Autor Wątek: Uziemiony Jaguar i P1638  (Przeczytany 5743 razy)

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Uziemiony Jaguar i P1638
« dnia: Wrzesień 01, 2018, 19:37:43 pm »
Witam,
Auto stało dłuższy czas bo miało rozkodowane IMMO. Po uporaniu sie z tym problemem pojawił sie kolejny, a mianowicie P1638 - błąd komunikacji między ecu a sterownikiem licznika .
Z tego co podpowiedział mi nasz kolega forumowy wstępne przyczyny są takie :
Wg jtis mamy tak:
1. Usterka w wiązce
2. Usterka/uwalony licznik
3. Usterka/uwalony moduł silnika

Czy ktoś z kolegów miał podobna sytuacje? Czy poważnie z takim błędem auto jest uziemione i nie da sie go odpalić? :-tylko

Miałem naprawiana wiązkę tą co wtyka sie do pompy ABS czy możliwe ze tam jest coś wspólnego z komunikacja miedzy zegarami a ECU? Dodam, ze wcześniej problem był taki , ze po przejechaniu 50-100 metrów zegary opadały oraz zapalały sie wszystkie możliwe kontrolki, wspomaganie kierownicy tez znacznie stwardnialo.Do tego wyświetla sie gearbox fault którego oczywiscie nie ma po zeskanowaniu skanerem. Na wyswietlaczu od nawigacji pojawia sie contact your delaer i tez nic nie da sie tam zmienić. Co prawda auto ma stare aku i po naprawie IMMO trzeba było go palić z kabli. Podmienialem akumulator z drugiego auta bo myślałem , ze może to coś pomoże ale niestety bez skutku.


Ewentualnie które kostki sprawdzić?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2018, 20:55:49 pm wysłana przez Eppic »
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2018, 17:34:31 pm »
Mi to wygląda na "klasyczny" przypadek uwalonych zegarów. Wymiana aku nic tu nie pomoże.

Zegary są bramką komunikacyjną między wszystkimi modułami.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2018, 19:22:40 pm »
Myslisz , ze przez to auto nie pali?
Za nim wymienię zegary wolałbym jednak poszperać w wiązkach/kostkach ale nie bardzo wiem w których
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2018, 17:19:42 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2018, 09:15:42 am »
Zegary są również odpowiedzialne za systemy zabezpieczeń.
Bez prawidłowo działających zegarów, oraz komunikacji z zegarami, auto nie odpali, nie ma szans. Co najwyżej pojawi się komunikat SECURITY FAILED.

Mało tego przy wymianie zegarów trzeba zadbać o to aby je albo zaprogramować do auta, albo przenieść pamięć ze starych.
Inaczej auto również nie odpali, nawet jeśli potem zamontujesz stare zegary (chyba, nie wiem czy jakiś śmiałek to testował)
Trzeba będzie wtedy zaprogramować zegary u kogoś kto ma serwisowy komputer do jaga.

Skoro miałeś naprawianą wiązkę, to jest również możliwe że coś zostało zepsute w wiązce.
Pytanie czy takie cyrki były wcześniej czy zaczęły się zaraz po naprawie.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2018, 09:34:31 am »
O tym, ze nowe zegary trzeba programować to wiem i tez dlatego uważam to jako ostateczność ponieważ u nas w Lublinie jest z tym straszny problem. Wiązka była naprawiana z rok temu i wtedy auto jeździło normalnie. Pózniej przestało miesiąc i rozkodowało sie IMMO z którym tez długo było walczone. To opadanie zegarów nigdy wcześniej nie wystąpiło przed tym gdy IMMO było rozkodowane. Problem powstał po zakodowaniu immo na nowo..dodam ze od momentu kodowania auto znów stało tylko tym razem ok 4 miesięcy z racji braku czasu na ogarnięcie tego problemu. Na zagranicznym forum czytałem o przypadku ze właśnie niby ta wiazka co do pompy ABSU jest wpinana była uszkodzona i powodowała błąd komunikacji i auto także nie paliło i w skanerze wywalało P1638. Właściciel naprawił wiązkę i podobno przez kilka dni było dobrze , a pózniej znowu to samo . Niestety wątek nie był dalej prowadzony wiec nie dowiedziałem sie w sumie nic.


Znalazłem niby coś ciekawego odnośnie naprawy:

http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB2/NEW%20XJ/413Inst%20&%20panel%20illumination/XJ413-02am2%20Multiple%20Warnings%20On%20Instrument%20Cluster.pdf

Natomiast jest to do XJta i patrzyłem u mnie nie ma tej kostki przy pedale gazu , a także nie mogę namierzyć 2 kolejnych kostek.
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2018, 09:41:47 am »
Też jestem z Lublina. W CarTronik (ul. Potok) niestety nie mają sprzętu żeby przenieść pamieć z zegarów.
Odesłano mnie do zakładu który dorabia klucze przy Media Markt / Biedronce. Tam ponoć mogą mieć komputer który takie rzeczy umie.
Niestety z braku czasu podjadę tam może jakoś na wiosnę...

