Autor Wątek: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?  (Przeczytany 3940 razy)

Offline Rune

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
  • spalanie poni¿ej 25l, to nie spalanie ;))
XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« dnia: Marzec 09, 2020, 16:49:36 pm »
Joł. Ktoś się orientuje czy z tej V6 XF Bądź XE da radę wyciągnąć jakieś  500koni plus? Czy raczej nie możliwe dla tego silnika?
- XJ 5.0SC
- S type R 
- KTM EXC

Pod domem stajnia V8 ;)

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
    • Facebook
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2020, 17:57:56 pm »
Hej

nawet jesli zmienisz kolko kompresora na mniejsze i na wieksze na wale to i tak watpie ...,

troszke dla porownania ..,
inna marka, 3.0 v6 kompresiwo z takimi wlasnie zmianami oraz dolot, wydech, duza chlodnica cieczy dla kompresiwa i skonczylo sie na
492 km i 590 nm,
w serii bylo 340km i cos kolo 450nm chyba ..,

wiekszy kompresor ... ;)
zywotnosc silnika drastycznie spada ;p
ale fan jest ;)

Pzdr
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline Rune

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
  • spalanie poni¿ej 25l, to nie spalanie ;))
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2020, 21:57:34 pm »
A tak sobie myślę czy nie zrobić takiego projektu, pytanie czy dźwignie te 500
- XJ 5.0SC
- S type R 
- KTM EXC

Pod domem stajnia V8 ;)

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2020, 01:26:16 am »
Pytanie, czy da radę jest dość abstrakcyjne. Oczywiście, że da. Pytanie jest tylko ile forsy chcesz w to włożyć. Z 3.0l spokojnie można wycisnąć 500KM i jakichś istotnych przeszkód technologicznych tu nie ma.

Z całą pewnością wszelkie analizy jak podejść do tematu należy rozpocząć od pytania, co w takich lub bardzo podobnych autach wychodziło w serii i na tej podstawie wybrać wersję bazową do kolejnych modyfikacji. Wydaje mi się, że auta o które pytasz wychodziły z silnikiem 5.0SC, który ma 550KM, więc wszelkie modyfikacje należałoby zacząć od swap na ten silnik. Mógłbym napisać dlaczego tak, ale nie sądzę, aby swap mieścił się w Twoim pytanie, jak z 3.0V6 wycisnąć 500KM, więc nie będę tego analizował.

Jeśli faktycznie chcesz się bawić, rozważ taki prosty przykład, skrzynia biegów. Możesz sobie dokładnie sprawdzić, jaką maksymalną moc i maksymalny moment obrotowy deklaruje dla Twojej skrzyni jej producent. Ja nie wiem jaką masz skrzynię, ale dla przykładu w XF4.2SC jest skrzynia, która wytrzymuje 600Nm, a auto ma seryjnie 560Nm, więc margines jest niewielki. Zmiany w skrzyni, to albo mega rzeźba, czyli koszty, lub wymiana na inną, co oznacza koszty i rzeźba. Czyli generalnie koszty i rzeźba. Ale być może masz taką samą skrzynię jaka jest w 5.0SC i wytrzyma ona 500KM...

A skrzynia to tylko taki jeden niuans. Takie elementy jak korby, tłoki, wałki generalnie dają nadzieję na pozostanie w serii, o ile nie wysilasz za bardzo. Tak samo pytanie o przeniesienie napędu, most, półośki - trudno powiedzieć, ale generalnie powinny dać radę. Natomiast, aby zbliżyć się do mocy, którą wskazujesz z całą pewnością trzeba zmienić dolot, wydech, kompresor/turbo, hamulce. Ten silnik już jest doładowany, więc istnieje jakaś mglista szansa, że da się wysterować istniejący komputer do większej sprężarki/kompresora. Jeśli nie da się wysterować istniejącego komputer - umarł w butach. Konieczność ogarnięcia wszystkich czujników, które są w tym aucie na niestandardowym komputerze, to będzie kosmos. Przy zmianie sprężarki pewnie trzeba będzie wymienić chłodnice powietrza/oleju i pewnie też wszystkie przewody. Być może istnieje jakaś szansa na wykorzystanie części podzespołów z innych wersji tego samego auta.

Tak na oko 50k najmniej. Po taniości. Zwróć uwagę, że na komplet hamulców z pływającymi tarczami możesz spokojnie wydać 25k. Oczywiście trudniejsze od znalezienia 50k będzie znalezienie kogoś sensownego, kto się tego podejmie.

Reasumując. Da się. Będzie to sztuka dla sztuki. Sensu za bardzo to nie będzie miało. Przy 500KM będzie kosztowało furę kasy.

