Autor Wątek: Problem ze stukami na zimnym silniku s-type 1999 3.0  (Przeczytany 1252 razy)

Offline mistrz_ceremonii

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Problem ze stukami na zimnym silniku s-type 1999 3.0
« dnia: Listopad 26, 2020, 15:02:21 pm »
Witam, od 1,5 roku mam kota typu S. Przebieg 125tyś km. 3.0 v6 1999rok. automat
Jest to moje kolejne auto (liczby nie podam xd) więc nie używam go często.
Z uwagi na większą ilość czasu postanowiłem się zabrać za dosyć irytujący dźwięk który towarzyszy mi od początku posiadania kota.
Widziałem podobne przypadki na forum jednak nikt chyba problemu nie rozwiązał. Zanim zacznę rozkładać silnik chciałbym wiedzieć na co mam zwrócić uwagę.

Otóż wygląda to następująco
Silnik zimny odpalam i z silnika dobiega stukot. Chodzi jak diesel. Dzwięk dobiega jakby z rozrządu i brzmi jak klepiące zawory.
Po lekkim dodaniu gazu tak do 2tyś problem ustaje i chodzi wzorowo.

Ostatnio sprawa wygląda jeszcze inaczej - kot stoi nieodpalany 2mies. Temperatury niskie - Przychodzę, odpalam i jest cisza. Dzwięk nasila się stopniowo po 30sek. Po dodaniu gazu nie ma poprawy, dopiero po lekkim rozgrzaniu silnika kiedy wskazówka temperatury zaczyna się podnosić po dodaniu gazu problem ustaje. Dźwięk wraca stopniowo kiedy auto stoi na jałowych obrotach (rozgrzane) dłużej niż 4-5min. Potem wystarczy lekko dodać gazu aby wszystko wróciło do normy.

Olej jest wymieniony na 5w40, silnik był płukany. Stan oleju full. Check Engine się nie świecił nigdy. Przebieg 125tyś km udokumentowany.
Co może być przyczyną? Ciśnienie oleju? Pompa oleju? Może to kwestia napinacza łańcucha rozrządu który się zawiesza lub ślizgu rozrządu? Ekstremalnie konwerter zmiennych faz.
Proszę o pomoc, może miał ktoś podobny przypadek i udało mu się ten problem rozwiązać. Ogólnie auto jest zrywne i nie mam mu nic do zarzucenia, jednak dźwięk ten jest niepokojący jak dla mnie.

Pozdrawiam.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Problem ze stukami na zimnym silniku s-type 1999 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2020, 10:02:45 am »
Często podobne przypadki (nie opieram się tu tylko na kocie) spowodowane są niewłaściwym filtrem oleju.
Wyjaśniając - niektóre mają wbudowany zaworek zwrotny żeby olej z magistrali się nie cofał.

Offline Haenes90

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Kocham to forum
Odp: Problem ze stukami na zimnym silniku s-type 1999 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2020, 08:41:06 am »
Wpisz sobie na yb zużyte koło zmiennych faz rozrządu i posłuchaj czy to taki sam dźwięk. U mnie tak stuka i podejrzewam że to to. Stuka na zimnym, po lekkim przegazowaniu zanika. Był czas kiedy nie chciało zanikać. Wtedy rozebrałem zaworki sterujące zmiennymi fazami. Okazało się że jeden już stał całkiem, a w drugi wpadła metalowa siateczka która służy jako filtr. Jeden kupiłem drugi udało się naprawić. Po tym zabiegu wróciło do stanu poprzedniego czyli stukanie tylko o na zimnym. Także podejrzewam, że koła też już do wymiany(regeneracji).

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 306
  • X358L/4.2/2008
Odp: Problem ze stukami na zimnym silniku s-type 1999 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2020, 11:08:29 am »
Często podobne przypadki (nie opieram się tu tylko na kocie) spowodowane są niewłaściwym filtrem oleju.
Wyjaśniając - niektóre mają wbudowany zaworek zwrotny żeby olej z magistrali się nie cofał.

No nie chcę się wymądrzać, ale taki zaworek jest raczej na pompie, czyli na dole magistrali, filtry mają zaworki otwierające się w przypadku zapchania filtra, nie ma filtracji, ale nie zatrze się silnik, taki wymysł żeby siiniki przeżywały jakoś okres gwarancji na longlifie :)