Autor Wątek: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu  (Przeczytany 1367 razy)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
« dnia: Wrzesień 06, 2018, 20:42:03 pm »
Jakies pomysly jak najlepiej za to sie zabrac? Jest ich cztery z tylu, jakos tydzien temu zaczelo mi 'strzelac' wrecz z tylu przy zmianie biegow, biegi fatalnie sie zmienialy, jadac wydawalo sie ze luzu z tylu mnostwo. Stojac na kolkach wszystko w porzadku, luzu absolutnie nigdzie znalezc nie moglem, w koncu zdecydowalem go porzadnie rozjezdzic az cos pusci  :-hehe
Kilka dobrych kolek, kilka razy zmiana biegu z D na R i z powrotem, polaczona z mocnym wcisnieciem gazu i hamulca i wkoncu z lewej strony od zewnatrz posypal sie krzyzak calkowicie. Paliki z lozyska zmielone na ament, po wymianie wszystko w porzadku. Sprawdzalem go wczesniej malym lomem i nawet nie drgnal. Ciagle mam troche luzów z tylu, takze zastanawiam sie jak sprawdzic druga strone, ktory z krzyzakow jest przede wszystkim do wymiany.

Offline Kie³bek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
Odp: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2018, 00:43:54 am »
U mnie objawiało się to tak a zdiagnozować tego nie moglem. Myślalem że to łożysko ale ktoś mi powiedział że może być to krzyżak więc kupiłem półoś w ciemno i sie udalo
https://www.youtube.com/watch?v=AMbQ7_XcNdY

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2018, 08:49:20 am »
U mnie właśnie podobnie z tym że nie piszczało mi podczas samej jazdy a skrzeczalo jak u ciebie przy zmianie biegów.  Z drugiej strony nawet już tak i nie hałasuje ale czuję lekki luz, najwyżej przyjdzie się zmienić oba, jakkolwiek dobrze by było wiedzieć jak diagnozować je pojedynczo.

Offline inort

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2018, 14:54:37 pm »
Chyba nie ma jakiegoś idealnego sposobu na sprawdzenie. Zostaje albo dojechać to do końca, albo wymienić wszystko jak leci.