Autor Wątek: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie  (Przeczytany 4207 razy)

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2019, 10:41:59 am »
No właśnie mi tez te  obroty nie pasują. Wczoraj jak jeździłem to na ostatnim biegu miałem przy 100km/h prawie 3tys obrotów więc piątka to nie mogła być.  Zaraz się będę brał za rozbieranie skrzyni od dołu do płyty a później wezmę się za tą starą. Dam znać co tam wymyśliłem i czy sa jakie efekty

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2019, 14:22:14 pm »
Żeby ściągnąć pompę oleju muszę mieć ten specjalny ściągacz czy jest jakiś inny patent żeby to zrobić ?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2019, 14:37:47 pm »
Gumowy młotek i ostukujesz na około wałka. Wysuń go tylko trochę. Którą rozbierasz, starą czy tą na aucie?
Edit : coś jak tu od 10minuty i 40 sekundy.
https://youtu.be/_22d9Zbx1xo
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2019, 14:46:43 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2019, 15:18:35 pm »
Tak tą starą. Ona chyba jest  w lepszym stanie. Ale na około tego cienszego , wysuwanego tak ?
Edit:
Dobra mam jestem w środku dzięki :)
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2019, 15:23:08 pm wysłana przez Trenki »

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2019, 19:50:32 pm »
Mam problem że tak jakby direct był zakleszczony z forward i nie mogę direct ściągnąć z forward. Na filmie widzę że gościu bez problemu wziął je rozdzielił a też tak jak obejrzałem to nie widzę żeby cokolwiek blokowało.
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2019, 20:52:41 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2019, 20:47:14 pm »
Ale w jakim sensie? Że dwa kosze skleiły się ze sobą? Czy nie możesz ich wydostać ze środka skrzyni? Tym nagraniem tak mocno się nie sugeruj bo to 5r55s a ty masz 5r55n. Niektóre elementy się różnią.
Choć akurat demontaż tych skrzyń wygląda identycznie w zasadzie. Wyciagasz pierścień segera co blokuje support z łożyskami. Aby wyszedł odkrecasz śrubę ukrytą pod płytą sterującą. I potem wyciagasz bez problemu wszystko. Kosze nie powinne być sklejone. A wręcz po zluzowaniu to wszystko lata i jest luźne.
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2019, 21:01:38 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2019, 21:00:23 pm »
No właśnie bo na tym nagraniu to wszystko tak ładnie i gładko idzie ale to chyba jak na każdym : :-hehe

Wyciągnąłem je ze skrzyni i już po za skrzynia nie mogłem rozdzielić ich z sobą. Bardzo mocno trzymały i nie chciały puścić.  z 2h się z nimi poszarpalem ale się udało  :-clap

mam jedną z pewnych przyczyn w  starej skrzyni :D

W koszu forward  tarczki w miarę ok ale w koszu direct nie ma wogole okładziny. Goła blacha. Nie dziwie się że nie było 4. Biegu i wyskakiwał błąd skrzyni.  Tarczki zamówię i przeanalizuje pozostałe części czy coś nie jest uszkodzone.
 Kusi żeby rozebrać cała skrzynię do końca :)
Rozbierales cała skrzynię do końca ?
Btw: dzięki za pomoc. Twój poradnik jest świetny ;)

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 06, 2019, 21:16:19 pm »
Tak, wszystkie kosze. Cały komplet do 4 koszy plus przekładki metalowe. Bo u mnie np w forward tak było, brak okładzin tylko sam metal. Do tego nowy czujnik upustowy, komplet uszczelnień, komplet sprężyn,grubsze przekładki dociskowe, grubszy ślizg, nowa tuleja serwa, piston over. Rozwiercenie kanału olejowego, wywalenie termostatu etc. No i konwert po regeneracji, miał nawet wzmacniane właśnie te łopatki wirnika. I było warto zdecydowanie.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 13, 2019, 14:26:39 pm »
Dzisiaj po tygodniowej przerwie zabralem się dalej za skrzynie bo niestety grzebać tylko mogę w weekend. Sprawdziłem już kosze coast, direct i forward.

