofa w porównaniu z fabrycznymi gumami.
Więc to raczej rozwiązanie dla twardzieli.
Six:
Na czym konkretnie polega problem z tymi poliuretanowymi mocowaniami maglownicy? Rozumiem, że nie tłumią zbyt dobrze drgań, ale jak to się w praktyce objawia? Hałas? Ciągłe „mrowienie” na kierownicy? Poważnie to rozważam w X300, ale jeśli po 200km mam mieć takie uczucie w dłoniach, jak po przejażdżce jednocylindrowym motocyklem, to chyba się wstrzymam…
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej