Autor Wątek: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0  (Przeczytany 2623 razy)

Offline afk1337

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 03, 2018, 07:28:14 am »
A gdzie w 3.0 benzyna są odpowietrzniki ? Bo szukałem i raczej nic takiego nie widziałem  :-tylko

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 03, 2018, 17:28:25 pm »
Mam ten sam problem... W lato grzeje  ciepłym na postoju a jak jadę to takim średnio ciepłym mniej więcej takim jak jest temp na dworzu a w zimę totalna chłodnia... nie ważne jaka temperaturę ustawie to efekt jest ten sam no i klima w lato tez nie działa pomimo ze jest nabita itd. Jak się z tym uporać ? Bo już ręce opadają , nie da się jeździć z zaparowanymi lub zamarzniętymi szybami i lodówce.
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 03, 2018, 17:53:15 pm »
Krisn23 to wygląda na standardową awarię zaworu DCCV. Tam jest cholernie ciasno żeby się do drania dostać ale najlepszy test to odłączyć mu zasilanie i wtedy powinien się otworzyć w całości. Jeśli nie dostaniesz się do wtyczki to wyjmij bezpiecznik tak jak ja zrobiłem. W skrzynce bezpieczników pod maską bezpiecznik F32 odpowiada za właśnie zawór DCCV, pompkę obiegową i sprzęgło AC (tak jest w roczniku 2002 ale myślę, że w Twoim będzie tak samo). Po wyjęciu odpal auto niech się zagrzeje i zobaczysz czy poleci ciepłe - tylko trzeba troszkę obrotów bo odłączona jest w tym momencie dodatkowa pompa obiegowa. Najlepiej trochę pojeździć to obroty pchną płyn w nagrzewnicę - jak te zawór się zatnie to efekt jest taki, że w lato nie ma AC, a zimą jest tylko AC :) On działa tylko jak jest zasilany więc zdjęcie napięcia powoduje jego pełne otwarcie.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 03, 2018, 21:39:43 pm »
Super jeśli tak jest jak mówisz to jutro biorę się za sprawdzenie tego być może uda mi się to pozytywnie zdiagnozować i usunąć usterkę bo mam już tego naprawdę po dziurki w nosie... Tylko nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś bo napisałeś ze w zimę tylko AC działa a mi chodziło o to ze poprostu wieje zimnym powietrzem ale to nie jest AC tylko poprostu bardzo chłodne powietrze . No i kuleje tez mi trochę nadmuch bo od mojej strony czyli kierowcy nie dmucha tak samo mocno i po całości jak od strony pasażera . Ale i tak bardzo dziękuje za pomoc i cenne wskazówki , jak tylko coś będę wiedział to zdam relacje być może pomożesz mi się z tym uporać heh ;) Pozdrawiam
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 03, 2018, 21:57:44 pm »
Tak z tym AC to tak w przenośni bo zimno leci ;). Co do nadmuchu to być może coś ze sterowaniem klap ale tutaj już nie mam z tym doświadczenia. Sprawdź sobie najpierw zawór bo on w większości przypadków jest winowajcą. Warto również sprawdzić czy działa pompka obiegowa - ja miałem ostatnio taki przypadek, że mimo wymiany DCCV padł również przekaźnik pompki. Zamień przekaźnik (pod maską) R7 ten jest od pompki z R11 od przeciwmgielnych z przodu - są identyczne. Jeśli po zamianie halogeny będą świecić to przekaźnik jest ok. Natomiast żeby mieć pewność, że sama pompka działa to wyjmij przekaźnik R7, weź kawałek przewodu i zrób na chwilę mostek pomiędzy stykami 3 i 5 to te dwa duże pod przekaźnikiem. Jeśli pompka będzie działać to jest ok. Zamiana przekaźników oczywiście przy wyłączonym zapłonie ;) - sprawdzenie pompki również bo to jest zasilanie z akumulatora bez włączonego silnika żebyś słyszał czy pracuje. Warto przed tym rozgrzać auto i jeśli wcześniej rurki od DCCV w stronę nagrzewnicy były zimne to po uruchomieniu pompki zrobią się ciepłe od razu. Zawór DCCV nawet jeśli jest walnięty to w tym momencie Ci nie przytrzyma płynu bo nie jest zasilany. Pracą zaworu i pompki steruje sterownik klimy ACCM więc z kluczykami w kieszeni pomijasz całą elektronikę.   
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 03, 2018, 22:17:02 pm »
Ok teraz już wiem od czego zacząć no i jak się za to zabrać więc jutro działam ! ;) Myśle ze dzięki Twoim podpowiedziom uda mi się zdiagnozować problem i będę wiedział co robić dalej ;) Postaram się jutro o tej porze napisać co tam wyszło i najwyżej będziemy kombinować jak to naprawić heh ;) Bardzo Ci dziękuje za wszystko i do usłyszenia jutro , Pozdrawiam
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 03, 2018, 22:20:04 pm »
Spoko jeśli tylko to Ci pomoże to świetnie, że moje doświadczenia z ostatnich dwóch dni nie pójdą na marne :)
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 04, 2018, 11:10:04 am »
Kolego a podpowiedz mi jeszcze gdzie się znajduje i jak mniej więcej wyglada ta dodatkowa pompka obiegu wody którą mam sprawdzić ? Chyba ze masz jakieś foto to bym prosił ;) Pozdrawiam
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 04, 2018, 11:56:53 am »
Pod zbiorniczkiem wyrównawczym i górnym wężem do chłodnicy - bez spuszczenia płynu i demontażu zbiorniczka nic nie zrobisz. Na domiar złego wtyczka jest na samym dole pompki nad wężami od zaworu DCCV.

