Autor Wątek: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie  (Przeczytany 4144 razy)

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« dnia: Wrzesień 29, 2019, 21:49:57 pm »
Witam was Panowie.
Problem w moim Jagu  s typem 99rok 3.0 jest następujący.
Miałem problemy ze skrzynią. Otóż przy zmianie biegów z 3-4 wyskakiwał błąd skrzyni ( elektrozawór a i c ). Wymieniłem sprężynkę sonaxa w płycie sterującej i elektrozawory lecz nic to nie dało.
W koncu podjąłem decyzję o wymianie skrzyni.
Podczas poszukiwań nie  wiedziałem z będzie taki problem żeby znaleźć tą skrzynie ale się udało. Skrzynia została wymieniona lecz jak se okazało nie ma wstecznego i 5 biegu (bez względu na to czy jest błąd czy nie). Oprócz tego przy przuceniu  z 1na 2 następuje uderzenie i   zazwyczaj wywala błąd. Co najdziwniejsze,  Auto mimo bledu jedzie do 4 biegu i przerzuca biegi bez uderzenia. Żeby nie wróżyć z fusów podjechałem do elektryka sprawdzić błąd. No i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że żaden z dwóch elektryków o których wcześniej sprawdzałem błąd skrzyni nie może się połączyć ze skrzynią i zczytać błędy.
Czy ktoś miałby może jakiś pomysł co zrobić ? Prześledził en wszystkie tematy odnośnie tej skrzyni. Szwagra poradnik znam na pamięć. Jestem  już w totalnej kropce i do tego stopnia zdesperowany żeby podjąć się samodzielnej regeneracji tej skrzyni która malem wczesniej ( coś tak se znam na mechanice ale specem nie jestem) .Myślałem nad podmianą płyty sterującej (mrowiska)  na tą z poprzedniej skrzyni w której wsteczny  i 5 bieg działał   W auto i skrzynie wywalona kupa kasy a od kwietnia zmiana nastąpiła ale chyba na gorsze.

Proszę was o pomoc
Pozdrawiam Trenki
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2019, 21:55:39 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2019, 22:29:13 pm »
Którą sprężynke i skąd wziąłeś drugie elektrozawory?
Czy po wymianie wywala check czy tylko info na środku?
Stan oleju. Potem policz biegi które są a których nie ma. Być może kupiłeś skrzynie z padniętym serwem 2 i 5 biegu do tego bonus brak wstecznego.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2019, 14:22:51 pm »
@Szwagier jest info na ekranie na środku, checka nie wywala. Wiymienialem Sprężynkę sonaxa 4-3 biegu  w płycie sterującej (mrowisku) ale to tej starej skrzyni.
Elektrozawory ściągałem ze stanów używane regenerowane( aktualnie mam 3 elektrozawory i  na żadnych  nie ma różnicy)

Policzę biegi jeszcze raz  ale wydawało mi się że mimo tego że jest uderzenie z 1 na 2 i wyskakuje błąd to mimo to Est ten drugi bieg.

Edit:
W trybie manualnym:
na dwójce wydaje się że jest drugi bieg
Na trójce trzeci bieg
Na 4 jest NADAL TRZECI BIEG
4 bieg dopiero wskakuje jak dam na D
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2019, 14:34:47 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2019, 17:19:13 pm »
Czyli dwie sprężyny 3 i 4 biegu czy chodzi ci o zawór 4-3 który jest od 4 i 5 biegu? Skoro jesteś pewny tych elektrozaworów i płyty sterującej to zostaje jakieś uszkodzenie mechaniczne albo zużycie w środku (kosze sprzęgłowe itp) . Zaś jeśli chodzi o o tą drugą skrzynie to wydaje się czy jest ta 2 bo to różnica. Albo 2 jeszcze jakimś cudem zapina a 5 biegu już nie może. Ciężko mi tu coś doradzić.

Edit :
Ustaw manualnie na 2 i rusz z miejsca. Skrzynia startuje zawsze z jedynki i przy ustawieniu na 2 przerzuci nie dalej jak na 2 bieg. No czuć czy zmieni czy nie.
Jak już upewnisz się że jest ten drugi bieg to jedź dalej i zmień na 3 i tak po kolei.
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2019, 17:28:58 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2019, 17:50:42 pm »
4-3 Pre-Stroke Valve Spring
Part No. 56947J-S1 to dokładnie wymieniłem w płycie w tej pierwszej skrzyni czyli wychodzi że zawór. 
 A te dwie sprężyny 3i 4 biegu to które to są dokladnie? Może popełniłem błąd że zamiast kupić skrzynie mogłem jeszcze wymieni te sprężyny ale  gdzieś to przeoczyłem.
Elektrozaworów ze stanów  jestem pewny bo w starej skrzyni przerzucał na 5 bieg ale przy zmianie na 3-4 wywalał błąd ,  a w tej skrzyni  przeruca na 4  z3 bez poblemui na niej jedzie.  Płyty oprócz  tego zaworu 4-3 w starej skrzyni  to nie jestem pewny.

