Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Poduszki przedniego amortyzatora, przerobka na niezniszczalne :)

<< < (3/3)

katar83:
Nie, tylne sie nie zuzywaja tak i sa troche twardsze. Nie jezdze z luzami, po prostu co roku prewencyjnie wymieniam bo juz zaczynaja wygladac nie bardzo i pewnie jeszcze z 3-6 miesiecy i zaczelyby stukac.
Tak jak pisalem w temacie x300, mialem z przodu przez jakis czas wstawione  gorne pianki z tylnych amortyzatorow i komfort jazdy byl nieporownywalnie lepszy. Nawet jak na kraweznik wjechalem pierwszy raz to musialem wyjzec przez okno bo nie poczulem!
Niestety, pianki te maja wieksza dziure srodkowa i jak wiesz, nie trzymaja amortyzatora centralnie w dziurze w nadkolu przez co zaczal mi szorowac od czasu do czasu i musialem wrocic do normalnych pianek.

sebek1111:
Wspomne jeszcze o jednej kwestji, czyli bezpieczenstwie prac z przednim zawieszeniem, bo od tego chyba powinnismy zaczac wszelkie dyskusje.
SPREZYNY PRZEDNIGO ZAWIESZENIA SA BARDZO NIEBEZPIECZNE I MOGA ZABIC.

Nigdy nie odkrecamy amortyzatora, na podniesionym aucie bez dobrego podparcia dolnego wahacza w miejscu oparcia sprezyny. Jeszcze raz powtarzam nigdy! Albo musi byc podparte albo zabezpieczone oryginalnym sciagaczem do sprezyn, albo nawet na zdemontowanych sprezynach.


Co moze sie stac gdy tego nie zrobimy. Wahacze nie maja zadnego ograniczenia, i przy podniesieniu auta tylko amortyzator trzyma je w dolnym skrajnym polozeniu. Jesli go odkrecimy a auto nie bedzie podparte wahacz pujdzie nizej. Jak nisko?
Tak jak na to pozwoli wychylenie sworzni zwrotnicy. Jesli przegiete w nienaturalna pozycje sworznie wyskocza (a moga bez problemu bo wahacz staje sie punktem podparcia, zuzycie sworzni tez moze byc duze co jeszcze ulatwia ich rozdzielenie) wtedy sprezyny wyskocza z ogromna siłą, wahacze rowniez beda niebezpieczne bo poleca do dolu z sila wieksza niz ciezki mlotek.

Wymontowywanie calej belki z zamontowanymi  sprezynami z x300 i xj40 to wogule szalenstwo, bo oprocz latajacych sprezyn moze odfrunac nawet cala belka lezaca na ziemi.

To zawieszenie jest niebezpieczne w obsludze, jesli nie wiemy co robimy, radze miec to na uwadze.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej