Cześć,
Wiem, że tuż obok jest wątek o niewkręcającym się na obroty X308, mój problem jest podobny ale nie do końca.
Samochód mam od ponad sześciu lat, przejechałem nim raptem 30.000-35.000 km. Nigdy nie był przesadnie żwawy ale 3.2 podobno takie są i się z tym długo godziłem. Początkowo auto bywało w Altamirze, było podpinane pod kompa, wymieniony został przepływomierz, świece. Auto nadal nie miało wigoru co sam pan Michał z Zakroczymia potwierdzał, że coś mu jest ale nie widać niczego jednoznacznego. W ostatnim czasie auto zaliczyło dwie poważne awarie. Pierwsza to zaczął terkotać rozrząd i poszedł do wymiany. Po odebraniu auta praca silnika się wygładziła ale mocy mu nie przybyło - a trochę na to liczyłem. Wręcz stał się jakby bardziej ospały. Po paru miesiącach przy przebiegu 200.000 km rozsypała się skrzynia, pisałem o tym. Wymieniony był kosz, olej i odbyło się czyszczenie sterownika. Odebrałem auto zostawiwszy w Midparts wór pieniędzy i niby jest OK ale gumowatość auta stała się jakby jeszcze bardziej odczuwalna. Z tym statusem OK to też nie do końca bo co pewnie czas, przytrzymuje bieg z przy zwalnianiu, moim zdaniem przy zmianie z 5 na 4.
Midparts mówi żeby zrobić nim 2000 km i zmienić olej bo być może skrzynia się jeszcze układa. Nie wierzę w to jakoś szczególnie ale w tej chwili raczej nie mam innej opcji jak to zrobić. Może pomoże. A i jeszcze jedno, oddając mi samochód po naprawie tej skrzyni kilka razy zostało podkreślone żeby tym autem jeździć dostojnie, szanować, nie deptać spod świateł itp.
Nie wiem co robić. Jutro umyję przepływkę jakimś preparatem jeśli uda mi się coś kupić. Nie wiem czy jeśli nie rzuca żadnego błędu to podejrzewać sondy ? Miałem sporą dziurę w prawym katalizatorze w dolnym żeliwnym kolanie, ujawniła się po naprawie skrzyni
ale zostało to pospawane i przedmuchów już nie ma.
Czy rozrząd może być przestawiony - czy da się to jakoś zweryfikować bez rozbierania połowy auta. Jestem bliski oddania gdzieś do jakiegoś serwisu Jaguara żeby ktoś inny niż mój mechanik to zweryfikował.
Mogę zlecić pomiar kompresji.
Zbliża mi się termin wymiany oleju - zamierzam tym razem zalać go płukanką przed wymianą, może coś się zmieni.
Może macie jakieś pomysły ?
Piotr