 Jutro sprawdzę dokładnie  czy jest  ten drugi bieg i dam znać. Pewny jestem na 100%  że na 4  w ustawieniu manualnym jest za to 3 bieg a 4  bieg dopiero przełącza po ustawieniu na D.

Skoro nie ma 5 biegu w tej skrzyni co mam aktualnie a mówisz że zawór 4-3  odpowiada za 4 i 5 bieg to może warto podmienić płytę główną że starej skrzyni z tą co mam aktualnie ?
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2019, 17:57:35 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2019, 22:17:59 pm »
Jak byś miał uszkodzony zawór 4-3 to nie miałbyś 4 i 5 biegu. Więc podmiana płyty raczej nie pomoże. Szybciej walniete te serwo. Lepiej już tą płytę co masz dać do tej starej skrzyni ale trochę roboty dużo, przekładać na nowo skrzynie żeby sprawdzić czy nie będzie szarpać.
Płytę ze starej skrzyni możesz rozebrać i sprawdzić każdy zawór. Możliwe że jest uszkodzona sprężyna od 3. Schemat masz na sonnax. A który zawór od czego jest w instrukcji chyba na końcu, nazwane które kosze sprzęgłowe. Ja sam nie pamiętam musiałbym zajrzeć. Masz tam też które kosze są zapiete na poszczególnych biegach. I przy generalce warto zwrócić szczególną uwagę na te kosze gdzie był właśnie problem. U mnie np w koszu forward było błoto zamiast tarczek okładziny zamieniły się w jakiś smalec czarny. Nie wiem po rozebraniu wszystko będzie widać a skoro masz starą skrzynie na zewnątrz to może warto ją rozebrać. Skoro i tak coś z nią nie tak. No chyba że w płycie znajdziesz problem.
Nie wiem jak liczysz te biegi. Ale jeżeli jedziesz w położeniu 4 i ostatni bieg zapiety czyli 4 to po zmianie lewarka na D wskoczy 5 bieg.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2019, 15:56:05 pm »
Trzeba też wiedzieć że ta skrzynia często omija drugi bieg (swoją drogą ten drugi bieg jest dość krótki) jak masz lekko i wolno ruszasz. Z 1 biegu wrzuca odrazu na 3. Ale tak jest jak nie depniesz i tylko kiedy wybierak jest na D. Czyli jadąc od początku na D naliczysz 4 zmiany. Może dlatego naliczyleś tylko 4 biegi.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2019, 18:40:51 pm »
Policzyłem wczoraj biegi i drugi bieg jest i na D, i jak jest na dwójce manualnej , jednak nie zmienia to faktu że błąd wyskakuje przy przerzuceniu z 1 na 2 i mocnym uderzeniu.
Przy ustawionej 3  przy 50km/h mam 2000obr.  Na 3 i 4 nie ma reakcji jest ten sam bieg  i po przerzuceniu na D dopiero przerzuca na ostatni bieg i jest  2500 obr  na ostatnim biegu który mam czyli przypuszczam że to 4 bieg bo obroty zdecydowanie za wysokie.
 Dzisiaj też  od razu po odpaleniu wrzuciłem wsteczny i lekko załapał . Co prawda bardzo słabo i powoli cofał , ale cofał.
Powoli oswajam się z myślą że muszę rozebrać tą starą skrzynie i dostac się do kosza direct  bo problem jest przy przerzucaniu z 3  na 4 i oczywiście  przy okazji sprawdzić kosz Coast jak już będzie wyciągnięty.
W tej starej skrzyni też miałem problem ze wstecznym tzn łapał i cofał ale jak dodawałem gazu to tak jakby się ślizgał i trząsł całym autem. Któryś kosz w związku z tym też  warto jeszcze sprawdzić ?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2019, 19:14:01 pm »
A konwertera jesteś pewny? U mnie przy 80km/h jest coś ok 1500obr (5bieg) ale silnik 4.0. Nie wiem jaki silnik masz, przy 3.0 jest nie co inaczej.
Edit:
Trzeba ustalić które te biegi masz bo tak to zgadywanka trochę.
Odnośnie wstecznego to jedyne co mi przychodzi do głowy to taśma wstecznego słabo się zaciska kosz wstecznego a bez tego nie zostanie odwrócony ruch obrotowy i stąd te drgania mogą być.
Ogólnie to dużo jest czynników które powodują różne objawy. Dlatego najlepiej rozebrać i wszystko widać.
Ale np też złe ciśnienie w układzie sterującym. I już taśmy nie dociśnie a sama taśma może być dobra.
To takie wiesz trochę zgadywanie jak nie wiesz za bardzo o co chodzi. Także cóż jak czujesz się na siłach to z dwóch skrzyń można jedną zrobić. Jeśli tej co kupiłeś nie będziesz reklamował. Jakbyś czegoś potrzebował to mam dużo gratów. Płytę, komplet sprężyn włącznie z tą wielką od głównego ciśnienia. Też jest czujnik upustowy w pompie jak się zacina spada ciśnienie przy niskich obrotach.
Ta skrzynia ma w zasadzie tylko kilka wad serwo 2i 5 bieg, sprężyny, elektrozawory 10-15lat i już można myśleć o czyszczeniu i kalibracji (niestety urządzenia do kalibracji tego mają tylko w USA). Także dobrze że sobie z tamtąd zalatwiłeś, jak jeszcze masz na nie gwarancję to na 100% były kalibrowane. We wstecznym może być jeszcze piston reverse, tłok który popycha taśmę lub nawet sprężyna wstecznego w płycie bo też jest taka.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2019, 20:38:35 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2019, 20:05:29 pm »
Na ostatnim biegu mam przy 70 km/h 2500obr/min. Poszperałem na forum i ktoś pisał że przy tym silniku i skrzyni miał 1600-1700obr przy 100km/h na 5 biegu więc u mnie musi na D dopiero przerzucać na 4.
Konwerter mam jeden ze starej skrzyni.  Pewny jego nie  jestem.  Czy gdyby był padnięty konwerter to jakieś objawy by się powtarzały na każdej ze skrzyń? Bo u mnie bez względu która skrzynia była założona to  żaden z objawów się nie powtarza

