Autor Wątek: Problem z Baterią po nocy jest kompletnie rozladowana  (Przeczytany 1164 razy)

Offline Dominik 1998

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Problem z Baterią po nocy jest kompletnie rozladowana
« dnia: Styczeń 29, 2023, 17:00:11 pm »
Witam pacjent xf3.0d 275km 2011r  przedlift od dwóch dni po nocy akumulator jest padniety myslalem ze to win aku kupilem wczoraj drugi nowy I to samo ladowanie jest jest na poziomie 15.01 czy to nie za duzo ? w aucie tez nic sie nie swieci wszystko powyjmowane z zapalniczek  jakies pomysly Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2023, 17:11:36 pm wysłana przez Dominik 1998 »

Offline zielins

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Odp: Problem z Baterią po nocy jest kompletnie rozladowana
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2023, 20:14:27 pm »
Sprawdź amperomierzem jaki prąd płynie z akumulatora po zamknięciu auta i odczekaniu kilkudziesięciu minut - powinien wynosić poniżej 30 mA. Jeśli będzie większy musisz sprawdzić który układ nie zostaje wyłączony i zjada prąd - proponuje wyjmować bezpieczniki aż do znalezienia winowajcy.

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
    • Facebook
Odp: Problem z Baterią po nocy jest kompletnie rozladowana
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2023, 18:13:17 pm »
Hej

przyprowadz, zweryfikuje i naprawie,

Pozdr
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Problem z Baterią po nocy jest kompletnie rozladowana
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2023, 09:06:59 am »
Sprawdź amperomierzem jaki prąd płynie z akumulatora po zamknięciu auta i odczekaniu kilkudziesięciu minut - powinien wynosić poniżej 30 mA. Jeśli będzie większy musisz sprawdzić który układ nie zostaje wyłączony i zjada prąd - proponuje wyjmować bezpieczniki aż do znalezienia winowajcy.

Jak wyżej, ale po wygaszeniu auta prościej jest przemierzyć bezpieczniki.
na YT sporo na ten temat instrukcji.

Na te 15,01V trzeba popatrzeć pod kątem jaki to akumulator AGM/ołowiowy (może nawet nie pod katem fizycznym, a jaki jest zaprogramowany) i czy samochód ma system start-stop. Nie panikował bym od razu ze jest wyżej niż 14,5V
Pomiar napięcia trzeba też zrobić pod obciążeniem - włącz nawiewy, grzanie wszystkiego, radio itd.

Ale temat prosty, jeśli naładujesz akumulator prostownikiem i wrzucisz do samochodu na noc i rano jest rozładowany problemem jest pobór prądu.