Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ40 4.0 1991r. nie jedzie na rozgrzanym

<< < (4/5) > >>

Jaguar XJ6:
Po Twoich postach widzę , ze układ zapłonowy masz już nowy, ale chyba nie robiłeś jeszcze testu z jazda na domyślnej mieszance. Test ten nic nie kosztuje , poza kilkoma minutami pod maska w celu odłączenia przepływki lub sondy lambda. Możesz odpiąć i jedno i drugie , albo samą przepływkę ( sonda z tego co pisałeś jest nowa, więc zakładam , ze działa jak należy). Powinien wywalić CHECK i ustawić domyślną mieszankę. Będzie zmulony, ale powinien jechać i nie zdychać , chyba , ze to faktycznie kwestia przegrzewania się której części układu zapłonowego albo wydechowego. Wadą jazdy na domyślnej mieszance jest wysokie spalanie ( u mnie 4 litry więcej palił ). Powodzenia , bo widzę , ze masz uparty egzemplarz. :)

wtom:
moim zdaniem zalewa go na gorąco, stąd gorący wydech. sprawdź miernikiem czujnik temperatury płynu dwupinowy:
Przełóż tem z F na C  ;D

Aby przetestować czujnik temperatury płynu chłodzącego, zmierz rezystancję między dwoma zaciskami, ciepłym i zimnym.

14F 9200 omów
32F 5900 omów
50F 3700 omów
68F 2500 omów
86F 1700 omów
104F 1180 omów
122F 840 omów
140F 600 omów
158F 435 omów
176F 325 omów
193F 250 omów
212F 190 omów

Daniel S:
Witajcie,miałem dokładnie taki przypadek w 40 stce ze dwadzieścia lat temu,po wymianie wszystkiego co się dało okazało się ,że zapchany był kat lub oba ,dokładnie już nie pamiętam,tak czy inaczej dopóki zimny był przelot i jechał a w miarę wzrostu temperatury ten syf się rozszerzał i zatykał dokładnie,wywaliłem zawartość na próbę i jak ręką odjął,później wstawiłem nowe katy i latałem jeszcze nim parę lat

wtom:
Raczej nie syf, bo to benzyna. Katy się zatykają z powodu stopienia. Stopienie jest efektem jazdy na za bogatej mieszance i z wysokiej temperatury w kacie, bo benzyna niespalona tam się dopala. Ważne zatem jest zawsze sprawna sonda, przepływka, czujnik temperatury płynu i nielejące wtryski

Sany:

--- Cytat: wtom w Luty 14, 2024, 19:35:33 pm ---Trochę mnie to skłania jednak do za bogatej mieszanki. Rozgrzanie kątów świadczy o laniu paliwa do wydechu czyli bardzo za bogato. Dwa na raz zapchane katy raczej mało prawdopodobne. Jaki błąd wyświetla VCM?
Jakie zużycie chwilowe paliwa ci pokazuje w czasie jazdy na gorącym?

--- Koniec cytatu ---
Zrobiłem próbę: jadąc ze stałą prędkością 60 km/h  spala 9L/100. Przy 90 km/h -10 L/100
To za dużo.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej