Wyjmij świece, sprawdź czy iskra jest podobna na wszystkich i na koniec zmierz przerwę na elektrodach. Ustaw 0.7mm na każdej
Świece były irydowe - nie pamiętam teraz jakiej firmy. Przerwy jakoś szczególnie dokładnie mechanik nie mierzył, ale mówił, że jak sprawdził szczelinomierzem, to 1 mm wchodził dosyć luźno.
Wymienił je na irydowe NGK z przerwą 1mm.
Grzebałem coś w necie i pokazywało mi właśnie z taką przerwą to tego silnika.
Skąd te 0,7 mm? Takie powinny być, czy po prostu uważasz, że może to coś poprawić?
A jak już świece będą na wierzchu, to zmierz ciśnienie sprężania we wszystkich cylindrach...
Mechanik sprawdził też ciśnienie sprężania i na jednym cylindrze pokazało 11,5 bara a na dwóch najsłabszych było blisko 10 barów (jakieś 9,8 powiedzmy). Na pozostałych coś pomiędzy tymi wartościami.
Mechanik skomentował, że tam gdzie pokazało 11,5 mogło się lepiej olejem uszczelnić.
Ktoś z was mierzył u siebie? Jaka powinna być prawidłowa wartość.
Czy takie rozbieżności w ciśnieniu mogą spowodować tak wyraźny spadek mocy?
Wymieniłem też zawór odmy, bo słychać było jakieś lewe powietrze.
Czyszczony był przepływomierz, ale bez poprawy. Można ewentualnie założyć inny na próbę.
Zastanawiam się, czy szukać dalej, czy najpierw trzeba by wyeliminować te różnice w ciśnieniu.
sprawdzil bym czy uklad intercoolera dziala poprawnie (plyn, odpowietrzenie, pompa)
Sprawdzane. Jest ok.
Gdzieś na forum ktoś polecał warsztat Jacka Szczęsnego w Warszawie Szczęsny Elektronika tylko czy oni nie specjalizują się bardziej w elektronice?