Autor Wątek: odpala i zaraz gaśnie  (Przeczytany 6866 razy)

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 20, 2019, 16:40:28 pm »
(...)
Kolejnym sa wadliwe skrzynki bezpiecznikow z zimnymi lutami, ktore w dodatku sa tak zbudowane warstwowo, ze zadko daje sie je naprawic (tylko jak zimy lut wystepuje w warstwie zewnetrznej).

Mala poprawka. Da sie bez problemu. Tniesz cążkami naokolo, lutujesz w srodku bo tam sa przede wszystkim zimne luty i pozniej skladasz i lutujesz naokolo to co poprzecinane. Trzeba jedynie miec przynajmniej 100W lutownice, inaczej nie ma szans na to zeby rozlutowac glowna srube a na niej lut jest pekniety pewnie w polowie skrzynek.

Kilka zdjec tutaj:

https://www.xj40.com/viewtopic.php?t=4198#p50130

Naprawa bez rozciecia na czesci raczej mija sie z celem bo wiekszosc zimnych lutow jest wlasnie w srodku.

Nie zawsze, czasem sa na wierzchu. Mozna ja tez normalnie rozlutowac odsysajac cyne, pociac tez mozna ale zawsze jest ryzyko ze taka cyna po polutowaniu popeka w skutek ruchow auta, chociaz to malo prawdopodobne :) Wiec mozliwosci sa, trzeba czasu sprzetu checi i umiejetnosci :)

Do MArcinRumia: Co do dostepnosci tych skrzynek i to na dodatek w zamienniku, to szczerze watpie, ja nic nie wiem na ten temat.

Offline MarcinRumia

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • SAJJFALG3BP808788
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 24, 2019, 22:09:44 pm »
Zimne luty zrobione, na czerwono pali się podświetlenie skrzyni PRND - D32 tak jak powinno być- czyli w zależności od tego jaki bieg jest wybrany. Przestały świecić się kontrolki check engine i skrzyni biegów. Bardzo DZIĘKUJĘ za pomoc.

Niestety silnik dalej nie wchodzi na obroty, dławi się :( może macie jakieś pomysły co teraz ?

Zauważyłem że dodatkowe napiecie na przekaźniku które pochodzi ze stacyjki ( bagażnik -pompa paliwa) jest podlączony bezposrednio do plusa na akumulatorze, zapewne nie bez powodu ? Poprawiać to jakoś?  W pierwszen koljności chciałbym żeby auto chodziło równo I wchodziło na obroty. Pomocy !

https://youtu.be/JoFjAG-Oe5c
Hałas od pompki paliwa

https://youtu.be/2js9oiFntFs
Silnik
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2019, 06:30:33 am wysłana przez Choina »
:)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 25, 2019, 12:10:11 pm »
Scisnij linie powrotna paliwa na wlaczonym silniku i zobacz czy cos sie poprawilo, wydaje sie ze cos z pompa jest nie tak, ale moga byc inne sprawy jak wtryskiwacz czy regulator. Instalacje na pewno bym poprawil tak jak byc powinna, uzyj schematu z Haynesa, sa bardzo proste.

Offline MarcinRumia

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • SAJJFALG3BP808788
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 25, 2019, 15:06:48 pm »
nie jestem przy samochodzie, ale tam nie jest cala linia na sztywnych przewodach ? poszukam... chyba że podpowiesz w którym miejscu najlepiej ścisnąć ?
:)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 25, 2019, 15:28:19 pm »
Nie, one sa gumowe najpierw, po prostu scisnij palcami tak by paliwo nie uciekalo z powrotem do baku. Jak pompa pada albo slabo dziala albo regulator padl, powinno sie chwilowo polepszyc, jakkolwiek najlepiej byloby dac manometr w lini i sprawdzic co sie dzieje.