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 03, 2019, 20:43:31 pm »
A z tymi konwerterami różnie tak mi przyszło że może łapatki w środku coś nie tak i ciśnienie słabe. Z reguły jak nie lock UP się skończy to porostu wykładziny się zużywają i się ślizka, albo zaczyna uślizgiwać zwłaszcza na wysokim biegu w płynnej stałej prędkości.

Edit:
Czyli teraz jeszcze raz na tej skrzyni co jest na aucie coś z płytą robione było? Może tu sprężyna zmielona 4-3?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 03, 2019, 21:26:56 pm »
Żałuję że nie kupiłem tej skrzyni z konwerterem. Bo gdybym miał dwa to bym mógł podmieniać a takto lipa. Tylko że gdyby wina leżała w konwerterze to raczej na tej skrzyni też bym miał objaw że nie byłoby 4 biegu a na tej co mam teraz założoną jest 4 bieg tylko nawet nie próbuje włączyć na 5. Nie tutaj w tej skrzyni co jest na aucie nie było nic z płyta robione dlatego też myślałem żeby podmienić  płytę że starej skrzyni :) w sobotę może będę miał trochę czasu to wjadę do garażu na kanał i rozkręce cały dół skrzyni  dostanę żeby sprawdzic zawór 4-3.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2019, 22:30:06 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 04, 2019, 08:07:28 am »
Nie poczekaj, jeżeli na 100% masz 4 bieg to zawór 4-3 jest cały. Jeśli jest problem tylko z 5 a przy zmianie z1 na 2 jest szarpniecie to prawdopodobne że serwo. A w zasadzie gniazdo czy otwór w obudowie skrzyni wyrobiony już. I piston nie może taśmy zacisnąć bo nie ma szczelności między tłokiem a tym otworem. Spada ciśnienie, taśma jest słabo dociskana i nie hamuje kosza. A przy 5 biegu te prędkości obrotowe są większe dlatego 5 nie udaje już się wcale zapiąć. Tak mi się wydaje. Niestety żeby naprawić to serwo skrzynia do wyjecia i rozebrania razem z bebechami.

Edit:
Ale też pisałeś że nie ma reakcji z3 na4 czyli jakbyś 4 biegu nie miał?
Musisz być pewien co robisz żeby potem sobie pracy nie dołożyć na darmo.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2019, 08:19:47 am wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2019, 20:47:38 pm »
4  bieg jest na 100% tylko że dopiero się włącza jak dam na D. Jak mam 3  lub 4 na manualu to ciągle jest na 3 biegu. Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem. I przy trzecim biegu też są uderzenia ale rzadziej. Zauważyłem też że na każdym biegu oprócz 1 jak by były takie "przycinania" z mocą  przy dodaniu mocniejszym gazu i po chwili łapało i przyspieszało normalnie i znowu  przycinało. A z tym serwem 2i 5. Biegu kiedyś oglądałem jak gościu to na aucie robił. Musiałbym poszukać  filmiku  czy to  to dokładnie ale wydaje mi się że tak.
Jutro wjadę na kanał  i sprawdzę i tak tą płytę oraz olej , wezmę się także  za rozbieranie  tej starej skrzyni
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2019, 20:55:38 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2019, 06:04:45 am »
To według mnie to raczej 4 biegu nie masz. A 5 wchodzi bo być może sprężyna tak się uszkodziła i sklinowało zawór że jakimś cudem 5 łapie ale znów obroty się nie zgadzają na 5. Nie wiem już nic nie pasuje. Wstępnie może i warto zajrzeć do płyty sterującej.
Odnośnie serwa. Na aucie tego nie zrobisz. Ciasno, trzeba kosze wyjąć żeby wiertło nie uszkodziło niczego, potem wyczyścić z opiłków w środku. I jeszcze tuleje zabić w nowy otwór. Nie ma opcji takiej operacji zrobić na aucie. Jedynie można na aucie wyjąć piston lub go wymienić jeśli jest złamany. A ten koleś z nagrania czyścił tylko otwór papierem ściernym jeśli mamy na myśli to samo video. A samo czyszczenie nic nie da jeśli otwór jest wyrobiony.
:)

s-type 4.0 2000r