Offline Amper

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Lubiê samochody
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 11, 2020, 10:24:23 am »
Kamis orientujesz się, czy skrzynia w wolnossącym 5,0l jest taka sama jak w 5,0l SC ?

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • XF SV8
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2020, 10:51:13 am »
Jeśli faktycznie chcesz się bawić, rozważ taki prosty przykład, skrzynia biegów. Możesz sobie dokładnie sprawdzić, jaką maksymalną moc i maksymalny moment obrotowy deklaruje dla Twojej skrzyni jej producent. Ja nie wiem jaką masz skrzynię, ale dla przykładu w XF4.2SC jest skrzynia, która wytrzymuje 600Nm, a auto ma seryjnie 560Nm, więc margines jest niewielki. Zmiany w skrzyni, to albo mega rzeźba, czyli koszty, lub wymiana na inną, co oznacza koszty i rzeźba. Czyli generalnie koszty i rzeźba. Ale być może masz taką samą skrzynię jaka jest w 5.0SC i wytrzyma ona 500KM...
Doczytałem się jakiś czas temu, że podniesienie mocy w XF 4.2 SC do poziomu około 500 KM jest całkowicie bezpieczne dla wszystkich podzespołów. A przy 500 KM mamy prawie 700 Nm. Ponoć skrzynia ma wytrzymać takie wartości. Gdzie znalazłeś informacje o jej wytrzymałości? Od dłuższego czasu planuję modyfikacje swojego auta i takie informacje są dla mnie cenne ;)

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • XF SV8
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2020, 11:02:27 am »
Rzeczywiście, znalazłem przed chwilą w necie, że potencjał tej skrzyni to 600 Nm. Gryzie się to teraz z rzeczywistością, bo wiele osób (zwłaszcza w UK) ma zrobione XF 4.2 SC na ponad 500 KM bez ingerencji w skrzynię. Dla mnie wniosek jest taki, że jednak wytrzymują więcej, niż podaje producent, co jest pozytywną informacją ;D

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2020, 11:12:18 am »
Bo to chyba zależy od modelu skrzyni. W Dieslach 275 KM standardowy moment to 600 Nm, a przecież można je tuningować do 315 KM i 700 Nm.

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2020, 15:51:29 pm »
Nie było moim celem indukowanie dyskusji czy skrzynia w 4,2SC wytrzymuje 600, 700 czy 800Nm, tym bardziej, że związek tej konkretnej skrzyni z problemem autora jest zerowy.

Chciałem zwrócić uwagę, że zagadnienie podniesienia mocy dotyczy bardzo wielu elementów. Mocy nie podnosi się, aby potem jeździć sobie 40km/h po bułki na drugą stronę ulicy, więc lepiej nie przekonywać się przy 250km/h na autostradzie, że jednak korby, wbrew temu co napisał jakiś hindus na angielskim forum, ukręcają się przy 500KM...

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2020, 15:53:18 pm »
Kamis orientujesz się, czy skrzynia w wolnossącym 5,0l jest taka sama jak w 5,0l SC ?

Nie posiadam żadnej wiedzy na ten temat. Mogę jedynie napisać, że jak masz dwie części Jaguara, które mają zupełnie inne oznaczenia, to wcale nie musi oznaczać, że te części są różne.

Offline cyberda

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 123
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2020, 19:54:53 pm »
Wszystko można kręcić do max mocy ... tylko po co ?
Jest: Jaguar XF /2013/ 2.2 d 200KM 
By³y: Vauxhall Insignia 2.0 2009
Toyota Avensis 1.8 2007
Jaguar X-type 2.1 2003
Renault Laguna II 1.8 2001, Laguna I 3.0 1998
DODGE GrandCaravan 3.3 2001
Hyundai Elantra 2.0 2001
Citroen Picasso 1.8 2001
Hyundai Accent 2000

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2020, 21:20:12 pm »
Parametry skrzyń są w danych producenta.Wiadomo że wszelkie wartości mają większy margines bezpieczeństwa. Producent podaje wartość pozwalające bezpieczne użytkowanie skrzyni przez określony czas. Zwiekszanie obciążeń skraca jej żywotność. Kiedyś trafiłem na modyfikację s type R na 700 km z tym że była wykorzystana 8 biegowa skrzynia z nowszego modelu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: XF X260 3.0 V6 500plus da radę czy nie da?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2020, 01:10:06 am »
Kiedyś trafiłem na modyfikację s type R na 700 km z tym że była wykorzystana 8 biegowa skrzynia z nowszego modelu.

W S-Type była przypuszczalnie skrzynia 6HP26. Jeśli mówisz o zastąpieniu jej skrzynią 8-biegową, przypuszczalnie masz na myśli 8HP70.

Czy posiadasz może wiedzę, na ile swap tych skrzyń jest problematyczny?