Po starannym przeglądzie - czyszczenie dolotu, wymiana przebijających 2 świec, sprawdzanie wydechu i wymiana niedrożnego tłumika końcowego z jednej strony, odczyszczenie MAP Sensorów (armatura Nippon Denso), wymiana filtrów powietrza itp. przy rozsądnej jeździe (trzymać się równo z ruchem, ale bez szaleństw, na szosie czasem wyprzedzanie na "Kick Down") rzetelne wyniki z mojego Daimlera Century (LWB) V12/6 l wynoszą (po ok. 2000 km):
Miasto - 21-22 l/100 km
Szosa standardowa (jazda 100-120 km/h) - 16-17 l/100 km
Autostrada (jazda 130 km/h i czasem sporo powyżej - proszę mnie nie zakapować!) - 18-19 l/100 km.
Oczywiście, czasem komputer przez dłuższy czas pokazuje 10 l/100 km lub mniej - ale taki wynik to przy stabilnej prędkości (francuzi tak to podawali) 80-90 km/h, bez żadnego przyspieszania i najlepiej z górki!
Wyniki z nalewania "po korek" na tej samej stacji (5 razy). Paliwo - v-Power Racing. Nowe opony Kleber Hydraxer, okna zamknięte, klimatyzacja 22 stopnie na "Auto".
W podobnych warunkach poprzedni Jag X.308 (SWB, 4 litry, bez sprężarki) palił (prowadziłem zeszycik):
Miasto (Warszawa i Kraków) - 16-17 l/100 km,
Szosa - 12-13 l/100 km (rekord Warszawa-Kraków 9,9 l/100 km),
Autostrada 13-15 l/100 km.