Autor Wątek: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...  (Przeczytany 3954 razy)

Offline Lukas77

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Witam, posiadam Jaga takiego jak wspomnaielm w tytule. Autko naprawdę ładne, w orginale, silnik odpala od strzała, jeździ, ale niestety mam prawdopodobnie problem z uszczelką pod głowicą... Pytanie do Was, bardzo skomplikowane? Mniej więcej koszty? I czy części uszczelki są gdzieś dostępne?
Będę wdzięczny za jakieś porady

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2020, 23:24:04 pm »
a skąd wiadomo, że uszczelka?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2020, 09:38:47 am »
Kup zestaw za 30 pln i zrób test na obecność gazów w płynie. Czesci dostepne co do kosztow zadzwon do Krzyska z v12.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Lukas77

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2020, 18:40:18 pm »
Dziazol podejrzewam po prostu. Jak się zagrzał wywalało mi płyn. Ale dziś sprawdziłem w zbiorniczki wyrównawczym czy robią się pęcherze i czy bulgocze i na szczęście brak. Myślę zmienić termostaty i wyczyścić chłodnice

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2020, 08:49:57 am »
Może też być niedokładnie odpowietrzony. A  wentylator na chłodnicy działa ?
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2020, 10:30:07 am »
Sprawdzić inne ewentualności,bo wyciąganie silnika do ściągnięcia głowic,to będą grube tysiące pln.
Ale ciśnienie w układzie zle tu wróży...

Offline Lukas77

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2020, 15:22:46 pm »
Wentylator się załącza, tylko wydaje mi się że nie kręci się z taką siła obrotow jak powinien. Na simnym silniku powinienem czuć opór jak kręcę, a niestety swobodnie palcem go obracam

Jeszcze mam pytanko, za co odpowiada ten przewód??
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2020, 16:34:51 pm wysłana przez MicGin »

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2020, 22:01:56 pm »
Nie znam tego silnika ale sądząc po wyglądzie i średnicy to część instalacji klimatyzacji

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2020, 23:01:23 pm »
To oczywiście element klimatyzacji.

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: Jaguar XJS HE 5.3 v12 1983, podejrzenie uszczelki pod głowicą...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2020, 11:15:26 am »
Dziazol podejrzewam po prostu. Jak się zagrzał wywalało mi płyn. Ale dziś sprawdziłem w zbiorniczki wyrównawczym czy robią się pęcherze i czy bulgocze i na szczęście brak. Myślę zmienić termostaty i wyczyścić chłodnice

Ale zagrzał się czy przegrzał? To jest różnica. Jak się przegrzał, tzn. temperatura podeszła pod 100 stopni, to normalne, że płyn wywala przez korek. Pewnie masz zamuloną ze starości chłodnicę i pompa wody też ledwo ciągnie. Plus walnięta wiskoza i termostaty już też stare. Wymiana tych elementów powinna rozwiązać problem za 1/5 kosztów zabawy z silnikiem ;-)