Tutaj masz linie:
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/EBC10331

Offline MarcinRumia

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • SAJJFALG3BP808788
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 25, 2019, 17:11:55 pm »
Jak się wepne w miejscu filtra paliwa zeby je zmierzyc to bedzie ok ? Jakie wogole powinno być ciśnienie paliwa ?
:)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 25, 2019, 17:52:36 pm »
Z poprzedniego tematu:

Podlacz manometr w obwód by go sprawdzić, uzyj jakiegos lacznika T zeby wszystko bylo w obiegu.
Ciśnienie paliwa - zapłon włączony, ale silnik nie pracuje - 38 - 44 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym odłączonym - 40 - 46 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym podłączonym - 30 - 38 psi
Układ paliwowy po zgaszeniu - 20 psi

To jest z x300 ale powinno byc podobnie w XJ40 zgaduje.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 25, 2019, 18:38:34 pm »
Nie, one sa gumowe najpierw, po prostu scisnij palcami
Tutaj masz linie:
https://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/EBC10331

Jak scisnie ten waz palcami to chyba bedzie Supermenem. Jak scisnie czym innym to go zniszczy. To plastikowy waz w srodku potem oplot z nierdzewnych drutów, potem znowu plastik.

Podlaczenie przekaznika jest niebezpieczne bo nie ma bezpiecznika i grozi pozarem, i pompa chodzi nawet bez silnika uruchomionego, wiec jesli peknie przewod paliwowy lub bedzie kolizja to paliwo nie przestanie sie lac.

Co do filtra paliwa to juz w pierwszym poscie pisalem, ze trzeba go wymienic, o ile go odkrecisz co na ogol jest niemozliwe, i zobaczysz rowniez zgnity przewod paliwowy metalowy w strone baku, ktory trzeba bedzie dorobic i polaczyc z plastikowym. Trzeba miec sprzet odpowiedni, ja takie pierdoły dorabiam we własnym zakresie.

Co do reszty diagnozy to jest to proste ale ciezko pisac elaboraty zajzyj tu zrob to. Juz pisalem, jakie elementy trzeba sprawdzic na samym poczatku. Film nakierowal potem dodatkowo na elektryke, ktora byla osobna awaria.


Katar fajnie, ze podałeś ciśnienia paliwa, tylko wypadało by wyjaśnić co to waż próżniowy. Wąż próżniowy to weżyk podciśnienia do reguatora ciśnienia paliwa. Nalezy zaczac od odlaczenia go i zobaczenia czy nie leje sie tamtedy paliwo do kolektora z regulatora. Ma byc sucho. Jesli sie leje to samo odlaczenie przywroci normalna prace silnika. Oczywiscie regulator jesli sie leje zatkac.

Na tym filmie dziwna ta pompa sie wydaje(chyba ze tylko film tak robi)n jak by nie miala oporu, dodatkowo smród paliwa ponoc jest. Moze pekl przewod z pompy do kroca w srodku baku.  Ale przez internet to sobie mozna gdybac.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2019, 18:51:09 pm wysłana przez sebek1111 »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 25, 2019, 19:19:04 pm »
(...)
Jak scisnie ten waz palcami to chyba bedzie Supermenem. Jak scisnie czym innym to go zniszczy. To plastikowy waz w srodku potem oplot z nierdzewnych drutów, potem znowu plastik.

Waz powrotny w x300 bez problemu scisniesz palcami, pierwsze slysze zeby w XJ40 byl inny, ale kto tam ich wie, swojej czterdziestki nie mam juz wiele lat wiec i sprawdzic nie moge ;) Jak jest plastikowy jak mowisz to trzeba manometr i adapter. Problem jest tu jednak taki, ze trzeba byloby sprawdzic tez wtedy ilosc paliwa, u mnie byl taki problem ze cisnienie wygladalo ok, ale ilosc paliwa w linii juz ne bardzo, zatkany filtr. Przy probach odkrecania, zgniotl mi sie caly filtr w kokardke zanim zaczal sie odkrecac  :-tylko
Do tego wtryskiwacze w XJ40 sa notorycznie badziewne, nie dosc ze, ciekna to i kompletnie sie zaciac potrafia, cale szczescie komputer dosc dobrze sobie z nimi radzi, nawet jak dzialaja na pol gwizdka.

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 25, 2019, 20:11:41 pm »
Waz powrotny w x300 bez problemu scisniesz palcami, pierwsze slysze zeby w XJ40 byl inny, ale kto tam ich wie,


Bylem sprawdzic. Zasilajacy i powrotny w xj40 pod maska jest tak jak pisales miekki gumowy. Potem laczy sie z metalowym szybkozlaczkami.  W okolicy lewego tylnego kola metalowe lacza sie z plastikowym z drutami nierdzewnymi w srodku  tak jak pisalem wczesniej. I sa podpiete do baku nad tylnym mostem szybkozlaczkami. Wewnatrz baku ida dalej elastyczne do pompy paliwa :)

Zeby wyjac pompe trzeba oczywiscie zdjac cały zbiornik paliwa, no chyba, ze ktos chce wyciac dziure w tylnej polce hehe. (to nie dotyczy starszych rocznikow ktore pompe maja pod podwoziem, zeby bylo ciekawiej :) )
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2019, 20:18:45 pm wysłana przez sebek1111 »

Offline MarcinRumia

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • SAJJFALG3BP808788
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 25, 2019, 20:45:07 pm »
Wykrecilem filtr, niestety ten który kupiłem jest na wejściu i wyjsciu gwintowany, a ja mialem rurkowy zaciskany złączka ślimakową. Jutro wymienię i zobaczymy :)
:)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 25, 2019, 20:52:59 pm »
Brzmi jak jakaś lewizna, powinien byc gwintowany z obu stron, damski 😉

Offline MarcinRumia

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • SAJJFALG3BP808788
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 25, 2019, 22:22:34 pm »
Tak to wyglada... jak to mówią "nasi tu byli". Narazie muszę to tak zostawić, podczas zimowej drzemki wymienię przewody i filtr na oryginał. Zamowie u Ciebie Sebek111 "pierdoły" ktore tworzysz. Narazie jeśli nie będzie trzeba ich wymienić do uruchomienia Jaga to tak zostawię.
:)

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 26, 2019, 00:01:07 am »
Tak to wyglada... jak to mówią "nasi tu byli". Narazie muszę to tak zostawić, podczas zimowej drzemki wymienię przewody i filtr na oryginał. Zamowie u Ciebie Sebek111 "pierdoły" ktore tworzysz. Narazie jeśli nie będzie trzeba ich wymienić do uruchomienia Jaga to tak zostawię.

Taka przeróbka jak masz filtra jest spoko. Moze tak jezdzic. Nie ma sensu wracac do oryginalnego filtra. Zawsze jest problem z odkreceniem. Załoz jak bylo z nowym filtrem i tyle. Na gumowych wezykach i opaskach.

Masz zalozony filrt z Lanosa.  Wiec kup filtr z Lanosa. Zreszta Lanosowy filtr najlepiej nadaje sie do przerobki na gumowe wezyki.

Co ciekawe oryginalny filtr zamontowany w Jagu (przykrecany) pasuje z Daewoo Espero i Poloneza:)

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2019, 00:13:08 am wysłana przez sebek1111 »

Offline MarcinRumia

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • SAJJFALG3BP808788
Odp: odpala i zaraz gaśnie
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 26, 2019, 18:22:58 pm »
Filtr wymieniony, jak odpaliłem chodził 5 minut,wchodził pieknie na obroty, kręcił się powyżej 4 spokojnie, z radości wrzuciłem D żeby wyjechać z garazu, przejechałem metr zaczął się krzstusic i i znowu nie spadł  na 1000 obr i zgasł, i po tem już po każdym odpaleniu hasła po sekundzie. Co teraz , w baku syf albo ta pompa ?
:)