Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
XJ40 4.0 1991r. nie jedzie na rozgrzanym
wtom:
Jak stanie to sprawdź czy cewka nie jest gorąca lub polej ją zimną wodą. Może wzmacniacz zapłonu padł
jarek-jerryjag:
Fakt ze może wzmacniacz pada.
Kiedyś słyszałem ze mechanicy nagrzewali ten wzmacniacz żarówką 100W tak zeby był gorący i sprawdzali czy przerywa.
Jeśli nie masz żarówki spróbuj suszarką do włosów . Jak auto zimne i chodzi nagrzej ten wzmacniacz.
Sany:
no niestety to nie wzmacniacz zapłonu :( kupiłem nowy zamontowałem, dodatkowo wymieniłem sondę lambda i nadal to samo.
Podsumowując co zostało do tej pory wymienione na NOWE:
-pompa paliwa + przekaźnik
-cewka zapłonowa
-wzmacniacz zapłonu
-czujnik położenia wału
-świece
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-kopułka rozdzielacza + palec
-akumulator
-sonda lambda
Dzisiaj jak go rozpędziłam na ciepłym silniku po kilku kilometrach wyrzucił CHECK ENGINE zaczął się dławić, obroty spadły do 900 później 800, 700 i tak jadąc prędkością 8-10 km/h doczłapałem się do garażu. Jak wysiadłem z spod auta wydobył się dziwny zapach, układ wydechowy był mocno rozgrzany z tylnych nadkoli wydobywało się gorąco powietrzne o specyficznym zapachu. A może katalizatory są pozapychane ?? Czekam na wasze rady, ja nie wiem co mu dolega...
wtom:
Trochę mnie to skłania jednak do za bogatej mieszanki. Rozgrzanie kątów świadczy o laniu paliwa do wydechu czyli bardzo za bogato. Dwa na raz zapchane katy raczej mało prawdopodobne. Jaki błąd wyświetla VCM?
Jakie zużycie chwilowe paliwa ci pokazuje w czasie jazdy na gorącym?
wtom:
Tu raczej trzeba miernik w łapę i na piechotę trzeba zacząć diagnostykę. Podmiany części to nie sposób. Tak w koszty idziesz a efektów brak. Np. sondę wystarczyło miernikiem sprawdzić, to samo wszelkie czujniki i przepływomierz powietrza
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej