Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Odpowietrzanie i wymiana akumulatora ABC

(1/3) > >>

bilek02:
Dzień dobry,
Nie udało mi się znaleźć na forum jak to powinny wyglądać procedury odnoście wymiany gruszki ABS oraz odpowietrzenia hamulców. Znalazłem w internecie książkę odnośnie samodzielnego serwisu, ale niewiele jestem w stanie z niej zrozumieć. Może jest ktoś kto ma opisane te procedury albo może je opisać po swojemu wtedy będę mógł się jakoś uporać ze swoim twardym hamulcem. Niestety mechanicy w mojej okolicy niezbyt chcą się podjąć tego. Pozdro :-V
XJ40 3.2l 93r.

jarek-jerryjag:
Wymieniając gruszkę musisz zmniejszyć ciśnienie . Kluczyka nie miej w stacyjce. potem powinno sie naciskać pedał hamulca do czasu jak będzie bardzo twardy . Następnie poszukaj ścierek lub małych ręczników i obłóż je  w kolo gruszki  Jeśli gruszka  jest uszkodzona to będzie miała ciśnienie . Pedał tez pewnie masz twardy. Ja używam dużego klucza typu żabka ale taki który złapię gruszkę.
https://cdn-tp3.mozu.com/24645-37138/cms/37138/files/b7cc7c60-e810-41ea-acb7-d7a049eaeaea?quality=60&_mzcb=_1677685580029
 Można też użyć klucza do filtra oleju ale ja używam klucza jak wyżej.
  Lekko ruszysz i gruszka jest luźna . Potem powoli ręcznie odkręcam uważając na wycieki płynu hamulcowego . Jeśli się poleje płyn szybko warto wytrzeć bo ten płyn niszczy lakier.

 Nową groszek jak dokręcisz  wystarczy mocno ręką dokręcić . Odpalisz auto  i po chwili pompa napompuje gruszkę i wtedy musisz dolać płyn hamulcowy do zbiornik a. Sprawdź  czy nic nie cieknie .


bilek02:
Witam ponownie,
Wymieniłem gruszkę i odpowietrzyłem hamulce, jednak to nie rozwiązało mojego problemu z twardym hamulcem oraz pojawiającymi się na desce ANTI LOCK i czerwonym wykrzyknikiem od samego przekręcenia kluczyka. Pojechałem nim na przegląd żeby sprawdzić co tak naprawdę się dzieje i okazało się, że tył w ogóle nie hamuje. Wpadłem na pomysł żeby wymienić czujnik JLM1908(na używany bo nowe są w cenach 2500zł) i okazało się, że to on był problemem. Teraz hamulec jest miękki, a somo hamowanie jakoś wydaje się być płynniejsze, w poniedziałek pojadę znowu na przegląd żeby sprawdzić czy mam rację z tym że tylne hamulce zaczęły działać.

Pojawia mi się tylko jeszcze jedno pytanie, kiedy naciskam hamulec znowu pojawia mi się ANTI LOCK i czerwony wykrzyknik jednak jednak gdy odpuszczę hamulec znikają, tak ma być?

Dodam jeszcze że VCM nadal pokazuje komunikat PAD.

Jaguar XJ6:
ANTI LOCK pojawia się jak jest zbyt małe ciśnienie z tego co pamiętam , czyli albo pompa/serwo nie dobija , albo sfera nie trzyma już ciśnienia. Komunikat PAD jest od zużytych klocków hamulcowych , jak masz gdzieś odpięty czujnik , tez będzie się pojawiać.

bilek02:
Czy może być tak, że mam gdzieś zapowietrzony układ? Podczas wymiany czujnika JLM1908 ulało mi się sporo płynu a było to po tym jak odpowietrzyłem hamulce.
Odnośnie PAD, rozumiem że w pierwszej kolejności powinienem sprawdzić czy wszystkie czujniki przy kołach są podpięte i przy okazji klocki?

Jeśli chodzi o czujnik ABS i czujnik poziomu kloców to są one przy każdym kole czy tylko lewa/prawa strona?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej