Autor Wątek: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'  (Przeczytany 4197 razy)

Offline SebastianS

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Ser D¿ag
 :logojcpf:
Witajcie Panowie i Panewki.
Opiszę krótko problem i poproszę o sugestie lub rozwiązania.

Pewnego pięknego dnia postanowiłem wybrać się na wycieczkę w Polskę moim Jasiem :-A, ale jako przezorny posiadacz Jaguara, udałem się wcześniej do mojego brata-mechanika, aby przeglądnął kota przed tą wyprawą. Po krótkich oględzinach brat stwierdził, :-nuts że do "dupy na raki pojadę", bo urwało prawą poduszkę silnika. Wg niego musiało się to stać już jakiś czas temu, bo uszkodzenie było "stare" i - tu najlepsze - bo nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu, ani w pracy silnika, może ze dwa razy w ciągu ostatnich 3 m-cy zapalił mi się check engine, ale bez konsekwencji, znikał po ponownym uruchomieniu silnika. Ach te nasze pancerne Jagi!:)
Myślę ok, klasyka gatunku, wiadomo, Jag :D Niezwłocznie zamówiłem nowe poduchy. Również niezwłocznie zabraliśmy się do naprawy usterki i wymieniliśmy profesjonalnie obie poduchy, coby lewa nie urwała się przed następną wyprawą. Ale do brzegu...nic poza dolotem nie zdejmowaliśmy, bo dostęp do poduszek zacny. Po zakończonej pracy już miałem ogłosić triumf, gdy okazało się, że Jasiek nigdzie się nie wybiera...nie odpala...rozrusznik kręci, wskazówka od obrotomierza delikatnie się podnosi, iskra jest, paliwo jest, ognia ni ma!!!!

Macie jakieś pomysły albo jest ktoś z podobnym Jaśkiem w Krakowie lub okolicach by podmienić cewkę, czujnik wała, przepływkę celem znalezienia winowajcy bo nam już nic innego do głowy nie przychodzi. :-K :-K :-K


Offline ¦wierzak

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Kocham to forum
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2019, 12:44:30 pm »
A wtryskiwacze są sterowane ??

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.009
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2019, 17:00:54 pm »
Musisz sprawdzić dokładnie , czy jest iskra na każdym cylindrze , jeśli świece już zalało ( bo pisałeś , że paliwo daje ) , to wiadomo wysuszyć . Czujnik położenia wału bym wykluczył , bo iskra jest , a przepływka w tym modelu ma znaczenie podczas jazdy , a do odpalenia możesz ją odłączyć , tak jak sondę lambda ( auto będzie wtedy chodziło na ,, domyślnej'' mieszance ) . Kiedyś jak wracałem z roboty , to mi menda zgasła ni z tego ni z owego na światłach , potem kręcił , ale nie odpalał ( jedynie było benzynę czuć , czyli paliwo się lało ) . Potem rozkminiałem na 16 stopniowym mrozie co tu nie gra . No i tak zacząłem od wymiany czujnika położenia wału ( miałem jeszcze fabryczny  ;D) , no i nadal go mam , bo jak się okazało , to nie przez niego nie miał iskry  ;D. Potem kupiłem cewkę , kable , świece . Iskra się pokazał , ale nie palił  :-zly , i wtedy myślę , hmmmmmmmm , czego ja jeszcze nie wymieniłem i mój wzrok powędrował na moduł zapłonowy  :-chyt . Zakupiłem dziada i zamontowałem , iskra stała się mocniejsza i auto zaczęło kulawo palić ( kulawo , bo za mną było ze 60 prób odpalenia , a w cylindrach paliwa było dość dużo ) , po 4 zakręceniu zaczął już chodzić jak trzeba , i tak aż do dziś . To jest jedynie mój przypadek , ale jak pisałem wyżej , to w celu wykluczenia sondy i przepływki odłącz je , a jak mówisz , że masz iskrę , to czujnik położenia powinien działać , jest jeszcze czasami problem z zaśniedzeniem styków w kopułce albo uszkodzonym palcem zapłonowy ( w palcu jest zatopiony rezystor ).
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline SebastianS

