Autor Wątek: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.  (Przeczytany 5021 razy)

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 08, 2019, 12:58:44 pm »
Piątek, sobota, niedziela rano, auto stało w garażu, przepalałem codziennie i silnik pracował nierówno, błąd 3 cewki. W niedziele wieczorem odpalam, żeby go przeparkować i zwolnić garaż. Przez chwilę nadal nierówno, ale po jakiś 10sek zaczął pracować normalnie i tylko błąd został. Początkiem tygodnia zawiozłem go do mechanika, miał przyjechać elektryk i sprawdzać co i jak. Dojechałem bez problemu, tylko z błędem bo nie kasowałem go po drodze.
Elektryk ponoć posiedział nad nim 2h i powiedział, że musi mieć na to więcej czasu i mam termin na 19 sierpnia.
Pojawił się jeszcze pomysł, że winny może być komputer od gazu, bo pomimo, że na nim nie jeżdżę, to on steruje. Druga opcja to problem z wtryskiwaczem benzyny, który może się zacinać.
Myślicie, że on też może być temu winny?

Wcześniej kiedy jeździłem jeszcze na gazie, zdarzało się, że po jeździe na gazie, auto długo kręciło żeby odpalić, ale odpalało na wszystkie gary. Jeśli przed zgaszeniem auta chwilę dałem mu pochodzić na benzynie to problem nie występował.

Jeśli problem byłby z wtryskiem benzyny, to jeśli będę jeździł na gazie nie powinien się pojawić?

Dziś odbieram auto i będę próbował dalej co to może być i póki co jedyne co mi do głowy przychodzi to spróbować jeździć na gazie i zobaczyć czy problem się pojawi czy nie.
Druga opcja to kupić wtryskiwacze benzynowe i je podmienić. Z tego co widziałem to używane są dostępne bez większego problemu i nie za miliony monet.
Wiem, że wtryskiwacze benzynowe przy LPG też mają gorzej bo mogą nie być odpowiednio chłodzone.

Myślicie, że padający wtrysk może dawać takie objawy? Nie powinien dawać wtedy błędu jakiejś zbyt ubogiej/bogatej mieszanki?
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 08, 2019, 17:27:12 pm »
O wtryskiwaczu pisałem w poście #6. Ale nie wiem, czy on może powodować błąd obwodu cewki, czy raczej ma jakiś swój własny.
Wypadanie zapłonu oczywiście może powodować, bo jak nie poda paliwa, to nie ma co się zapalić.
Ale na LPG wtedy powinno być OK.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 12, 2019, 19:16:08 pm »
 W piątek wziąłem kota na spacer na LPG. Ku mojemu zaskoczeniu dojechałem do Krakowa (koło 20km), grzecznie poczekał i wróciłem do siebie - bez problemu.
Po jeździe na LPG natomiast to samo co zauważyłem kiedyś, długo kręcił żeby zapalić, a do tego nie jest to takie zwykłe odpalenie wszystkich garów na raz, tylko jakby pomału budził się do życia tak każdy cylinder po kolei w odstępach mikrosekund.
Wracając przełączyłem na PB chwile przed tym jak go zgasiłem. Dziś rano odpalił normalnie, zrobiłem może ze 2km i przechodząc na LPG znów zaczął szarpać, ale z 10sek później skończył się gaz.
Pojechałem teraz zatankować chcąc sprawdzić dalej jak na LPG będzie jechał ale problem jest teraz i na PB i na LPG. Przynajmniej na chwilę obecną. Pewnie będę go sprawdzał codziennie kiedy odpali normalnie.

Po zeskanowaniu błędów:
P0303,
P0353,
P1316 - tego wcześniej nie było.
Ten błąd podobno występuje tylko z błędem konkretnego cylindra - tutaj 0303.
I może oznaczać jedno z:
"Cylinder compression low
Worn camshaft / broken valve spring(s)
Fuel delivery pressure (low / high)
Fuel injector(s) restricted / leaking
Fuel injector(s) continuously open
Fuel contamination
Fuel injector circuit fault(s) (Injector DTCs also flagged)
Spark plug failure / fouled / incorrect gap
ECM to ignition coil primary circuit fault
(Cylinder misfire detected DTC also
flagged)
Ignition coil failure"

Wiem więc tyle samo co wcześniej - coś jest nie tak na 3 cylindrze :-hehe
Zastanawiam się czy nie kupić całej listwy z używanymi wtryskiwaczami.
Może benzynowy wtrysk zacina się w pozycji otwartej?
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 12, 2019, 22:10:14 pm »
jaki masz gaz? tak naprawdę wypadałoby sprawdzić korekty na poszczególnych bankach, dobrze byłoby też podpiąć się do instalacji lpg.
Objawy wypadających zapłonów może powodować przycierający się wtryskiwacz.
Tak naprawdę Twoje auto wymaga porządnej diagnostyki

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 12, 2019, 22:34:29 pm »
Instalka BRC. Wyjazd do gaziarza jest na liście rzeczy do zrobienia, ale najpierw chciałem auto doprowadzić do normalności na samej benzynie, a to póki co się nie udaje przez ten wypadający zapłon.
Co do diagnostyki jestem tego świadom i próbuję zebrać jak najwięcej spostrzeżeń co i kiedy się dzieję.
Dopiero w przyszłym tygodniu auto odstawiam do kolejnego człowieka, który ma podobno ogarniać co i jak w ciężkich przypadkach.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 12, 2019, 23:17:07 pm »
Proponuję żebyś odpial kleme na 15 min i potem jeździł na samej benzynie, bez przełączania na gaz.

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 13, 2019, 08:40:26 am »
To już robiłem niejeden raz i nie pomaga.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 13, 2019, 09:05:33 am »
jak nie ogarniesz tego do końca sierpnia to zapraszam do mnie.

mhm

  • Gość
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 02, 2019, 20:39:37 pm »
To już robiłem niejeden raz i nie pomaga.

Czy udało się znaleźć przyczynę ? Posiadam V6 made in USA i mam z nią analogiczny problem, tzn. wypadanie zapłonu, ale na 1szym cylindrze. Już 3 warsztaty wywiesiły białą flagę :) Sprężanie w normie, szczelność w normie, świece nowe, kable WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza nowe, cewka nowa, lewego powietrza brak, a wypadanie jak było tak jest. Aktualnie auto stoi u kolejnego diagnosty od miesiąca który jeszcze się nie poddał. Też mam LPG i on jest moim głównym podejrzanym.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 02, 2019, 22:23:58 pm »
Ale to o X-type'owe V6 chodzi? Bo to "kable WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza nowe", to mi się kojarzy z tym:

X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 02, 2019, 23:07:06 pm »
kable WN nowe, kopułka i palec rozdzielacza nowe, cewka nowa.
Radzę jak najszybciej zabrać auto od tego mechanika... I to naprawdę szybko.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 03, 2019, 12:59:54 pm »
W moim przypadku kabli WN, kopułki i palca rozdzielacza nie wymienialiśmy z wiadomego powodu ich braku ;D
Cewki natomiast zostały zmienione na inne używane oryginalne. W sumie mam teraz 6 cewek w aucie, 6 innych oryginalnych i ze 3 zamienniki w garażu. Mój błąd, nie za bardzo oznaczyłem, które były sprawne  :-hehe

Ostatni magik nawet nie wziął się do roboty, bo wolał zrobić sobie trzy sztuki audi zamiast dłubać jednego mojego biednego kota...
Póki co jest u mojego stałego mechanika i po godzinach ma z nim działać, dostał go w piątek.
W planie jest wymiana wtryskiwacza z 3 cylindra, skoro na niego wskazywał już błąd i porządne przebadanie wiązki. Dodatkowo jeszcze wymiana wężyka podciśnienia od pompy hamulcowej bo okazał się być uszkodzony, oraz ponowne sprawdzenie szczelności dolotu.

Nie idzie to wszystko tak przyjemnie jak by się chciało, ale mam nadzieję, że uda się to w końcu domknąć.

Rozmawiałem też ze znajomym i powiedział, że znał dwa podobne przypadki z Mondeo, gdzie losowe zapłony wypadały przez problemy z rozrządem...
Tego wolałbym stanowczo uniknąć.


mhm - u Ciebie też wypada stale zapłon na jednym cylindrze?
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

mhm

  • Gość
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 03, 2019, 13:03:15 pm »
mhm - u Ciebie też wypada stale zapłon na jednym cylindrze?

Tak, na pierwszym. Tylko tak jak pisałem jest to V6 z hameryki, a nie kocurowy.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 03, 2019, 18:26:20 pm »
Więc jest to zupełnie innej konstrukcji silnik w zupełnie innym samochodzie, także wątpię czy to co tu znajdziesz w jakikolwiek sposób Ci pomoże.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

mhm

  • Gość
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 05, 2019, 20:00:07 pm »
Nie wiem czy diagnoza mojego amerykańca pomoże w przypadku Jaga, ale dzisiaj diagnosta po 1,5 miesiącu walki wydał wyrok - instalator LPG spaprał robotę. Wiercąc otwory pod wtryski w kolektorze pojechał za daleko i poskutkowało to lewym powietrzem do pierwszego cylindra z układu odpowietrzania korbowodu silnika. Czy jakoś tak. Jutro jadę do warsztatu to poznam szczegóły.