Witam forumowiczów.
Zakupiłem swojego pierwszego Jaguara i mam nadzieję że mi posłuży, ale żeby tak było to potrzebuję pewnych informacji co, gdzie i jak.
Kupiłem samochód na aukcji samochodowej, więc poza obejrzeniem go przed zakupem niewiele mogłem sprawdzić.
Samochód ma przejechane 170k mil czyli 272k km.
Rocznik 2010, Silnik 3.0 Diesel V6 w wersji 241 KM.
Od zakupu przejechałem nim jakieś 300 km i takie usterki w nim znalazłem.
1. Nie działa spryskiwacz. Po naciśnięciu spryskiwania szyb, wycieraczki się ruszają, jednak nie słychać silniczka. Czytałem tutaj na forum że może to być bezpiecznik, przekaźnik, silniczek. Przeglądałem listę bezpieczników, ale nie mogę dojść do tego, który to bezpiecznik. Może ktoś już miał ten problem i wie który to albo wie jak to w instrukcji jest opisane?
2. Światło w środku samo od siebie miga. Czasami przy otwarciu samochodu, czasami nawet podczas jazdy. Jedynym rozwiązaniem jest całkowite wyłączenie światła (tzn. nie świeci się też przy otwarciu drzwi)
3. Na postoju czuć w środku spaliny. Było też widać przy otwartej masce jak od strony kabiny z zza silnika unosi się dym. Poza tym silnik lekko dzwoni na zimnym silniku jak i podczas ruszania i czasami w środku da się odczuć lekkie wibracje silnika na wolnych obrotach. Doczytałem już na forum że za wszystkie te objawy winny jest łącznik wydechu w okolicy filtra DPF. Podejrzewam ze jego wymiana wyeliminuje te wszystkie objawy. Czy tymczasowo jest możliwość żeby to czymś uszczelnić? Podejrzewam że nie. Przeglądałem już tą część na ebay-u i mam takie pytanie. Czy ma ktoś zdjęcie do tego konkretnego modelu? Czy ten element jest taki sam jak w silniku diesla 2.7 czy jednak są one inne?
4. Podczas szybszej jazdy, 120km/h i więcej, odczuwa się drgania na kierownicy, które są silniejsze podczas hamowania. Przy prędkościach do 100 km/h tego aż tak się nie odczuwa.
5. Co przy takim przebiegu i wieku samochodu warto na początek wymienić? Mam tutaj na myśli osprzęt, paski, płyny itp.
Wyszedłem z założenia że jak ten model ma ponad 200k km i widzę oferty ze stanami liczników z tym silnikiem powyżej 400k km, to ten powinien mi posłużyć jeszcze przez długi czas, tym bardziej że rocznie robię około 20k km. Mam nadzieję ze się nie pomyliłem.