W koszu Coast wszystko wydaje się ok łącznie z tarczami ,które wyglądają najlepiej z tych wszystkich koszy ale profilaktycznie je wymienię.  Będę musiał raczej wymienić też taśmę   overdrive bo tak jak porównywałem z taśmą Intermediate  wydaje się tak jakby pypalona ?  Szwagier jakbyś mógł zerknąć i ocenić to będę wdzięczny.
Zdjęcie dla porównania: lewa overdrive, prawa intermediate
https://drive.google.com/file/d/11zhV-6WXhRasiTVCMy2jk_H0qS_wfRaq/view?usp=drivesdk

Kosz direct tak napisałem tarczki zjechane do blachy. Dodatkowo przekładka dociskowa ma  spory  rant a nie wygląda mi na to żeby było tak oryginalnie, więc wydaje mi się że też nadaje się do wymiany
Dla porównania tarczki z każdego kosza. A środku dwie z kosza direct.
https://drive.google.com/file/d/129wDTnIf3fiiX8p9tmgOBJdOK635yJIM/view?usp=drivesdk

Rant na przekładce dociskowe kosza direct:
https://drive.google.com/file/d/122GqXonWbLNwgKM-Qbztd6s1JBt7uBoI/view?usp=drivesdk

Tarczki w koszu forward jeszcze mają okładziny ale je również wymienię jak już mam wyciągnięty ten kosz.
https://drive.google.com/file/d/12GF36QUM4zc9C4h6qONgmZUdEA_79bYb/view?usp=drivesdk

Zaraz biorę się za pompę żeby sprawdzić ten czujnik upustowy.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 13, 2019, 17:05:49 pm »
Taśma po prawej jak nowa jeszcze napisy widać. Jest tak dlatego że ona się zaciska tylko wtedy kiedy wybierak mamy w pozycji 3, na trybie D ona nie pracuje. Jak chcesz możesz je stronami tzn miejscami zamienić bo są identyczne. Zaoszczędzisz parę złoty. Ta po lewej wygląda na przyjaraną a to już powinno ci dać do rozmyślań czemu tak jest  :)
Przekładka dociskowa do wymiany, tak jak same przekładki. Moje w forward były nawet odkształcone. Tarczki forward u ciebie wygląda spoko. Jak uważasz, ja miałem komplet to wszystko wymieniłem.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2019, 17:12:41 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 15, 2019, 15:47:43 pm »
Dzięki za podpowiedź  :D  napewno je podmienie.
Rozkręciłem też tą pompę. Czujnik się nie przycina, ale działa z oporem. Ciężko mi określić czy ma tak być.

Też  mam teraz problem z pompą bo ja rozkręciłem, a zapomniałem że przecież konwerter mam w aucie  i nie wiem jak to teraz  wycentrować. Jest jakiś inny sposób żeby to zrobić lub gdzieś dostać taką tulejkę do centrowania jak miał ten gościu z drugiej części filmu który wysłałeś ?  Wymianę skrzyni chce zlecić mechanikowi i wolałbym już mu dać skręconą skrzynie.
 
Tak przy okazji zapytam. W jakim sklepie zamawiales tą tuleje od serwa,  tarczki i przekładki  bo mówiłeś że zamontowales grubsze te przekładki dociskowe ?  Większość części już znalazłem ale niestety  w dwóch sklepach
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2019, 15:52:30 pm wysłana przez Trenki »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 15, 2019, 17:30:50 pm »
Opór musi być ale jak ten czujnik upustowy trzyma ciśnienie to w palcach się nie sprawdzi. Tylko jak skrzynia jest na aucie, są w korpusie specjalne otwory do wkręcenia manometru. I wtedy się sprawdza wszystkie ciśnienia na skrzyni włącznie z tym czujnikiem. Teraz to możesz tylko założyć że działa poprawnie bo się nie zacina lub wymienić na nowy dla świętego spokoju.
Ta tuleja centrująca była kiedyś na ebay dostępna teraz nie wiem trzeba by sprawdzić. Są napewno w hurtowniach w USA za śmieszne pieniądze. Ale wydaje mi się że lepiej porostu odkręcić konwerter razem z flanszą. Chyba że w Polsce ktoś ci to pożyczy (serwisy, sklepy).
Tak samo narzędzia do naprawy serwa + tuleja. Lub kupić nowe z 3 kompletami tulei (6szt) i potem odsprzedać.
Koszt tego zestawu ok1300pln na ebay.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,39616.0.html