Wydaje mi się, że problemem może być u Ciebie komunikacja miedzy ECU a zegarami. Tam jest chyba taka gruba wiązka która biegnie przy ścianie grodziowej (pod podszybiem).
Nie pamiętam, ale być może część tej wiązki biegnie dalej do ABS.

Jeśli chcesz próbować ogarnąć to w domu, to ja bym na Twoim miejscu ściągnął schematy elektryczne i posprawdzał miernikiem wszystkie przewody pomiędzy ECU a zegarami.
Robota raczej żmudna ale pewnie do wykonania. Główne podejrzenie pada na przewody CAN (zielony i żółty).
Z jednej strony wtyczka do ECU EN16, przewód numer 123 i 124. Z drugiej strony (zegary) wtyczka IP10 przewód 17 i 18.

IP10 to jest, patrząc na wyjęte zegary od tyłu, ta prawa.

Aby odłączyć wtyczkę ECU będziesz potrzebować specjalnej bodajże pięciokątnej końcówki z "kropką" na środku. Można taką kupić na allegro.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2018, 09:53:21 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2018, 12:28:25 pm »
Znam chłopaków z Potoku i właśnie pierwsze co to do nich uderzałem lecz właśnie odmówili. Czekam na Driveera z naszego forum bo ma zobaczyć czy ogarnie w razie w kodowanie zegarów u siebie na warsztacie. Ja sam nie bardzo czasowo stoję żeby grzebać s wiązce natomiast słyszałem ze chłopaki z Południowej dobrze ogarniają elektrykę. Sobrus a my przypadkiem kiedyś nie gadaliśmy na Orlenie na Głębokiej??
A chłopaki tam przy media w biedronce co maja punkt to ja dziękuje..3 tygodnie jechali zakodować mi IMMO i nie dotarli..
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2018, 17:22:38 pm wysłana przez Choina »
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 03, 2018, 12:43:28 pm »
Kup zegary z alledrogo, nawet z anglika (przerzuca się tylko tarcze) i załatw sprawę wysyłkowo. Ja klonowałem zegary u siebie jak popsułem chcąc naprawić LCD :D

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 03, 2018, 12:51:12 pm »
@Eppic
Hmm na głebokiej to chyba nie byłem ja :) Na tej stacji byłem chyba raz w życiu.

@q_nerk
robiłeś wysyłkowo? a gdzie wysyłałeś?

@Driveeer
mieszka obok i nic się nie przyznaje  :-chyt
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 03, 2018, 14:14:13 pm »
Kup zegary z alledrogo, nawet z anglika (przerzuca się tylko tarcze) i załatw sprawę wysyłkowo. Ja klonowałem zegary u siebie jak popsułem chcąc naprawić LCD :D

Czyli co, kupuje zegary, rozkręcaj i przerzucam tarcze (ta z tylu) i tyle?? Bez kodowania?? Napisz coś więcej o tym „klonowaniu”
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 03, 2018, 14:35:02 pm »
Można można :)

Co do klonowania to koledze chodzi właśnie o sklonowanie pamięci do nowych zegarów.
To tańsza alternatywa do programowania w ASO - proces z którym jak widać w Lublinie są pewne trudności... :-chyt

Sama tarcza niestety nie wystarczy :) A szkoda.

Pytałem w bodajże JagCar pod Wawą za zaprogramowanie chcieli bodajże 600zł netto nie licząc samych zegarów które chcieli wyceniać indywidualnie czy coś tam.
I na pewno nie byłoby to 15zł + kw które dałem na allegro  :-chyt
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 03, 2018, 14:51:51 pm »
Ogarnęli mi to zaraz pod Wrocławiem, więc nie musiałem wysyłać, namiary mogę podać na priv bo nie chcę nikomu reklamy robić, wysylkowo też się z nimi da dogadać.

U siebie poszukaj firm które kręcą liczniki - oni mają sprzęt i doświadczenie - całość polega na ściągnięciu wsadu z jednego licznika i wgrania do drugiego.

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2018, 16:21:53 pm »
Wyślij mi na pw namiary do nich jak możesz bo w Lublinie to o takich ludziach nie słyszałem  :-R
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2018, 08:04:11 am »
U nas wszyscy porządni liczników nie kręcą, ale na OLX można znaleźć ogłoszenia  :-chyt
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Uziemiony Jaguar i P1638
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 04, 2018, 21:37:24 pm »
Wsad pamięci może dałby radę ogarnąć elektronik u mnie na wsi. Programowanie - ja niestety nie ogarnę, mój sprzęt dopiero ma programowanie niektorych modułów w nowszych modelach.

Ale...drugi mechanik u mnie na wsi prawdopodobnie by ogarną programowanie. Ostatnio się dowiedziałem że ma serwisowke do kotów. Chyba żeby mi pozyczyl :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8