Witam wszystkich, niedawno w moim XF-ie 4.2 sc zaczął pojawiać się błąd P2096, Układ przygotowania mieszanki paliwa po katalizatorze zbyt ubogi w banku 1, co objawia się oczywiście kontolką check engine
. Dodam ,że błąd pojawia się zaraz po odpaleniu i po skasowaniu nie powraca już podczas jazdy , dopiero po ponownym odpaleniu. Fura normalnie śmiga, nie zauważyłem zmian w mocy. Dla testów zamieniałem sondy stronami aby sprawdzić czy któraś nie padła ,niestety błąd dalej pojawia się na bank 1 czyli sondy wykluczam. Wychodzi na to ,że najprawdopodobniej kończy się katalizator. Chciałbym się dowiedzieć co najlepiej w takim przypadku zrobić? Czy opłaca się zakładać jakieś zamienniki ? Czy uzywany oryginał? A może usunąć i wstawić np jakiś tłumik przelotowy w obudowie kata i wyłączyć drugie sondy ? Podejrzewam, że oryginalne nowe katy to będzie pewnie jakąś absurdalna cena . Jakieś porady co robić? A może to nie koniecznie katalizator?
Dziękuję z góry za każdą wskazówkę i pozdrawiam