Tam też przekładki dociskowe mają. Jak chcesz od nich narzędzia wypożyczyć to chcą kaucję 1900pln bo tyle u nich na sklepie to kosztuje. A samo pożyczenie chyba 300pln + tuleja 100pln.
Jak coś mam jedną nową  przekładkę dociskową jakbyś chciał.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2019, 17:47:00 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 28, 2019, 17:54:37 pm »
Wiadomość dla Trenki: (masz zapchaną skrzynkę, wiadomości niedochodzą)
„Te uderzenie zazwyczaj jest przez właśnie złamany piston, ten tłok. Czyli że po wymianie tłoka dalej jest uderzenie? Czy teraz dopiero wymienileś? A sprawdzałeś ręką dzwigienkę która zaciska taśmę wstecznego? Ten tłok przesuwa tą dzwigienkę, jak jest to wypracowane może gdzieś przycina się. I zamiast taśma łagodnie zacisnąć się (wtedy nie ma szarpnieć), to zaciska się z dużą siłą a kosz wstecznego zostaje zatrzymany gwałtownie i stąd uderzenie może być bo tak samo gwałtownie zostaje odwrócony kierunek obrotów wałka w skrzyni. "
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Trenki

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 22, 2020, 01:26:10 am »
Skrzynia zlozona.  Jag jeździ i przerzuca biegi bardzo płynnie Jestem mega szczęśliwy bo moja praca przyniosła efekt.
Podsumowując:
 Rozebrałem skrzynie w której wyskakiwał błąd przy próbie zmiany z 3na 4 bieg i później jeździł tylko do 3 biegu. Dodatkowy objaw że działał wsteczny ale przy próbie dodania gazu trzęsło autem i tak jakby coś się ślizgało.

Podejrzenie padło na kosz direct gdyż to on się włączał przy przerzucaniu z 3na 4 bieg i też włączony jest na wstecznym.
Podejrzenie było trafne. Po rozebraniu okazało się że Spalone do metalu i odkształcone  były tarczki w tym koszu  do tego stopnia że nie mogłem rozdzielić kosza direct i forward oraz przekładka dociskowa miała wyrobiony rant od tych zużytych tarczek.

Profilaktycznie wymieniłem wszystkie tarczki, uszczelki, taśmę hamulcową oraz przekładkę dociskową na grubszą. Skrzynia została oprócz tego dokladnie wyczyszczona. Pozostałe elementy były w bardzo dobrym stanie bez uszkodzeń.

Nie obyło się bez wpadki. Jag nie chciał ruszyć po założeniu skrzyni.  Przyczyną były taśmy hamulcowe  które okazały się zbyt mocno dokręcone mimo że zrobiłem to wg zaleceń z książki ( dokręcenie 14 nm i 2 pełne obroty. ) W moim przypadku wyszły prawie trzy obroty.
Oprócz tego przed rozebraniem skrzyni było mocne uderzenie przy wrzucaniu wstecznego. Po tej operacji wsteczny wrzuca delikatnie bez uderzenia

Chciałbym podziękować Szwagrowi za pomoc i doradzanie mi w tym "przedsięwzięciu" oraz podtrzymywanie nadziei gdy pojawiały się problemy.

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: 5r55n Skrzynia "wariuje" po jej wymianie
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 02, 2020, 10:51:21 am »
Nie ma sprawy  :-super niech się długo kręci  ;)
:)

s-type 4.0 2000r