Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Klimatyzacja chłodzi dopiero od 2 tys obrotów

<< < (3/3)

najkon:

--- Cytat: voitec w Czerwiec 05, 2020, 23:40:27 pm ---Jeszcze by się przydała informacja jakie było ciśnienie przed uruchomieniem sprężarki, i jaka była wartość niskiego ciśnienia.
Tak mi się wydaje, że 25b to za dużo, po stronie niskiego ciśnienia będzie też dużo i obieg nie będzie działał prawidłowo. Oblanie chłodnicy obniżyło ciśnienie.
Oczywiście tak jak napisał slawek - ważne są również sprawne wentylatory, ale ja bym zaczął od tego, że gazu jest za dużo, lub układ nie jest drożny.

--- Koniec cytatu ---
I taką diagnozę postawił serwisant, że układ jest nie drożny - dlatego chce wyczyścić.
O takie rzeczy jak pytasz, nie pytałem - nie wiedziałem.


--- Cytat: slawek w Czerwiec 05, 2020, 23:16:17 pm ---Nie pomyliłeś pojęć?
Chłodnica z linku służy do chłodzenia silnika. Do klimatyzacji jest skraplacz, który znajduje się przed chłodnicą.
Często skraplacz nazywany jest chłodnicą klimatyzacji i w warsztacie na pewno mieli na myśli właśnie skraplacz.
Coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-klimatyzacji-jaguar-x-type-3-0-2001-2009-8862784583
Wentylatory masz sprawne? Po włączeniu klimatyzacji jeden powinien pracować nawet przy zimnym silniku.
Demontaż skraplacza wiąże się z rozszczelnieniem układu klimatyzacji.

--- Koniec cytatu ---
Tak, wentylatory są sprawne. I tak jak pisałem na końcu, że "Pytanie czy nie mylę pojęć [....]" - super, że podałeś przykład. :)

Przy wymianie takiej chłodnicy klimatyzacji czegoś się wystrzegać? na coś uważać? niby pierdoła, a jak patrzę po tematach na forum z "chłodnica" to cuda potrafią się dziać :)

slawek:
Trzeba usunąć czynnik (R134a, a nie freon)) z układu klimatyzacji, wymienić skraplacz i napełnić układ ponownie. Nie jestem pewny, czy uda się to zrobić bez wymontowania chłodnicy silnika. Wydaje mi się,że 500 PLN nie jest wygórowaną kwotą za czyszczenie skraplacza.
Nawet, jeżeli wypuścisz czynnik do atmosfery (środowisko za to na pewno nie podziękuje) i samodzielnie wymienisz skraplacz, będziesz musiał pojechać do serwisu, żeby napełnić układ czynnikiem i olejem.

Boodzio2:
Skraplacz możesz sam ocenić jak wygląda z zew i samemu go umyć byle nie myjka ciśnieniowa. Ciśnienie w układzie moze pragnąc wartos 25 barów jednak przy bardzo wysokich temp otoczenia. Polewanie wodą skraplacza powoduje lepsze odebranie ciepła z niego i lepsza zamianę par przegrzanych czynnika w postać cieczy. Sory za teorię ale klimy robię od 1998 roku. Domowym sposobem możesz prześledzić dłonią temperaturę cienkiej rurki idącej między skraplaczem a zaworem rozprężnym na grodzi silnika. Nie wiadomo ile razy to auto miało napełnioną i stalacje ,a teoria mówi aby okresowo a już napewno gdy układ był otwarty wymieniać osuszacz klimatyzacji.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

najkon:
Cenna uwaga. Pytanie gdzie ten ów skraplacz znajdę, szukałem tak naocznie ale nic takiego nie znalazłem, albo źle szukam.
Odrazu bym wymienił, nie ma co się "pieprzyć" - auto stało nie wiadomo ile nie jeżdżone i gniło na parkingu.
Czy taki osuszacz jest dobry? https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-3-jaguar-x-type-osuszacz-klimatyzacji-7362771446

sztandi7:
Masz w aucie dwie chłodnice jedna przy drugiej - większa to chłodnica wody, a mniejsza to właśnie skraplacz klimy. Osuszacz będzie ok.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej