I to rozumiem. Sporo konkretów i przydatny naprawdę odnośnik do całkiem ważnej dyskusji.
@xsnailx - wszystko co wymieniłeś (świece, cewki itp) nie sadze by były moim problemem przy zakupie. Moze nie doczytałeś ale mieszkam i bede kupował auto w Niemczech. 90% szczególnie tego typu aut ma konkretnie udokumentowaną historię servisową i można po prostu skupic sie na takich, które albo miały już takie rzeczy porobione albo maja taki przebieg, że jeszcze nie ma sie czym martwić. przydałaby sie informacja jaki to przebieg.
Tym bardziej nie ma mowy o ulepach, bo ulepy wyjeżdżają do PL, BG, RO, HUN, auta na rynek wewnętrzny po prostu nie mogą być ulepami, bo nikt ich nie kupi i handlarze o tym wiedzą. Nie mgą tez zataić informacji, że auto nadaje sie jedynie na export, bo nie spełnianiją wymogów rynku wewnętrznego czy to z przyczyn technicznych czy np. nieprawidłowo wykonanej naprawy powypadkowej. Inna sprawa, że naprawionych powypadków prawie się nie spotyka wśród XF/XFR chyba, że sa sporwadzone z USA, ale wówczas wszystko jest czarno na białym podane na tacy, co bylo rozwalone i jak naprawione. I takie auto często musi przejśc rozszerzony przegląd czasem pod okiem rzeczoznawcy, bo inaczej uznaje sie je za niedopuszczane do ruchu w D.
Czy mnie przraża grzebanie sie w rozrzadzie? Tak i nie. jak pomyslę gdzie miałbym to robić to...żaden servis nie przychodzi mi do głowy w najbliższej okolicy, musiałbym szukać ASO Jaga co w nimieckich warunkach oznacza też, że to bedzie taczka kasy za same roboczogodziny. I auto oddelegowane ok. 50km od miejsca gdzie mieszkam. Nieby nie problem a jednak. Czytam o tych 5.0 i no...Podatne na przegrzanie, a jak wiem, raz przegrzany motor traci parametry na zawsze, do czasu aż nie wykona się remontu generalnego. I ta utrata moze postepować. To mnie średnio zacheca bo niby jak poznać czy auto nie było przegrzane?
Na pozostałe problemy zawsze sie znajdzie panaceum.
Z rugiej strony mówsz, że 5.0 jest silnikiem wdzięcznym. Nie atpię, szczególnie w odmianie XFR na pewno każde wciśnięcie gazu dje mnóstwo radości, oczywiscie każde zerknięcie na wskxnik poziomu paliwa moze tą radosc popsuć
Ale to akutrat najmniejszy problem. Nie wiem... Zaczynam sie przychylac jednak baridzej w kierunku SV8 z 416KM. Mocy na pewno nie braknie, wybór jest znacznie szerszy, wyposażenie często praktycznie takie samo a pozostałe problemy takie same jak w kazdym innym XF. i chyba tak sie stanie.