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Ser D¿ag
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2019, 04:17:16 am »
A wtryskiwacze są sterowane ??
Nie wiem, ale nawet na "placku" nie daje znaku życia..
a jak mogę sprawdzić czy są sterowane?
Musisz sprawdzić dokładnie , czy jest iskra na każdym cylindrze , jeśli świece już zalało ( bo pisałeś , że paliwo daje ) , to wiadomo wysuszyć . Czujnik położenia wału bym wykluczył , bo iskra jest , a przepływka w tym modelu ma znaczenie podczas jazdy , a do odpalenia możesz ją odłączyć , tak jak sondę lambda ( auto będzie wtedy chodziło na ,, domyślnej'' mieszance ) . Kiedyś jak wracałem z roboty , to mi menda zgasła ni z tego ni z owego na światłach , potem kręcił , ale nie odpalał ( jedynie było benzynę czuć , czyli paliwo się lało ) . Potem rozkminiałem na 16 stopniowym mrozie co tu nie gra . No i tak zacząłem od wymiany czujnika położenia wału ( miałem jeszcze fabryczny  ;D) , no i nadal go mam , bo jak się okazało , to nie przez niego nie miał iskry  ;D. Potem kupiłem cewkę , kable , świece . Iskra się pokazał , ale nie palił  :-zly , i wtedy myślę , hmmmmmmmm , czego ja jeszcze nie wymieniłem i mój wzrok powędrował na moduł zapłonowy  :-chyt . Zakupiłem dziada i zamontowałem , iskra stała się mocniejsza i auto zaczęło kulawo palić ( kulawo , bo za mną było ze 60 prób odpalenia , a w cylindrach paliwa było dość dużo ) , po 4 zakręceniu zaczął już chodzić jak trzeba , i tak aż do dziś . To jest jedynie mój przypadek , ale jak pisałem wyżej , to w celu wykluczenia sondy i przepływki odłącz je , a jak mówisz , że masz iskrę , to czujnik położenia powinien działać , jest jeszcze czasami problem z zaśniedzeniem styków w kopułce albo uszkodzonym palcem zapłonowy ( w palcu jest zatopiony rezystor ).

A gdzie znajdę to ustrojstwo? i czy jest jakaś możliwość sprawdzenia jego działanie?
Iskra zdaniem mojego brata jest jakaś taka słaba, więc możliwe, że to moduł umarł..

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2019, 11:53:28 am »
Sterowanie wtryskiwaczy sprawdzisz 'swiatlami noid'. Zrób sobie przysluge i zakup czujnik polozenia walu. Kazdy posiadacz Jaguara z silnikiem AJ6 czy AJ16 powinien miec zawsze taki w bagazniku, tak czy inaczej. Trzeba byloby tez zerknac na wszystkie wtyczki do czujników, szczegolnie kolo dolotu, ktory ruszales, jak np czujnik polozenia przepustnicy, moze cos nie wcisniete z powrotem jak trzeba.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.009
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2019, 12:19:22 pm »
Moduł zapłonowy wygląda tak:




Jest on przykręcony do aluminiowej blaszki która jest jego odpromiennikiem ciepła ( pomiędzy modułem a blaszką jest biała silikonowa pasta termoprzewodząca ) . Moduł znajdziesz w okolicach cewki . I tak jak kolega katara83 pisze , posprawdzaj jeszcze wszystkie wtyczki w koło dolotu i szczególnie tam gdzie działaliście przy wymianie poduszek .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline ¦wierzak

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Kocham to forum
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2019, 15:37:24 pm »
Odnośnie iskry sprawdź napięcie na akumulatorze do ilu spada. W module masz mapę zapłonu a zapłon klasyczny 😉

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2019, 04:33:02 am »
wymień palec rozdzielacza.
I love and hate Jaguars

Offline Gutek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kotecek
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2019, 15:04:39 pm »
U mnie był podobny problem, nie mogłem odpalić, choć iskra była ,paliwo też. Okazało się że przy wymianie filtra oleju mechanik odłamał kabelek od czujnika ciśnienia oleju, narobiłem zamieszania na forum, a tu tylko trzeba było wsuwkę wymienić. Wymiana poduszki pod silnikiem mogła spowodować to samo co u mnie. Sprawdź czujnik i ten kabelek ;) w 3,2 jest tak samo jak u mnie w 4.0 przy filtrze oleju.

Offline SebastianS

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Ser D¿ag
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2019, 15:52:44 pm »
Generalnie powiem tak....po wymianie cewki, modułu, czujnika wału menda dalej nie odpala! Iskra jest i konia by zabiła, paliwo jest aż po dłuższym kręceniu świece zalewa, rozrusznik kręci, wskazówka obr. podnosi się lekko. Po nieudanych próbach odpalenia i odkręceniu świecy unosi się dym z cylindróew, np. 1 i 4 czyli coś tam wybucha,,,ale zapalić nie chce. Powoli chce zmienić strategie i :

a) zdobyć (może ktoś z was ma to proszę podesłać) schemat ustawienia rozrządu...wszystkiego się już spodziewam, może się SAM przestawił

b) zlawetować do kogoś godnego polecenia co się zna na czarnej magii, zabobonach i rzucaniu uroków

c) zatankować za 50zł karnister benzyny polać delikatnie po całej karoserii i odrobinę do środka i podpalić...może chociaż do podniesienia temperatury powietrza w okolicy się menda przyda.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2019, 06:09:09 am »
czy palec wymieniłeś ? iskrę masz tylko skacze po wszystkich świecach .
I love and hate Jaguars

Offline Moonwalker_LW

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
Odp: Problemy z odpaleniem-iskra,paliwo jest, rozrusznik kręci,nie odpala *3.2 94'
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2019, 19:05:26 pm »
ale ładny jest :-)
X300 3.2l 96r. Najlepszy, bo pierwszy :)
Daimler XJ 40, 91r.