Moje auto od kwietnia zaczęło miewać dziwne silne wibracje od wału napędowego, które następują dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Wibracje potrafiły być tak silne, że wał uderzał w podłogę przy przyspieszaniu na małych prędkościach (!).
Po wymianie podpory wału na nową, oczywiście już nie uderza, drgania przenoszą się za to na całe auto.
Wał jest do wyważenia (wibracje 90-140 są zawsze), ale to raczej jest jakiś inny problem.
Przez pierwsze kilkanaście km auto do 90 jedzie super. Co więcej, nawet po przejechaniu dłuższego dystansu objawy potrafią całkowicie zniknąć na jakiś czas.
Mam wrażenie że cykle przyspieszania / hamowania silnikiem mają na to wpływ - jeśli auto jedzie na tempomacie może jechać ile chce i nic się nie dzieje.
Tak jakby coś gdzieś się od tego hamowania gdzieś przestawiało albo przesuwało (?)
Auto jest regularnie serwisowane, wszystko przepatrzone, w marcu było wymienione sprzęgło więc wszystko było rozbierane i składane do kupy.
Ale ciężko diagnozować problem, który występuje jedynie po przejechaniu dłuższego dystansu.
Transfer case (wersja z wiskozą) nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów ani nie cieknie, ale czytam właśnie że ma jakąś poduszkę:
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/transfer-box-bushing-vibration-201245/ten trop wiedzie do części C2S38951 ew. jednak któreś łożysko tam jednak leci.
Wyczytałem że łożyska od strony wału to
2ea. P/N HM88510 (bearing race, NTN brand)
1ea. P/N HM88542 (tapered roller bearing, NTN brand)
1ea. P/N HM88547 (tapered roller bearing, NTN brand)
(źródło :
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/transfer-case-prop-drive-shaft-bearing-p-ns-60135)
Gość zmieniał je parę godzjn, więc chyba nie jakieś rocket science, wibracje ustąpiły.
A może po prostu znowu wał do wymiany (zobaczę co powiedzą w zakładzie który wyważa i regeneruje wały, ale to za parę tygodni).
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być?