@Jarek
Generalnie zależy czy zapłon jest balansowany czy nie. Są dwa rodzaje cewek Lucasa. Do balansowanego i nie balansowanego zapłonu. + 2 rodzaje sportowych cewek

Pytanie który zapłon wchodzi w grę tutaj. Generalnie ciekawy problem, ale podejrzewam, że do rozwiązania tylko metodą prób i błędów.
Zapłon balansowany można "odbalansować" - [ balance resistor = czasami łatwiej niektóre rzeczy brzmią po angielsku

]
zaznaczam jednak, że to są dywagacje akademickie, nie robiłem tego u siebie.
@EMIL - Nie wiem kto jest twoim dostawcą części, ale cena wbija w fotel

@P.szczesniak - z tego co się przyjrzałem tematowi - zależy jaki masz zapłon, a raczej co chcesz uzyskać. 40kv - taki output (wg lucasa) dają ich cewki sportowe

DOPISUJE W SKRÓCIE TEORIA BRZMI TAK:
- cewka nie balansowana - daję CI iskrę 12V na wyjściu, przyjmując jednocześnie 12v na wejściu
- cewka balansowana - zaprojektowana jest tak, aby dawać 12V ( czyli max ) na wyjściu ale wzbudzana jest mniejszym napięciem - do 8-9V. Totalnego maxa dostaje w momencie zapłonu( wejście ). Mniej się grzeje, mniej zużywa itp itd.