Autor Wątek: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0  (Przeczytany 3028 razy)

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« dnia: Listopad 30, 2018, 13:10:05 pm »
Witam, wiem było wiele razy i czytałem. Wymienialem silnik kilka miesięcy temu i po wymianie leciało tylko zimne. Przed wymiana było wszystko ok. Obecnie zdiagnozowano pompke więc ja wymieniłem od x300 i słychać, że chodzi. Wiem, że może być elektrozawór da się to jakoś sprawdzić czy jest sprawny? Najbardziej przychodzi mi na myśl termostat skoro stało się to po wymianie silnika. Jakieś propozycje co teraz zrobić?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2018, 16:05:45 pm »
A kostka dobrze styka na zaworach.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2018, 16:19:16 pm »
Nie sprawdzałem, ale chyba gdyby nie stykala to nie dostalyby prądu i byłyby otwarte non stop?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2018, 18:25:48 pm »
W sumie racja zawór jest zamykany więc bez prądu grzeje na maxa.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2018, 19:09:47 pm »
Więc po kolei - jeśli pompa pracuje, to kolejny na liście właśnie zawór DCCV. Żeby sprawdzić czy to jego wina należy właśnie odłączyć mu zasilanie - albo wtyczkę jeśli jest dostęp albo jak u mnie bezpiecznik za niego odpowiedzialny. Nie wiem jak w 4.0 ale w 4.2 to jest F32 10A pod maską. Odłącza pompkę, zawór DCCV i sprzęgło AC. Jeśli po jego odpięciu zacznie grzać jak zły to masz winnego. Tylko jak odłączysz pompkę to żeby sprawdzić na postoju musisz dać troszkę obrotów - nieco powyżej 1tyś. Jak zacznie lecieć ciepłe to zawór do wymiany (u mnie to samo i jutro się za drania zabieram).
Gdyby to była wina termostatu to silnik bardzo długo łapałby temperaturę w przypadku gdyby zaciął się w pozycji otwartej natomiast jakby był zacięty w pozycji zamkniętej to silnik momentalnie by się przegrzewał bo na krótkim obiegu by chodził non stop.   
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2018, 20:15:13 pm »
Masz pewność, że pompka obiegowa została prawidłowo podłączona, tzn. wirnik kręci się we właściwą stronę?
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2018, 21:02:27 pm »
Zdaje się, że wtyczka do pompki pasuje tylko w jeden sposób ale gdyby się ktoś postarał i namieszał w instalacji to jak się zamieni bieguny to będzie działać w drugą stronę ?
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2018, 21:06:12 pm »
W pompce są dwa węże więc jestem pewny, dzisiaj wyeliminowalem elektrozawor i to też nie jego wina, dalej zimno, węże przy nagrzewnicy chlodne,  odpowietrzalem ze 40 min. Moze to zle wpiety gaz po wymianie silnika i nie doprowadza plynu do nagrzewnicy? Już mi ręce opadły :(

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2018, 21:13:13 pm »
To faktycznie dziwne - coś musi byś w hydraulice namieszane bo nawet przy zapchanej nagrzewnicy czy odłączonym DCCV to rurki do nagrzewnicy powinny być gorące moim zdaniem.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
By³ Jaguar S-Type R
By³ S-Type 3.0 2001

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2018, 22:15:00 pm »
W necie są dokumentację jak wygląda układ wodny. Najlepiej porównać fabrykę z tym co masz pod maską.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2018, 23:44:55 pm »
Zanim woda doleci do.nagrzewnicy to przepływa przez zawór. Jakby gorący płyn na zasilaniu leciał prosto do nagrzewnicy to nie byłoby sensu stosować zaworu.

Także moim zdaniem uwalony zawór
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2018, 08:02:32 am »
To zobacz jak za każdym razem jest kiedy nawet latem siadasz do auta. Na początku leci ciepłe dopiero po chwili temperatury wraca do normy z kratek. Kot wykorzystuje nagrzewnice też jako element oddawania ciepła .

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2018, 10:26:57 am wysłana przez MicGin »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline afk1337

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 02, 2018, 17:15:28 pm »
Nie chce zakład nowego tematu. A mam pytanie brak ogrzewania w Jagu 3.0. silnik nagrzewa się normalne termostat działa bez problemu węże wszystkie wrzace nawiew ledwo ciepły. Węże od zaworów po samą w grodź wrzace A gorącego ciepłego nadmuchu brak. O co może mu chodzić ?

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2018, 19:25:12 pm »
W Jagu tak jak w innych autach są dwa obiegi czyli krótki ( głowica, blok i nagrzewnica) i drugi po otwarciu termostatu (głowica, blok, nagrzewnica i chłodnica), dlatego przy odpowietrzaniu układu natrzeć silnik do ok 60*C przy zamkniętym obiegu(korek zbiornika) upuszczać powietrze odpowietrznikiem na wyrównawczym bez skręcania na obroty. Ps ustawić grzanie na full oczywiście. Sprawdzić twardość przewodów gdyż jest to układ ciśnieniowy. Wtedy ok 80*C ponownie odkręcać wszystkie odpowietrzniki kilku krotnie na pracującym silniku aż przestanie wydobywać się powietrze z układu. Można też robić to na otwartym wyrównawczym ale nie wiem czy nagrzewnicę przegoni z powietrza. Ja w swoim S 2,7 tak zrobiłem i śmiga na 100%

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2018, 23:44:26 pm »
W Jagu już podczas wlewania płynu warto odkręcić odpowietrzniki. Wejdzie więcej płynu to raz, a dwa że później w mgnieniu oka się odpowietrzy po nagrzaniu
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8