Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Odpowietrzanie i wymiana akumulatora ABC

<< < (3/3)

wtom:
4 to bardzo dobrze, zostaw gruszkę w spokoju. Czujnik wielostykowy jest w pompie elektrycznej wspomagania. Pewnie bardzo ważną rolę, steruje pompą od ciśnienia i jest też odpowiedzialny za sygnalizację na desce, m.in. ABS i wykrzyknika. Te kontrolki gaśnie po kolei w zależności od wartości ciśnienia. Przy uszkodzonych stykach czujnika(a to jest częste) będzie sygnalizował głupoty.

bilek02:
Nie rozumiem o czym piszesz, albo nie przeczytałeś wątku. Mam wrażenie że piszesz o czujniku jlm1908 który już podmieniłem i jest sprawny bo poprzedni sprawiał że hamulce z tyłu w ogóle nie działały a kontrolki ABS i wykrzyknik paliły się cały czas. Teraz przy lekkim naciśnięciu pojawia się wykrzyknik, a przy mocniejszym jeszcze ANTI-LOCK po zapadnięciu się pedału hamulca do końca ANTI-LOCK gaśnie.

wtom:
Założyłeś używkę, więc nie ma gwarancji, że też nie zdechł. Zapalanie kontrolek ABS I wykrzyknika jest bezpośrednio związane z poziomem ciśnienia w układzie. Oprócz tego styk wykrzyknika jest przepleciony przez czujnik poziomu płynu, klocków i ręcznego. Prześledź schemat Tevesa i będziesz wiedział czemu zapala. Na początek zrób porządne odpowietrzanie zgodnie z procedurą, przynajmniej wyeliminujesz ew. obecność powietrza. Schemat w łapę prześledź sygnały a nie w ciemno naprawy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej