Autor Wątek: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.  (Przeczytany 6345 razy)

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« dnia: Lipiec 27, 2019, 09:23:59 am »
Cześć wszystkim, przygód z kotem ciąg dalszy.
Dwa miesiące od zakupu autko bez większych problemów działało (marzec, kwiecień).
Podczas wyjazdu na majówkę wyrzucił błąd zapłonu na cylindrze 3, po odczycie błędu wyszło, że cewka.
Zamontowany został zamiennik z delphi, na którym pojeździłem jakiś miesiąc.
Pierwsza myśl, pewnie słaby zamiennik i padł. Założony zamiennik, tym razem Bremi.
Na tym też coś koło miesiąca pojeździłem, ale ten jak i jeszcze jedna cewka, umarły po mini pożarze wywołanym najprawdopodobniej przez jakiś problem z lpg i słabo dokręconą jedną świecę (wystrzeliło ją z głowicy -z banku 1 albo 5, pod kolektorem, strona pasażera, więc nie bank 3 z którego zapłon wypada).
Tutaj była wstawiona tuleja, nowe świece, pomierzona kompresja (tylko na zimnym) i kamerą sprawdzone cylindry czy świeca po wystrzale nie narobiła szkód. Silnik pracował, nie kopcił.
Wsadzone zostały dwa zamienniki z delphi chociaż tego chciałem uniknąć.
Mistrzostwo, na drugi dzień znów wypadanie zapłonu, znów 3 cylinder.
Zadzwoniłem do najbliższego serwisu, który w Jagach się specjalizuje (LR serwis Wieliczka), doradzili wymianę cewki na oryginał używany bo koty są wybredne.
Tak też zrobiłem i lekka poprawa była, jeździłem spokojnie po 40km dziennie do pracy i z (tylko PB, LPG póki co nie uruchamiam bo coś z nim jest nie tak, ale najpierw chcę doprowadzić auto do perfekcji na benzynie).
Minął trochę ponad miesiąc i chciałem pojechać w trasę. Po 70km znów wypadanie zapłonu, nie miałem pod ręką ELMa, więc byle tylko jakoś doturlać się do domu, błąd odczytany znów wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.
Na następny dzień odpalam, błąd świeci, silnik szarpie. Na drugi dzień odpalam, błąd świeci, ale silnik pracuje ładnie, kawałek przejechałem i nic mu nie było.
Umówiłem się na wizytę do wcześniej wspomnianego LR serwisu, powiedziałem jak sprawa się ma. Auto na lawecie przetransportowane, odstawione na diagnostykę.
Wczoraj, po tygodniu odebrałem samochód.
Diagnoza jest taka, że owszem był błąd wypadania zapłonu, ale po skasowaniu samochód pracował normalnie i nic się więcej nie działo.
Biorąc pod uwagę to co mówiłem, sprawdzali odczyty z komputera jak silnik pracuje zimny i rozgrzany.
Sprawdzali też kompresję na zimnym i ciepłym i tu pojawił się problem.
Podobno na ciepłym kompresja jest po 15 barów, co jest zbyt wysoką.
Na forum znalazłem, że dla 3.0 powinno być koło 13 barów, więc podane 15 rzeczywiście jest trochę większe.
Informacja taka, że być może to przez nagar w silniku, za bardzo go uszczelnił i to przez to. Wstępnie proponowali płukankę z rozpuszczaniem nagarów, co mogłoby poskutkować dalej pobieraniem oleju itd. Wstępnie, bo później zrobili to na innym Xie i niewiele to pomogło.
Druga opcja to zostawiać auto na kolejne x dni i lawinowo rosnące koszta, bo za diagnozę około 3 tysiące (sprawdzenie elektroniki, komputera, wyciągnięcie głowicy), plus później sama naprawa to kolejny worek złota. Być może ktoś za bardzo splanował głowicę i stąd takie ciśnienie. Rzecz w tym, że raczej nikt głowicy w tym aucie nie robił.

Auto odebrałem płacąc jedynie za diagnostykę tą którą wykonali, niecałe 300pln.

Wróciłem do domu na kołach, bez problemów. Błędu póki co nie ma, ale problem nie jest rozwiązany..

Czy ktoś miał podobny problem i może coś doradzić?

Jedyne co wpadło mi do głowy, może bez sensu, to kwestia oleju w moim aucie. Jest zalany obecnie Valvolinem 5w50 bo podobno taki zalany był wcześniej. Zalecany jest 5w30.
Czy przez zbyt gęsty olej może podbijać kompresję?
Może płukanka i zalanie go rzadszym olejem rozwiąże problem?
W najgorszym wypadku będzie puszczał niebieski dymek ale wtedy będzie wiadomo, że faktycznie coś z silnikiem jest nie tak, no i to chyba najtańsza rzecz jaką mogę z nim teraz zrobić...

Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2019, 11:29:26 am »
Ja u siebie w V8 ostatnio wlałem 5w50, zrobione już prawie 2 tyś km i nic się nie dzieje. Może tylko silnik ciszej pracuje i przestało się pocić spod pokryw. Ogólnie jestem zadowolony z tego oleju.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2019, 10:07:47 am »
Ja bym na Twoim miejscu sprawdził stan elektryki na tej cewce: w jakim stanie są piny, czy nie zbyt luźne, czy przewody nie są przełamane, czy przejścia są ok. To wcale nie musi być cewka.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2019, 11:40:44 am »
Nie sądzę, żeby olej 5W50 tak podbijał kompresję. Mogą to być faktycznie nagary. Płukanka i wlanie porządnego 5W30 lub ewentualnie 5W40 na pewno nie zaszkodzi a koszt niewielki. Jak lubisz herezję to zawsze możesz spróbować zwodorować silnik. Wbrew pozorom krzywdy autu to nie robi a czasem i pomoże. Osobiście 2 razy wodorowałem samochód, bo jeden ze znajomych sie tym zamuje i chciałem sobie wyrobić na ten temat opinię. W benzynie nie odczułem różnicy, natomiast diesel lekko odżył.

Kolejna sprawa, że faktycznie może to wyglądać na za mocno splanowaną głowicę, ale skoro jesteś pewien, że nikt jej nie ruszał ...
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2019, 12:35:11 pm »
Pewności nigdy nie ma..
Natomiast ostatni właściciel nic o tym na forum nie pisał, a udzielał się dość mocno.

Nad wodorowaniem się zastanawiałem, jednak nie znalazłem nigdzie opinii, która faktycznie przekonałaby mnie, że jest to "must have" i to najlepsze co można dla silnika zrobić. Co do porównania diesel/benzyna, słyszałem podobnie, że w dieslach faktycznie może to pomóc.

Płukanka i wymiana oleju wyjdzie też trochę taniej niż opcja z wodorowaniem.
Po tym jak postraszyli mnie kosztami remontu silnika to im taniej teraz tym lepiej..

Spróbuję chyba od płukanki i zmiany oleju.

Co do elektryki, piny są ok i wszystko trzyma się porządnie. Kable które są w miarę dostępne również były sprawdzone, ale myślę też nad wizytą u jakiegoś dobrego elektryka. Zbiła mnie tu jednak z tropu ta wysoka kompresja.
Szczególnie, że po ostatniej "awarii", świecił się check, błąd był zapisany, a kolejnego dnia auto normalnie jechało tylko świeciło zapisany błąd wypadania zapłonów, więc jak mniemam cewka nie padła.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:11:02 pm »
Sprawdź jeszcze jedną rzecz: połączenia masowe. NA pracującym silniku sprawdź napięcie między obudową silnika i minusem akumulatora, dodatkowo między minusem na instalacji a minusem aku, oraz między silnikiem a instalacją.
Słaba masa może też powodować takie cuda, sprawdzone wielokrotnie.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2019, 13:43:40 pm »
Ja bym sie trzymał pierwotnego problemu i jedynego który póki co został zdiagnozowany na 100%. A mianowicie wypada zapłon na 3 cylindrze.
Po wymianie cewek jeździłeś ~2 miesiące i poprawa z tego co rozumiem była, a więc problem prawdopodobnie rzeczywiście dotyczy zapłonu.
Jaki dokładnie błąd wyrzuca?

Skoro nie ma zapłonu, to albo iskra jest słaba (zasilanie, cewka, świeca, ECU) albo nie ma paliwa (wtryskiwacz?)

Czy podmiana cewek z innych poprawnie pracujących cylindrów coś pomaga?

Kompresji bym się nie czepiał póki co, tym bardziej że jest "po 15 barów" a więc na innych cylindrach jest tak samo,
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2019, 14:27:23 pm »
Cewki przekładane między sobą, zakładane inne i problem pojawia się na tylko na 3.
Błędy to P0353 i P0303.
Raz odczytałem też P1316 i P0306, ale to raz i po usunięciu nie pojawiło się ponownie.
Te dotyczące 3 banku to to co za każdym razem się wysypuje jeśli już coś.

Na zamiennikach jeździć się nie dało, bo dwa raz dwa tygodnie raz jeden dzień i miały dość. Na oryginale jeździł dłużej, potem zapłon wypadał, dwa dni później pozostał tylko błąd a auto pracowało normalnie.

Świece były zmienione, wsadzone Denso T20TT.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2019, 17:35:34 pm »
Bład wskazuje wyraźnie na obwód cewki numer 3, nawet nie na świecę.

P0353 Jaguar Possible Causes
- Faulty Ignition Coil 3
- Ignition Coil 3 harness is open or shorted
- Ignition Coil 3 circuit poor electrical connection
- Faulty Engine Control Module (ECM)

Patrze na schemat elektryczny, każda cewka ma 4 przewody. Masę mają wspólną, drugi przewód też łączy sie potem w jeden, i po dwa do ECU.

Przyjrzałbym się wtyczkom i wiązkom z cewki trzeciej. Może też być, że ECU pada.

Czy zauważyłeś jakąś zależność od pogody, np w chłodne dni działa OK, w ciepłe nie?
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2019, 18:51:57 pm »
Zależności od pogody nie stwierdziłem. Raz było wilgotno, ostatnio dość ciepły i suchy dzień. Raz po przejechaniu 30km, ostatnio było między 60-70km od rozpoczęcia jazdy.

Błąd owszem jest jasno od cewki.
Możesz podesłać schemat?
Masę mogę na krótko dopiąć do przewodu gdzieś blisko wtyczki, tylko nie wiem który przewód jest do czego.

Drugi, który łączy się ze wszystkimi, to pewnie zasilanie po stacyjce?

Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie ECU? Można je po prostu podmienić na inne czy trzeba wtedy kodować kluczyk itd?
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2019, 08:53:35 am »
Schematy są dostępne w internecie, poszukaj PDFa "X-Type Electrical Guide". Dokument jest w dwóch wersjach (przedlift i polift).
Są tam też dokładnie opisane zarówno wtyczki jak i kolory przewodów.

Do wymiany ECU potrzebne jest programowanie, inaczej niestety wywali błąd zabezpieczeń i auto na lawetę. Nie wiem niestety jak sprawdzić ECU domowymi sposobami.

Bardziej mi chodziło o temperaturę niż wilgotność. Na początku auto jeździło, ale też w marcu i kwietniu jest zdecydowanie chłodniej. Jeżeli ECU się przegrzewa, to można go schłodzić puszczając nawiew na nogi z klimatyzacji.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2019, 08:59:01 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2019, 08:57:38 am »
Tu masz wszystkie schematy elektryczne do x400 :
http://www.jagrepair.com/JaguarXTypeElectricalOBDIIcodes.htm
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2019, 08:59:46 am »
O kurczę, a byłem przekonany że sa tylko dwie wersje  :-super
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2019, 09:31:49 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2019, 11:09:51 am »
Dzięki wielkie. :-thank
Kompletnie zapomniałem o tej stronce.

Będę musiał w wolnej chwili przeanalizować co i jak.
Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG

Offline Ziomal957

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wysoka kompresja.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 31, 2019, 19:42:03 pm »
Update z dziś. Auto stało od soboty, pod chmurką. Temperatury niezbyt przyjemne, wczoraj ponad 30, dziś niewiele mniej. Jag stał i ładnie wyglądał, a jest czarny więc raczej nie było mu zbyt przyjemnie. Chciałem przejechać do garażu żeby podłubać i na dzień dobry zaczął nierówno pracować, po chwili check - P0353. W sobotę jechał normalnie, potem stał, dziś problem.
Dobrałem się do kabli. Wlutowałem się niedaleko wtyczki do zera od 3 cewki i podałem w inne miejsce.
Przy okazji podmieniłem cewki, na miejsce 3 przełożyłem cewkę z 1, na 1 wsadziłem cewkę z 3.
Po odpaleniu to samo. Nierówno i check z błędem P0353, mimo przełożenia innej cewki która błędu nie dawała, a ta która była na 3, błędu nie wysypała.
Auto nocuje w garażu, rano postaram się je odpalić. Powinno się trochę schłodzić i zobaczymy. Jeśli będzie ok, to będzie znaczyło tyle, że coś się smaży.




Black X-Type V6 3.0 AWD Automatic + LPG