FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: katar83 w Wrzesień 06, 2018, 20:42:03 pm

Tytuł: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Wrzesień 06, 2018, 20:42:03 pm
Jakies pomysly jak najlepiej za to sie zabrac? Jest ich cztery z tylu, jakos tydzien temu zaczelo mi 'strzelac' wrecz z tylu przy zmianie biegow, biegi fatalnie sie zmienialy, jadac wydawalo sie ze luzu z tylu mnostwo. Stojac na kolkach wszystko w porzadku, luzu absolutnie nigdzie znalezc nie moglem, w koncu zdecydowalem go porzadnie rozjezdzic az cos pusci  :-hehe
Kilka dobrych kolek, kilka razy zmiana biegu z D na R i z powrotem, polaczona z mocnym wcisnieciem gazu i hamulca i wkoncu z lewej strony od zewnatrz posypal sie krzyzak calkowicie. Paliki z lozyska zmielone na ament, po wymianie wszystko w porzadku. Sprawdzalem go wczesniej malym lomem i nawet nie drgnal. Ciagle mam troche luzów z tylu, takze zastanawiam sie jak sprawdzic druga strone, ktory z krzyzakow jest przede wszystkim do wymiany.
Tytuł: Odp: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
Wiadomość wysłana przez: Kiełbek w Wrzesień 07, 2018, 00:43:54 am
U mnie objawiało się to tak a zdiagnozować tego nie moglem. Myślalem że to łożysko ale ktoś mi powiedział że może być to krzyżak więc kupiłem półoś w ciemno i sie udalo
https://www.youtube.com/watch?v=AMbQ7_XcNdY (https://www.youtube.com/watch?v=AMbQ7_XcNdY)
Tytuł: Odp: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Wrzesień 07, 2018, 08:49:20 am
U mnie właśnie podobnie z tym że nie piszczało mi podczas samej jazdy a skrzeczalo jak u ciebie przy zmianie biegów.  Z drugiej strony nawet już tak i nie hałasuje ale czuję lekki luz, najwyżej przyjdzie się zmienić oba, jakkolwiek dobrze by było wiedzieć jak diagnozować je pojedynczo.
Tytuł: Odp: Jak zdiagnozowac uszkodzone krzyzaki z tylu
Wiadomość wysłana przez: inort w Wrzesień 10, 2018, 14:54:37 pm
Chyba nie ma jakiegoś idealnego sposobu na sprawdzenie. Zostaje albo dojechać to do końca, albo wymienić wszystko jak leci.