Tutaj masz link do schematów ogrzewania: http://www.jagrepair.com/images/AutoRepairPhotos/Jaguar%20S%20Type%20Cooling%20Repair.pdf - strona 3.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 04, 2018, 12:00:49 pm »
Ok , rozumiem ze to jest ta oznaczona nr 6 na tym schemacie tak ?
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 04, 2018, 15:36:07 pm »
Tak zgadza się 6 to pompka.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 04, 2018, 15:47:45 pm »
Sprawdzone wszystko tak jak mówiłeś jednak dalej nic , jednak zauważyłem ze pomimo tego węże od nagrzewnicy miękkie puste poprostu jak by nie było w nich wody czyli ten układ wyglada na zapowietrzony bo słychać nawet takie bulgotanie . Napisałem do ciebie wiadomość na priv wiec jak możesz to proszę tez tam o odpowiedz
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Kolejny temat brak ogrzewania 4.0
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 04, 2018, 18:14:19 pm »
To jeśli odpiąłeś zasilanie zaworu DCCV i pompka obiegowa działa to nie ma siły żeby płyn do nagrzewnicy nie doleciał. Więc moim zdaniem albo zawór jest totalnie zablokowany i nic nie przepuszcza albo masz od cholery powietrza w nagrzewnicy co przy sprawnej pompie wydaje mi się niemożliwe skoro tyle czasu z tym jeździsz. Walczyłem z tym cholerstwem cały ubiegły weekend i właśnie na końcu okazało się, że poleciał przekaźnik od pompy dlatego nie chciała się odpowietrzyć. Płyn do nagrzewnicy leci prosto z krótkiego obiegu na zawór i z niego na nagrzewnicę, a powrót pośrednio przez pompkę i z powrotem przed termostatem więc nic nie ogranicza jego przepływu przy wypiętym z prądu zaworze.
Jeśli jesteś pewny, że pompa działa to żeby jeszcze mieć pewność, że w nagrzewnicy nie stoi powietrze to trzeba zdjąć wąż powrotny z nagrzewnicy przy grodzi (trzeba zdemontować całe podszybie, obudowę filtra kabinowego żeby się tam dostać bo ciasno) zaślepić ją czymś, pod wylot z nagrzewnicy podłożyć jakiś pojemnik, zacisnąć jeden wąż zasilający i dmuchać ustami :) poprzez korek zbiorniczka wyrównawczego - ja tak wczoraj robiłem i od cholery powietrza jeszcze wyleciało. Płyn z butelki z powrotem do zbiorniczka i tak samo z drugim wężem zasilającym do skutku aż cała będzie zalana płynem - kontroluj stan płynu w zbiorniczku żebyś powietrza nie pchał ;) . Dodatkowo jeszcze po tym odpaliłem na krótko (poprzez mostek w miejscu przekaźnika) pompkę obiegową dla pewności. Po tym silnik i nagrzewnica elegancko się odpowietrzyły. Może to nie jest jakaś super procedura ale u mnie sprawdziła się w 100%. Jak będziesz pchał powietrze przez korek zbiorniczka i poleci płyn z nagrzewnicy to zawór DCCV puszcza jeśli nic nie leci to albo zapchany na amen albo się tak nieszczęśliwe zablokował. Ewentualnie zapchana nagrzewnica ale to już musiałby być w układzie konkretny syf - można zdjąć węże i przepłukać wodą z sieci. Więcej opcji nie przychodzi mi do głowy.   
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001