Autor Wątek: Krztusi się przy przyspieszaniu  (Przeczytany 2859 razy)

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Krztusi się przy przyspieszaniu
« dnia: Listopad 10, 2018, 11:58:41 am »
Panowie, skończyły mi się pomysły. Świece nowe, cewki nowe, przepływka podmieniana, filtr paliwa, itd. Co ciekawe, jak działa to idzie idealnie, do wyłączenia silnika. Jak krztusi, to tak samo do wyłączenia silnika. To może być nawet 5 minut odstępu. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Czujnik położenia wału wymieniony na nowy, wcześniej gasł i wywalał p1610 (błąd komputera).  :-help
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2018, 16:20:53 pm »
Może czujnik położenia przepustnicy. Nigdy go nie dotykalem w obawie co będzie później ale może warto spróbować czyszczenia?

Miałem kiedyś taki przypadek, który nie został rozwiązany ale to chyba bez związku. http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,35082.msg275986.html#msg275986

Skoro wywala błąd komputera, ja bym zawiozl do fachowca w celu weryfikacji pod kątem zimnych lutow. Demontaż szybki i łatwy. Kiedyś nawet do niego zaglądałem jak szukałem rozwiązania problemów z niestabilna praca silnika. Zajrzyj może jakaś wtyczka, kabel masowy czy cokolwiek jest źle skręcone. Ale to byłoby za proste i piękne w wypadku Jaguara...
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2018, 16:32:23 pm wysłana przez msiwow »

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2018, 17:39:49 pm »
Chyba będę musiał wyregulować ten czujnik położenia przepustnicy. Są gdzieś dane, jakie ma podawać napięcia, a ponoć ruszenie go niechcący może nieźle namieszać. Pytanie, czy w takim razie, byłyby okresy, gdy jedzie zupełnie normalnie?
Błąd był przed wymianą CPS, teraz jest ok.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2018, 18:41:19 pm »
CPS czyli?

Właśnie z obawy o narobienie sobie problemów go nie ruszalem. Chyba nie są potrzebne Ci konkretne dane do tego czujnika tylko musisz zmierzyć na nim napięcie przy zamkniętej przepustnicy i później po czyszczeniu dokładnie tak samo go ustawić. Problem polega nie na katalogowych danych tylko na danych, które są zapisane w ECU.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2018, 19:16:07 pm »
Crankshaft Position Sensor. Pewnie to jakiś babol elektryczny, bo nie wierzę, by źle ustawiony czujnik przepustnicy raz dawał zły sygnał, potem dobry. To samo lambdy itp. Ale może się mylę.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2018, 21:42:03 pm »
Czujnik nie potrzebnie wymienialeś, nie był stary...

Najgorszy rodzaj usterki, dopóki nie zepsuje się 'na stale' ciężko będzie zdiagnozować.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2018, 22:21:59 pm »
A może masz EGR i ci sie przycina

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 10, 2018, 22:26:54 pm »
Nie ma

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2018, 12:28:10 pm »
Przed wymianą CPS często gasł, po wymianie jest ok. Zostawię go chyba u specjalisty jakiegoś i niech się z tym bawi.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2018, 11:18:51 am »
Nie grzebałeś może przy sondach lambda? Mają takie same wtyczki, łatwo je pomylić. Kiedy je pomyliłem, mój silnik okresowo wpadał w drżenie.
>per aspera ad astra<

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2018, 14:32:15 pm »
Nie wiem truten23, ktoś je niby sprawdzał w 2 warsztatach, może tam poknocili. Sprawdzałem wszystkie styki w komorze silnika, spryskałem środkiem do elektryki, wszystko pieknie wygląda. Sprawdziłem napięcia na czujniku położenia przepustnicy, są idealne. Zastanawiam się teraz, czy przypadkiem linki skrzyni biegów trzeba wyregulować, oraz potencjometr przy lewarku. Ostatnio biegi mi się nie podświetlają, a 2 i 3 to już w ogóle nie wiadomo czy łapie, bo lewarek swobodnie chodzi przód/tył, nie pozostając w porządanej pozycji.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2018, 14:50:10 pm »
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,29837.msg265188.html#msg265188

Zobacz mój post w tym temacie, numer #12. Być może wpadłeś na dobry pomysł.

Problem za mojego posiadania ustąpił dlatego dałem sobie spokój.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2018, 19:05:03 pm »
No widziałem ten post. Ale zanim wymienię, to spróbuję wyregulować.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 21, 2018, 15:40:43 pm »
 :Update: zbyt niskie ciśnienie paliwa, pompa do wymiany. Do tego wypada zapłon na 3 cylindrze.Pewnie wtryski do czyszczenia, ale to już sprawdzą w warsztacie. Po sylwestrze dam znać. :-tylko
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Krztusi się przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 04, 2019, 11:50:36 am »
Sytuacja wygląda następująco:
-silnik jest w dobrym stanie, trzyma ciśnienia, uszczelki są dobre, kompresja dobra;
-silnik krokowy działa i jest czysty;
-przepustnica działa i jest czysta;
-cewki wszystkie nowe i czyste;)
-świece wszystkie nowe i czyste;
-czujnik położenia wału nowy i czysty;
-przepływomierz działa, pomiary są ok;
-lewego powietrza nie ma na 100%;
-kolektory wydechowe całe;
-sondy dobre, sprawdzone;
-czujnik położenia przepustnicy - pokazuje 0.59 do 5.8V. Ale test był przeprowadzony na wyłączonym silniku. Podobno wibracje od działającego mogą już wpływać na złe odczyty przy padającym czujniku.
-pompa paliwa nowa, filtr też;
-układ EVAP sprawny;
-wtryskiwacze dwukrotnie przeczyszczone Liquid Molly do wtryskiwaczy;
-zawory dolotowe przeczyszczone Liquid Molly do zaworów;
-spalanie w normie;
Jak już wiemy na czym stoimy - nie były wymieniane tylko przepływomierz oraz czujnik położenia przepustnicy. Symptom jest obecnie taki, że samochód kilka dni jeździ ok, potem po 10-15 minutach jazdy obroty wzrastają po puszczeniu gazu do 900 na D przy postoju, oraz mimowolnie 1300 na D gdy się toczy. P jest na 900-1000. Dodatkowy objaw to reakcja na mocniejsze wciśnięcie gazu. Obroty spadają o kilkaset RPM na sekundę, by potem iść normalnie w górę. Nie ma znaczenia czy w tym momencie mam 1000 czy 3000 obrotów. Gdy gaz wciskam delikatnie i stopniowo, obroty też wchodzą liniowo, czyli wszystko gra. Teraz ciekawostka - gdy zaparkuję z włączonym silnikiem i odłączę przepływomierz, silnik się chwię potrzęsie, po czym działa normalnie i objaw zrzucania obrotów przy szybkim otwarciu przepustnicy znikają. Gdy podłączę ponownie przepływkę, to sam, objawy znikają. Tak samo wyłączenie silnika.
Przepływomierz czyściłem jakimś dedykowanym sprayem, ale nie wiem na ile to zadziałało z racji tej metalowej siatki. będę musiał powtórzyć pewnie.
Jakieś pomysły?
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?