Z tymi olejami to jest mętlik, niestety.
Ten silnik pojedzie bez problemów na wszystkim od 0W30 do 5W40.
Co do marki to każdy poleca co innego, jeździłem na MaxLife 5W40 - oceny wszędzie ma świetne i wyniki w testach też. Ale podobno szybko traci właściwości i brudzi silnik.
Teraz - ponieważ auto serwisuje u citroenowców - mam zalany Total Quartz INEO ECS 5W30 (to olej głównie do diesla, nawet DPF chroni
) i szczerze to różnicy nie widzę absolutnie żadnej.
Dość szybko ściemniał, więc albo faktycznie MaxLife syfi (a miał nastukane niewiele, moze z 5kk) albo dieslowski olej dobrze czyści. Silnik po 2 płukankach.
Następnym razem może tego Gulfa spróbuje. Albo Totala z normą Jaguara. Nie wiem.
Jest taki pan Piotr na Youtube (PiotrTester) który testuje sobie oleje i wyniki trzyma w excelu:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0Jak widać INEO ECS , MaxLife 5W40 i Gulf radzą sobie bardzo dobrze, ale faktycznie MaxLife syfi.
Bardzo ciekwie wyglada BMW TwinPower Turbo LongLife-04 5W30, ale jest dość drogi.